Gå til innhold

=)DRAMMENSTRÅDEN=) NY 12 DESEMBER 2006

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter = )

Har egentlig ikke noe å fortelle, men må vel skrive noe for å dytte opp tråden vår...!

I dag har jeg vært barnevakt for lillebroren min.. En baby på 8 mnd og ei på 3 uker.. Er glad jeg ikke har tvillinger for å si det sånn : ) !! Og jeg som snart skal passe han hver dag når mamma begynner å jobbe.. Men det blir jo selvfølgelig lettere når snuppa blir større.. Håper jeg : ) De er jo så nydelige begge to da =)

Ha en fin kveld jenter = )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da fikk jeg besøkt Hebbie og lille Fredrik på sykehuset igår. Han er jo bare sååå skjønn da. Sugde til meg alt jeg kunne av godsakene slik at jeg har økt sjansene mine for å bli gravid Hehehe....

Ellers er det ikke mye å fortelle her i gården. Skal nå se om jeg får kjøpt ferdig julegavene mine.

Skrevet

Dytter denne opp før jeg legger meg : )

Nattinatt snuppelupper !

Skrevet

Heeeia....

Var inne på det jeg trodde var "den vanlige tråden tråden" kunne ikke fatte hvor innlegget mitt som jeg skrev ble av og piadi, nanna osv. var jo ikke der....aaah så forsto jeg at jeg var inne på idefix og mamma møs og deres tråd....ser at hebbie strever litt...vet dere om det går bedre med henne....

Jeg hadde masse melk før fødsel jeg, men når jeg fødte forsvant den i tre dager og så var det boooooooooom... altfor mye melk. For et stress de tre første dagene var, gulsott baby, ingen melk osv. osv. men hun fikk nå collett den tredje dagen tror jeg det var....

Dere som har nr til Hebbie...si til henne at hun ikke må gi opp...sykesøstrene ga meg opp tredje dagen og fortalte meg: Ja nå er det tredje dagen og du har fremdeles ikke melk, ja ja det er ikke alle som får melk desverre, sa hun og gikk inn på babystua og ga henne collett....hmmm...så feil kan de ta.....!!!

Tillab: Hvordan gikk dt med ammingen din? Du glemte å svare på det...uff du er ikke alene om å bruke mye penger....vi har brukt 50 000 på møbler og dill til den nye leil vår....men det vises nesten ikke...og nå skal vi bruke noen tusenlapper til...Gizmo hunden vår skulle egentlig være hos søskenbarnet mitt, men hun svikta i siste øyeblikk så nå må Gizmo ta fly for første gang i sitt liv...Han skal tilbringe julen med Mona og Zita...blir kos for han....

Jeg trodde jeg hadde sopp her forleden, hun har sovnet mye med puppen i munnen i det siste og jeg sovner nesten hver gang jeg ammer henne, vi er så travle med flyttingen at det blir nesten ikke tid til soving puuuh....men fant heldigvis ut at det ikke var sopp, men vesla som ligger og bruker puppen som smokk time etter time, er det rart man blir sår he he....har forbudt meg sekv fra igår og amme henne liggende for da sovner jeg på et blunk og våkner opp supersår...hi ihi....

Skrevet

Og vet dere hva....jeg har bare kjøpt en julegave.....uffff....*flau*

Skrevet

Heisann jenter.

Lenge siden jeg har fått vært innpå her nå, det skrives jo så mye at når jeg først har et ledig øyeblikk, får jeg ikke sjamgs til å lese gjennom alt.

Hebbie: grattis så mye med lille Fredrik:)

Ina og jeg skal ut å fly i dag, må inrømme at jeg er ganske spent på hvordan det kommer til å gå.

Ellers har ting begynt å gå seg til litt her hjemme, nå sover hun både på natten og dagen, spesielt godt på natten, så det er jo bra.

Men på dagen sover hun bare hvis jeg triller eller hvis hun få sove på brystkassen min, og det er jo slitsomt, får jo ikke gjort noe hjemme.

Må derfor stå opp tidelig på morgenen hvis jeg skal gjøre noe spesielt, for da sover hun så godt at hun ikke merker at jeg går ut av sengen (ja, hun sover fortsatt i sengen sammen med meg, eneste som funker) Hun pleier ikke våkne før tidligst i 9 tiden, men aller helst ikke før nærmere 10....hehehe, deilig.

Var hos helsesøster på kontroll på fredag, nå veiere hun 4650g, så da har hun lagt på seg 1kg den siste måneden.

Dere får alle ha en riktig fin jul.

Kanskje jeg får mulighet til å stikke innom her litt oftere i julen, skal jo hjem til familien og regner med at det er mange som vil kose med henne så mor får litt fri:)

Håper vi kan få i gang et treff på nyåret så vi får hilst på dere alle igjen og spesielt lille Fredrik.

