Gå til innhold

=)DRAMMENSTRÅDEN=) NY 12 DESEMBER 2006

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lailaelin :

Men nå skal sambo hente Gizmo på flyplassen - trodde alt var ok da. Regnet med at Mona kom til å spørre om hjelp til henting av ham - så for meg DET stresset med å dra med tog og så hente en stor hund og hundeburet - regner med du har pakket en stooor reisebag ;o)

Håper det ordner seg slik at du får reist til Spania.

Når det gjelder NRK så er det at dem har filmet siden oktober til en dokumentar om jordmødre. Og dette var på Drammen sykehus. Så da jeg begynte på fødselen med sterke rier så begynte dem å mase på meg om det var greit å filme oss fordi dem manglet en del folk til dokumentaren. Dem misforsto litt fordi jeg hadde ikke svart skikkelig fordi jeg var mer opptatt med å overleve riene - og bare vifta dem bort hele tiden. Dem hadde faen meg trynet sitt 5 cm fra mitt når dem snakket - takler ikke slikt når jeg har vondt. Så dem filmet da - også skal vi i ettertid kikke på det dem har filmet og klippet og da kan vi bestemme hva som skal være med eller klippes bort eller trekke oss.

Og dem gjorde ikke noe annet enn å mase på meg at jeg måtte amme hver 3.time for å øke produksjonen - ellers fikk jeg ikke noe særlig hjelp før siste dagen. Men nå går alt mye bedre her hjemme - merker økning, men ikke nok. Han spiser driiiitmye - har ikke nok til ham.

Men nå når han har spist masse og er god og mett så er han en engel og sover mye.

Men i dag så har han vært våken siden jeg matet ham i 11 tiden. Mora mi skifta på ham (den bæsjedynga !) og hadde ham helt naken og koste med ham lenge på stellebordet uten at han sutret. Nå har han ligget i flere timer i senga i stua - våken !! uten å lage lyd. Bare ligger og kikker og koser med hendene... Snakk om englebarn :o)

Så nå skal vi ut på handletur hele gjengen....

Lillekylling - gratulerer med jobb ! Du hadde ikke tid å svare meg siden du var på jobb ??? kuuuult. Selvfølgelig skal du få se ham snart....

Men nå er det mye før jul - har besøk av mora mi til nyttår og i dag er en god dag for meg. Har ikke intens vondt i stinga og bekkenet fungerer noenlunde....Så formen blir bedre og bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da - så kjipt 2nj....

Sender masse gode positive tanker til deg så dere alle blir friske og får en fin jul :o)

Skrevet

God dag jenter = )

Har vært og veid lillesnuppa og hun hadde lagt på seg 175 gr siden onsdag.. Så da var det ikke noe å bekymre seg for allikavel mente helsesøsteren : ) (Må få tilføye at vi har hatt noen intense melkeøkedager her ; ) Dessuten har jeg spist havrekjeks, og havre skal visst hjelpe for å øke mengden.. Havregryn, havregrøt og havrekjeks.. Aner jo ikke om det er det som har hjelpa da : ) men det er jo godt så det skader ikke !

Så bra at ting ordner seg hjemme da hebbie.. Teite damene på sykehuset !!

Håper ikke Trym blir syk igjen da 2nj.. Skulle ikke dere reise i morgen ? Skal dere fly ?

lillekylling: Vi får møtes over jul en gang, vi får besøk i jula : )

Kan ikke du få nr mitt av hebbie så sender vi noen sms`r etterhvert : )

Nanna: Hvordan går det med dere ? Du har det kanskje travelt nå før jul ? : )

Må man ha bilder i "Våre album" for å ha bilde på profilsiden ?

Skrevet

God kveld jenter:)

Jeg våknet opp med den sinnsyke melkesprengen idag morges heldigvis! Var faktisk redd at melka hadde begynt å gå tilbake, puh!

