Gå til innhold

hvor mange her har prøvd lenge???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå i min 21 pp...å det kjennes ut som den 22 pp kommer smygende mot meg nå snart......

flere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mest på ass.befr., men vi har vært aktive prøvere siden mai 2004 (slutta å telle pp). Hvor ligger dere i løypa i forhold til utredning og ass.befr? Har du prøvd Pergo eller inseminering? Hvordan er mannens sædkvalitet? Etter så mange pp synes jeg du skal ta skrittet videre og oppsøke prof. hjelp.

Lykke til:-)

Skrevet

hadde prøvd i 1 år i juli-ble gravid da,men mistet i august.. prøvd siden

Skrevet

Jeg rekker hånda i været.... Spent på om det blir det magiske 1 1/2 året på oss hvert øyeblikk...

Skrevet

Jeg slutta på pilla våren 2005 og har siden det vært prøver. 100 % aktiv prøver med EL tester og fullt kjør ble jeg først på slutten av 2005 og jeg teller derfor bare pp fra da.

Syntes at vi kunne laga et kø - system her inne jeg, og at spirene ble tildelt alle som er inne på BIM etter tur;) Det hadde vært kjekt!

Skrevet

har ikke kommet så langt i utredninga....

sliter litt med å få sambo testa...altså han prøver,men sykehusene har vært litt vanskelige...

de har liksom aldri tid :(

men nå er det nok så nå skal vi ta en prat med lege og sykehuset igjen...

jeg har bare tatt blodprøvene og vanlig og innvedig ul noen ganger...

gyn fant cyster på høyre eggstokk,men de skulle ikke gjøre det vanskelig å blir gravid da...

så vi får se om vi kommer noen vei nå da..

Skrevet

vi prøvde i 1,5 år så sjekket vi om alt var i orden d var d. så gikk det 6 månder til å så satt spiren. mistet i uke 12. så nå er det bare å se hvor langt tid d tar denne gangen

Skrevet

jeg har gått uten prevensjon siden høsten 2001...... ikke direkte aktive prøvere men en sånn skjer det så skjer det greie. Aktive prøvere i rundt 2-3 år.... Vært gravid to ganger i år men har mistet begge gangene.

Skrevet

Vi har prøvd leeenge...........og veldig aktivt i ett år nå........er lei meg! Fant nettopp ut at mannen hadde dårlig sæd-kvalitet og vet ikke helt hva som skjer videre nå.

Håper jeg er gravid likevel da......det er jo ikke heeeelt umulig.......hadde en slags blødning nå i går...og kanskje var det festeblødning eller at el var forsinket (el-blødning)........det kan jo være positivt...

Skrevet

Vi har prøvd i overkant av 2 år.

Har vært inne til utredning. Hadde en del cyster på eggstokkene, men det ble fjernet under lap-en.

Ellers var alt bra med meg.

Samboern leverte sædprøve, og den første var dårlig, men den andre var helt normal.

Er litt over 1 mnd siden laparoskopien, og har en dag igjen av min første pergokur. Så vi håper det klaffer nå da:))

Alt ligger ihvertfall til rette for det,meeeeen....skeptisk,naturlig nok...

Skrevet

vi begynner snart på 4 året... har oxo sluttet å telle pp... håpløst likevel... har nettopp vært gjennom et mislykket ivf forsøk... og venter på å komme igang igjen...

dere som har rundet året..... selv om det er et skritt å ta, så kom dere til lege.. prosessen er laaaang... er ikke sikkert det er noe galt, men godt å få det oppklart...

lykke til alle sammen....

mange klemzer fra

Skrevet

Jepp...hvertfall 25 pp, mulig 30 oxo, men har slutta å telle. Jeg har aldri blitt gravid, og har nettopp tatt hormonblodprøver så vi kan starte utredning.

Skrevet

Føler ikke at jeg har prøvd like lenge når jeg leser hvor mye dere har forsøkt...her er det bare 16pp.. Men lenge nok. Skal få ivf hjelp på nyåret, har endometriose som gjør at jeg har fått hjelp tidligere...

Skrevet

Vet ikke om jeg teller her,siden jeg nettopp har vært gravid. Mista i MA i uke 11,og før det hadde vi prøvd mer eller mindre siden mars 2005. Hadde en tidlig SA i mai-05,men mellom da og den siste graviditeten har det ikke skjedd stort. Er under utredning(hadde selvsagt pause de 11 ukene,glad og fornøyd) alt ser fint ut hos meg foreløpig,har hatt stabil syklus og EL,men det mistenkes endometriose,så nå måtte jeg bite i det sure eple og be om ny time for den laparoskopien jeg avlyste for få uker siden. Får se hva de finner,og om vi havner på ass.befruktning vi også...