Juleklemmer til alle fra Ina og meg

Skrevet

Hilste til hebbie fra deg jeg lailaelin og sa det med amminga.. Jeg plagdes skikkelig denne gang også, men ga ikke opp og nå føler jeg det går ganske bra.. Lurer jo på om jeg har nok melk, men ellers går det bra : ) Snuppa hadde nemlig bare lagt på seg 215 gr på nesten 3 uker og det er lite skjønner jeg når Ina hadde lagt på seg nesten en kilo. Æsj.. vil jo få det til denne gang ! Får kjøpe meg pumpe for å pumpe opp mengden, orker ikke begynne med mme ennå i alle fall.. !

Tenk så mange mammaer vi har blitt = ) Nå venter vi bare på litjpia, lillekylling, maybeme og hvem flere mon tro ? De som ikke har fått selvfølgelig.. Nanna og ninni82 og naboen.. NNN = )

I dag har vi bakt pepperkaker og nå har sambo limt pepperkakehuset, så da skal det pyntes : ) Syntes ikke deigen til ikea var noe særlig god, men pepperkakene var nam nam : )

Skrevet

Hei

Hvordan går det med folket?

Skal vi få til et førjulstreff en dag nå eller????

Noen som vet hvordan det går med Hebbie???

Lillegullet mitt har nok litt kolikk ja......vondt i magen stakkars, og det hjelper ingenting at mor dropper både det ene og det andre i kosten. Han får skikkelige smerteanfall og går nesten i bru stakkars.... Tror vi må prøve akupunktur. Noen som vet om noen som er flinke?

Heia Norge!!! Så spennende og artig kamp idag.

Skrevet

Ja da har jeg brent av litt penger idag også da. Men bare på ting til meg selv for en gangs skyld. Utrolig deilig det altså!

Så koselig at dere fortsatt venter på oss prøvere da. Håper at jeg får muligheten til å få en 2007 baby da. Satser ihvertfall sterkt på det nå fremover.

Da er det bare en uke igjen til Julaften da! Gurimalla! Jula i år har kommet så brått på meg liksom. Føler at det er masse som skal gjøres ferdig, men er jo egentlig ikke det da.

Skrevet

Laila; jeg ammer jeg, ville jo ikke slutte med det, så da gjorde jeg ikke det, tror faktisk at de på BUP er veldig fornøyd med at jeg har fortsatt... Akkurat nå er jeg riktignok så sår at det gjør vondt bare å skrive om amming:p hehe...

Kos å se det pusler å går med dere Mayken, kose deg masse masse hjemme i julen.

2nj, kjipt med kolikk... Hjelper ikke minifom heller?

Skrevet

Nei minifom hjelper ikke. Ga litt sukkervann i natt da, og det gjorde susen. Sov fra 23 til 03, spiste og sov videre til 08...... -så klager ikke vi nei!!!!

Mayken: God jul og kos dere hjemme. Vi reiser ikke oppover før lillejulaften siden mannen jobber t.o.m 22. og det er uaktuelt for meg alene med 2 små på flyet...... Men gleder meg masse til åkomme hjem ja.

Skrevet

Llirottna:: bli nok 07 baby på deg og 08 på meg siden vi i hvertfall ikke får ivf før sensommeren/høsten men samme når bare det kommer.

Får i hvertfall håpe at forsøket går på oss da så det ikke blir 3 forsøk uten spire, da henger jeg meg;-) neida ikke så ille men da blir det ille.

men men jeg er i hvertfall ved friskt mot til å starte ivf, håper bare spiren sitter godt da i 9 mnd.

piadi:: vi kan jo møtes en dag når det passer for deg, ikke lange avstanden mellom oss så vi kan jo ta det på sparket vi;-)

ellers håper jeg alle har det bra

Skrevet

2nj- må se litt ann til uka ang tur. Ligger ikke helt bra ann i løypa til jul. Jeg må jo fa.. meg dra og handle for alle til mine barn. De sier jo bare her er penger dra og handle til dine små.

Har kost meg handballkampen. Jippi!!! Klør i henda etter å spille.

Klar for treff jeg også i 2007. Tiden frem til jul går jo så fort nå. Ja jeg har snakket med Hebbie- Er i innkjøringsfasen, men sikkert snart her igjen. Har jo besøk av moren sin nå hun.

Snart tilbake - tlf fra en venninne.

Skrevet

Ja - nå er jeg her inne da :o)

Fy søren for en uke !! Er helt utmatta og utslitt av opplevelser og følelser.

Har fortsatt vondt i stinga og har enda bekkenløsning. Men ellers er jeg bare trøtt pga. at døgnrytmen er helt på trynet pg. det nye livet.