Nå nettopp skjedde den skjønneste ting, Letizia tok smokken ut av munnen selv og holder den, hun fikk den nesten satt tilbake men hun prøver å puttet den inn i munnen feil vei og blir rasende når hun ikke får det til hi hi:)

Hebbie: Tror Mona var redd for å spørre siden dere nettopp har fått baby, men hvis roar hadde gjort det hadde det jo vært helt fantastisk, Gizmo liker også godt roar, hunden min er gal etter menn...damer bryr han seg nesten ikke om:) Mona og jeg snakket igår om at kanskje vi kunne klare å få hatt ham på pensjonat fra 4 til 8 da vi kommer hjem...det er jo bare 4 dager og det verste julerushet er over og det er bedre mulighet for å få plass til han....

Skrevet

Pumpa meg i dag tidlig og det var ikke mye som kom ut...brystene har ikke vært så sprengte heller. Men da jeg kom hjem fra handleturen så var det ene brystet litt sprengt og klumpete og da jeg masserte det før amming så rant det bare melk ut og masse inni munnen på Fredrik.

Men nå skal jeg prøve et tips med en teskje malt før amming - det har hjulpet på produksjonen hos Idefix. Har lyst å få masse melk så jeg ikke trenger tillegg. Nå har jeg ikke sjanse - han spiser søren meg 60 ml utenom amming, etter nesten halvtime/time på på puppene. Skikkelig matvrak !!!

Synd å høre om at det ikke ble noe av den turen allikevel...vet ikke hvorfor, men fikk bare vite at det ikke ble noe av henting av Gizmo allikevel.

Kommer til å bli veldig stille her rundt juletider - er jo ikke noen her inne nå og snart begynner julefeiringen....

Skrevet

Må skrive fort hei inne nå siden jeg har 2003 ting å gjøre før jul Må jo oppdatere meg og vet at alt roer seg fra nyttår av. Da 2nj skal vi gå turer til den store gullmedaljen.

Skal prøve å bli ferdig innen torsadag med alt slik at vi kan nyte de siste dagenen før jul. Erle har vært på sin første harrytur i dag med mine foreldre og meg. En ting er sikkert og det er at kortet er svidd ov pengebruk.Mange babyer jeg må treffe snart. Lager et treff på glass den 4 januar så får vi sprite opp med masse treff og planer da. Er innom for å se hvordan det står til. Sjeldent at jeg er her inne samtidig med noen da.

Skrevet

Hebbie: Fikk en venninne her borte til å passe Gizmo, i siste liten heldigvis:) så da slapp vovsen å ta fly der bort, var så stress uansett at det er nok det beste for Gizmo...

Hvorfor må du ha tillegg? Jeg fikk streng beskjed på helsestasjonen om å unngå det men jeg var så sliten og trøtt av kolikk babyen min at jeg ga ekstra på kvelden og da fikk vi endelig sove rundt begge to..

thea okt: Visa kortene til min samboer og meg ryker det nærmest av...vi har brukt aaaaltfor mye penger i det siste...

regningene kommer til å bite oss i rumpa i januar:(

Skrevet

og dere...det begynner å bli en del scrolling igjen....kremt kremt..

Skrevet

God morgen!

Trym hadde ikke kikhoste heldigvis, men legen mente det kunne være falsk krupp da. -Det tror jeg egentlig ikke det er, men.... Iallfall ikke noe smittsomt, så idag er han i bhg igjen. Han er jo i topp form bortsett fra hostekulene.

Var hos kiropraktor med Truls igår, så får vi håpe det hjelper på kolikksmertene hans.

....så med all sykdom unnagjort, så må jeg prøve å få gjort litt idag. Må kjøpe ny finbukse til Trym for den han har er blitt litt trang i magen.... hmmmmm.... glad i mat den gutten ja. :) Og ei julegave til ei venninne.... hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe, men så har hun kjøpt til meg, så da får jeg finne på noe likevel.

Vet ikke hva jeg skal ha på meg julaften da.... tviler på at det er noe som passer enda, for det har ikke blitt noe trening etter fødselen enda og kiloene renner ikke akkurat av nei..... :(

Veldig klar for turer over nyttår ja!!!!!!

Håper julekortene kommer i posten idag..... Ble litt sene siden vi ville ha bilde av begge gutta på kortene... -men bedre sent enn aldri vel....

Vi reiser til Molde 23. først. Og med fly ja. Regner med at det er litt kaos på Gardermoen da, men jeg kan ikke dra alene med 2 små, så må bare vente til mannen er ferdig på jobb. Og på kvelden orker jeg ikke reise med en trøtt Trym så da blir det lillejulaften.