Skrevet

off, blir nesten litt trist av å lese her... er så jævla urettferdig at noen blir gravid etter 2-3 pp så er det andre som må prøve i mange år!!!! jeg har ikke prøvd så lenge som dere, siden oktober 2005. Har aldr vært gravid, så jeg aner ikke hvordan d er. Men vi vet alle her inne hva vi skal ønske oss til jul hvertfall :-)

har vært på ultralyd og legene finner ingenting, så nå er dt til å overtale mannen til sædprøve, han er så redd for det stakkars....

Skrevet

Det sies at en som sliter eks litt psykisk, eller har andre forstyrrende momenter, har vanskeligere for å bli gravid.

Da synes jeg det er urettferdig at blandt annet jeg, og andre som lever i stabile forhold, ikke sliter med noe etc, har vanskeligere for å bli gravid, enn 14 - 15åringer som ble gravide uplanlagt.

De har da kanskje akkurat begynt på videregående, ikke jobb, ble gravid etter one-night-stand, eller er i en eller annen teenage-krise... Jeg synes dette er urettferdig, at de blir gravide så fort, og vi slitere ikke...

Blir sikkert hetset for dette, men det er ikke dems feil, men kroppen deres, eller han der oppe som har gjort forskjellen..

Unnskyld meg for dette, men etter over 30pp, så begynner jeg bli lei av å aldri se positive tester....

Skrevet

Nå føler jeg meg neste flau... Jeg tok blodprøver + innvenig UL og mannen leverte sædprøve etter 3pp. Fikk Pergo etter 5 pp og lap. etter 7pp. Er egentlig glad for at vi satte i gang kjapt for da tok det ikke årevis før vi var i gang med prøverør. Nå viser det seg at eggene mine antakeligvis har redusert kvalitet, så uansett hvor lenge vi hadde holdt på hjemme i sengen hadde det nok ikke blitt barn av det...

Lykke til med sædprøven:-)

Skrevet

Har prøvd siden mai 2004....lenge å vente....men håper vi har klart det denne pp!!!

Skrevet

Må nok dessverre melde meg her. Vi har prøvd siden sept 04.

Hvis ikke spira sitter denne måneden får jeg pergo i julegave fra gyn, og det hadde jo egentlig vært kjekt å slippe........

Jeg ønsker dere andre masse lykke til!

Skrevet

Sluttet på pillen juli 03. Ikke gjort noe for at det ikke skal skje etter det. Aldri vært gravid. Er til utredning nå. Ingenting i veien med mannen, ingenting på ultralyd hos meg. Lap imorgen. Spent på hva den vil vise.

Skrevet

Jepp, har prøvd lenge. Er i 14.pp, og har startet utredningen.

Har fått konstatert cyster på eggstokkene, og har pcos, og sambo har lett hyperspermi. (lett redusert sædkvalitet)

Så her jobbes det aktivt hver pp, men ingen resultater så langt. Lap i februar, men jeg håper å kune begynne på metformin og pergo i januar, (men det får jeg nok ikke, må pent vente til etter lap)

IKM på julaften, og det er ikke en god ting. Jeg blir alltid deppa i noen dager etter TR`s ankomst, så jula blir vel så som så. Prøver å ikke ha forhåpninger denne måneden, men vi får se om jeg klarer å holde det.

Skrevet

Hei! Vi har prøvd leenge nok synes jeg. Prøvd i halv annet år uten hell. Samboer er testa og han er alt i orden med. Dette er min 3 mnd med pergotime men skal slutte. spessialisten jeg har vært hos sier at jeg har eggløsning i massevis. Venter på kikkehullsoperasjon for og sjekke egglederne. Noen som har vært gjennom det? Ønsker virkelig og bli gravid snart, det er mitt aller største ønske.

Skrevet

jeg her helt enig med deg. De som ikke vil bli ravide blir det med en gang mens vi sliterne ikke klarer det, synes livet er urettferdig. Det hadde vært den beste julegavene og få to blå streker på testen.

Samboer har sjekka seg og han er alt i orden med. Jeg har vært gravid en gang før med eksen for 9 år siden som jeg aborterte så jeg vet jo jeg kan bli gravid. Skal gjennom en kikkehullsoperasjon på nyåret for og sjekke om egglederne har tetta seg. Uff håper ikke det.

håper dere lykkes snart og får en fin julegave.

lykke til!!

lene

Skrevet

vi har vært prøvere i over 3 år nå. begynte med utredninga ganske sent. venter nån på svar på sædprøvene som skulle ha vært i påsten nå for snart 3 uker siden.

Skrevet

Hei. Vært på prøvern siden august 2005, så nå er jeg i 18pp. Synes det er lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...