Treff 4.januar på Glass høres bra ut. :) Gleder meg tl å se alle. Theaokt, du sørger vel for at naboen også har baby utenfor magen til da eller?

Så rart....."plutselig" har ingen mage lenger..... -eller mage har jeg, men kan ikke skylde på baby på innsiden. Nå er det mer en dvask bolledeig-pølse som kan ligne litt på en 4 mnd gravidmage.....

Hebbie: Med Trym så begynte jeg først å fullamme da han var 5 uker, så det meste går bare man er innstilt på det. Han var jo syk den første tiden og sugde dårlig, så jeg pumpet ut ca 10 ml og sånn...kjempedeprimerende. Han fikk tillegg og ville nesten ikke ha pupp først etterhvert fordi han visste det kom noe som var enklere etterpå. Men så bestemte jeg meg for å prøve å få til fullamming og ga bare pupp.... puppet annenhver time i 3 døgn tror jeg, og da var det gjort. Fikk nok melk og begge var fornøyde. Slitsomt da det stod på, men veldig greit etterpå. :)

Men hva man pumper ut er ikke noe sikkert tegn på hvor mye melk man har da, selv om det er lett for å tenke det. Noen har masse melk, men greier ikke pumpe ut noe.

Gleder meg sånn til å få se bilde av Fredrik. Sikker på at han er så skjønn. Ligner han deg eller pappaen, eller blanding?

Skrevet

Hei igjen.

ja, da er vi godt instalert hjemme i Ålesund.

Flyturen gikk kjempebra. Ina sov hele tiden.

Har vært ute og handlet og spist lunsj med venninner hver dag, men i dag holder vi oss hjemme. Ina er litt sliten og oppspilt, er jo så mye nytt.

Hun har nesten ikke sovet på dagen de 2 siste dagene.

I natt holdt hun det gående til kl 1.30, hun hadde så vondt i magen stakkars, jeg kjente at det romlet og romsterte inni der og det eneste som hjalp litt var å gå og vugge på henne. Så vi er litt slitne begge to i dag.

I morgen skal vi i familieselskap, så hun trenger virkelig den roen og hvilen hun kan få i dag.

Hebbie: ser at du ble filmet av NRK du også.

Da kommer vi på tv begge to da:) hehehe

Synd du hadde en sånn dårlig opplevelse med dem da.

Jeg syntes de var veldig flinke jeg, holdt seg i bakgrunn og var veldig diskre.

Fikk aldri noen opp i ansiktet, var jo jordmoren de skulle følge og ikke oss.

Hun som filmet hos oss var bare kjempehyggelig.

Tilla: Når drar dere til Danmark da?

Eller er du der alt kanskje?

Jeg er også klar for treff den 4.januar.

Skrevet

Hei hei:)

Mayken, vi reiser i morgen medd bten fra Oslo. Gleder meg veldig men det blir ikke moro å pakke bilen, skal jo ha med så SINNSYKT mye greier...

Så god jul til dere alle sammen, gleder meg veldig til treff i januar!

Skrevet

hei alle sammen..JEG VIL ØNSKE DERE EN RIKTIG GOD JUL OG ET GODT NYTTÅR TAKK FOR DET GAMLE ÅRET ..tok det nå fpor vet ikke om jeg er så mye på fremover..her går alt bra 22 uker i dag...og tiden til jul går altfor fort nå...men skal ut å shoppe m samboer nå han har fått fri i dag og i morgen blir dei.lig skriver mye feil nå men pytt pytt...håper dere alle koser dere masse fremover vil gjerne på treff jeg oxo men skal på ny ul 4 jan så får se..er for å følge med ang babyen det nå at den vokser som den skal ....klemmer fra meg

Skrevet

uffa meg.

Snuppa har så vondt i magen. Går på 3. dagen nå, og jeg får helt vondt av henne. Kan både kjenne og høre at luften beveger på seg i den lille magen hennes, og hun ser veldig oppblåst ut.

Jeg bruker minifom daglig, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Ammeteen har jeg glemt igjen i Drammen.

Tenkte at hvis det blir like ille i kveld, får vi prøve sukkervann.

Noen her inne som vet hvordan det skal tilberedes?

Skrevet

Sukkervann :

Gi 1-2 teskjeer sukkervann, i forholdet 2-3spiseskjeer sukker per dl vann,med et par timers mellomrom.

Står i spedbarnsboken : ) Håper hun snart blir bra i magen, slitsomt for begge to !

Skrevet

Melkeproduksjonen min har økt :o)

Pumpet meg tidligere i kveld og fikk ut 40 ml og det bare rant ut av høyre side - så 2 timer senere pumpet jeg meg igjen for Fredrik lå og sov og hadde spist første ladning tidligere og så fornøyd ut med det og sovnet godt. Fikk ut 40 ml til på neste ladning - er glad nå :o)

Så hvis jeg fortsetter å pumpe eller amme meg rundt 1-2 timer mellomsrom en periode så blir det bra - tar også en teskje malt innimellom (helst hver gang før amming/pumping), tror den har hjulpet også.

Lailaelin - jordmødrene ga tillegg til Fredrik da dem skjønte jeg ikke hadde nok melk og han skrek av sult. Sjekket meg også ved å veie ham og se hvor mye jeg fikk pumpet ut. Ble fortalt at jeg skulle bare spe på med tillegg så han fikk dosen sin hver gang. Nå har han ingen problemer med å ta både pupp og flaske - alt går ned på høykant !!

Til dere som har meg på msn så har jeg lagt ut bilde av Fredrik :o)

Prøvde å bimme igår, men det gikk skeis. Nettet forsvant og jeg gadd ikke gå ut på kontoret for å restarte fordi da skulle Fredrik ha mat. Så jeg måtte la det være - samme skjedde da jeg satte meg på pc'en. Da ble jeg atter en gang forstyrret.

Ønsker dere alle sammen en God Jul og et Godt nytt år !! Håper dere får en kjempefin jul :o)

Og at dere fortsatt er litt inne på bim ;o) Det skal jeg prøve på så sant jeg kan...Gleder meg til et treff på nyåret - blir rart å ha med en baby da :o)

Skrevet

God morgen.

Hebbie.....så bare bilde av deg på msn jeg.... fint det assa, men jeg VILLE se Fredrik jeg;)

I morgen reiser vi til Molde. Gleder meg. Hadde håpet at jeg skulle ha krympet inn i en av buksene mine nå etter 3 uker, men er litt igjen gitt..... æsj. Blir en tur til Drammen idag tror jeg, må ordne litt småting før turen. Og sende julekort.....litt sent, men håper de fleste kommer frem i morgen.

GOD JUL TIL ALLE SAMMEN!!!!

Skrevet

Hebbie: fint at du har fått mer melk, men du må slutte å gi tillegg om du skal ha håp om å få nok. Du produserer kun så mye melk som Fredrik trenger og så lenge du gir tillegg trenger han jo ikke så mye fra deg. Om du slutter med tillegg, og om noen dager skal du se at du har nok melk : ) Fikk selvfølgelig ikke sett Fredrik i går, må si ifra når du er pålogga neste gang ! Jeg har bilde av Nathalie på msn : )

Jeg har 1 julegave igjen, og egentlig er det sambo som har 1 igjen.. men blir nok jeg som må ordne med den da.. Jeg som bruker å begynne lillejulaften med julegaveshopping ; )

Nå skal jeg lage frokost til storesnuppa :)

Skrevet

Da er vi trygt innstallert hos svigers, bilen er tømt og treet er druknet i julegaver:)

Deilig asså!

Nå skal jeg slappe av og nyte privileget med å ha tre svigerinner, to svogere, en nevø, svigerforeldre OG moren til den ene svogeren min her:) Trenger jo knapt nok å se babyen om jeg ikke vil (men det vil jeg jo da, depresjonen er jo blitt MYE bedre!)

Og ikke minst skal jeg på AZ og bruke opp min kjæres penger:p haha...

Skrevet

Tilla: godt å høre at dere har kommet trygt frem.

Hebbie: så fint at melken har tatt seg opp.

Piadi: takk for oppskriften på sukkervann, det gjorde susen.

Gav henne litt sukkervann mellom puppene i går kveld, da sov hun endelig i to timer på brystet mitt mens jeg slappt av og så på film.

Så gikk vi og la oss, da sov hun fra 24.00-12.00, kun avbrutt av litt pupping.

Nå sover hun i en babykurv på stuen og har gjort det siden kl 13.00.

Er helt overveldet jeg, hun vil jo aldri sove alene, håper dette fortsetter.

etter 3 dager med lite søvn har hun tydligvis litt ta igjen, men det virker som om de værste knipene endelig har avtatt i hvertfall. Så kanskje det blir en god jul for oss alle alikevel.

2nj: god tur til vestlandet, her blåser det noe innmari.

Skrevet

Skrev det laaaange innlegget og nå er det borte. Gråte gråte snufs.

Skrevet

Det var synd thea !!

Mayken; Så bra at det hjalp på da : ) Skikkelig mammadalt di snuppe også.. = )

Tillab: Så bra at depresjonen ikke er så ille lenger.. Nydelig snuppe du har = ) ble helt fasinert jeg. Men så er jo jeg babygal også da ; )

2nj: god tur til molde : )

Nå er det snart jul jenter !

Skrevet

Mayken; ble kjempeglad for å høre at snuppa sover litt:) Det er så innmari deilig når de ENDELIG gjør det:)

Pia; tusen takk, jeg er helt enig! Fikk ikke sett så innmari mye til hun lille nydelige din, men flott det jeg så da! Fiiiine kinn!

Gleder meg kjempemasse til å se dere alle i januar, da er det flere små som har blitt store! Vesla her er blitt kjempestor i allefall. Tipper Ina, Truls og Nathalie har vokst MASSE, Erle også, og Marie! Er SÅ mye babyer asså! Hehe...

Har fått MASSE bilder av vesla i dag fra svigersøs, nå kan jeg oppdatere hjemmeside så det suser! Gleder meg!

Ønsker dere alle en helt fantastisk jul, håper dere virkelig får stappet dere med god mat! (matvrak fremdeles ja!)

Vel, nå skal vi spille spill vi, er det jul så er det jul!

Skrevet

***************God jul og Godt nytt år = ) *******************

Klem fra piadi og Nathalie ; )

Skrevet

Ja dere er opptatte i julen ser jeg;)

Her i Danmark nøt vi 12 grader i skyggen og strålende sol i går på selveste julaften, noe uvant ja!

Hørte været var like lite julete hjemme. Og jeg som er så glad i snø!

Fikk så utrolig mye fint til vesla til jul, kjempemasse klær og leker!

I dag skal vi på kino og se Eragon, i morgen er det badeland, og 27 er det hjem igjen til Drammen...

Har dere alle hatt det fint i julen?

Noen som har fått noe morsomt?

Skrevet

GOOOOOOD JUL!!!!

Jeg har nytt det faktum at sambo feiret julaften med meg og familien min i år. Jeg synes det var ekstra spesielt at han ble med til min familie. Men merket godt på familien til sambo på lillejulaften at de ikke synes det var så stas. Man fikk en fornæmelse av at bak ordene de sa så hadde de en litt ekkel tone mot meg i alt de sa til meg. Men men.... Orket ikke tenke mere over det enn i ca 30 sek også nøt jeg julen videre.

Jeg fikk masse fint til jul i år. Fikk gardinene jeg har sikla på i lengre tid, kaffetrakter, riskoker, oppbevaringsglass, masse pynteting og et par utrolig nydelige øredobber fra sambo i hvitt og gult gull. Ble såååå glad for den gaven at jeg begynte å gråte. Julemiddagen var helt sinnsykt deilig! Spiste så mye at jeg ble uggen senere på kvelden.

Idag har vi vært hjos besteforeldrene mine på middag. Alltid veldig hyggelig det da! Der fikk jeg lutefisk. Nam nam nam..... Og nå er vi da kommet hjem. Har fått med den lille babyen vår hjem tilogmed. Nå ligger babyen vår ved føttene mine mens jeg taster inn på dataen her. Skal snart sette meg ned med sambo, åpne en flaske med vin og se på en film eller no.

Håper dere alle har det koselig i disse juledagene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...