Fødselen gikk greit når jeg ser på det hele i ettertid - gikk fort og eeeegentlig greit. Men det føltes jævlig ut der og da. Men jeg skjønner hva folk mener med at livet er sååå mye bedre etter epidural ;o) Var klar for allsang og flørta med Roar - helt til pressriene starta.

Vi ble filma under det hele av Nrk - til dokumentaren. Lite kult å bli mast og spurt under riene og trynene var 2 cm fra trynet mitt. Ikke det jeg ønsket da, men jeg sa at vi kunne gjøre et forsøk. Var til tider litt mye da hun filma direkte på meg der jeg satt halvnaken og utslitt av smertene, men Roar leste meg godt og skjermet meg og ga beskjed nå og da.

Er fortsatt rart å tenke på følelsen av fødselen da Fredrik kom ut og få ham til seg. Jeg var for opptatt om jeg hadde revnet og hadde vondt, mens alle andre var opptatt av Fredrik. Hadde liksom ikke helt den store følelsen der han lå oppå meg naken og kald og jeg hadde vondt. Men nå når jeg skal amme så får jeg en helt syk god følelse i hele meg når jeg skal være alene med ham - sitter bare og lukter, kikker og nyter synet av ham :o)

Som dere har fått med dere så hadde jeg det veldig stressende på sykehuset med amming og ble sååå frustrert over at alle dro i meg og sa forskjellige meninger om amming...Tårene bare trilla da jeg fikk beskjed om å være en dag lengre.

Men etter jeg kom hjem så har ting bedret seg betraktelig. Både mora mi og svigerinna mi har sagt at det dem sa på sykehuset skal jeg drite i og heller finne min greie med Fredrik. Var sååå utslitt av det løpet sykehuset skulle kjøre. Nå går det bedre fordi mora mi stiller opp 200 % og avlaster meg hele tiden. Lager middag, rydder, kommanderer meg i seng og hopper opp uansett tid på natta for å ta seg av Fredrik.

I dag har amminga gått kjempebra og jeg ser at jeg har fått mer melk og både jeg og Fredrik er roligere nå og slapper av.

Så sykehuset stresset meg bare opp for ingen nytte - og fikk astmaen til å blusse opp, men etter jeg kom hjem så merker jeg ikke noe til den.

Brystvortene gjør ikke så vondt lengre, men jeg ønsker å vite hvilken te jeg kan ta for melkeproduksjonen - det er jo fortsatt litt tidlig siden jeg nettopp har fått melkeproduksjonen som bare øker. Men greit å ha det i tilfelle.

Nå er livet godt og jeg nyter å være mamma - noe som er helt ubeskrivelig. Jeg og Roar er sååå forelska i Fredrik - og bestemor får ikke nok av ham heller ;o)

Skal laste ned bildet av ham, men ikke ikveld.

Er fortsatt veldig trøtt, men jeg vil lese og oppdatere meg litt inne på tråden. Blir ikke så mye her inne kanskje.....pga. mora mi er på besøk og nå rett før jul. Men jeg skal se om jeg kan være innom daglig, men det blir ikke de der morgeninnleggene og flere utover dagen...

Kos dere jenter så skravles vi.

Tusen takk for alle gratulasjoner og varme ord - hjalp godt det :o)

Skrevet

Møtte Ninni på fredag og hun fikk sin baby den tirsdag 12 desember på kvelden.

Og miss KNL fikk sin jente den 15 :o)

Skrevet

Så at jeg hadde fødeklar i nicket - og det er jeg ikke !!!

Første jeg sa etter Fredrik hadde poppa ut - dette gjør jeg ikke mer !!

Fatta ikke dem som ville gjøre det mer enn en gang....

Meeeen....jeg forandrer nok mening så snart smertene mine forsvinner.

Skrevet

Åååå, så godt å ha deg tilbake Hebbie og lese langelange fine innlegget ditt!

Har en liten ting på lur her til Fredrik forresten...

Og Erle, Ina og Marie... Nathalie og Truls har alt fått:)

(jeg hakke glemt noen da?)

Hmmm... Det var noe mer jeg hadde tenkt å skrive men husker ikke hva det var da. Jeg er håpløs asså... Ooo, det var teen ja, ammete fra helsekost eller apotek, jeg har en med kamille, anis og noe greier, smaker gruff men funker bra.

Skrevet

God dag jenter : )

Glad for å ha deg tilbake hebbie... Kos deg masse hjemme sammen med familien din : )

Vi får besøk av sambo sin familie på torsdag, det er snart jo !! Blir litt stress bare en mnd etter fødselen, er jo ikke meg selv igjen ennå føler jeg ! Men men.. straff for å ha flyttet på andre siden av landet : ) Blir sikkert kos da.. hehe.. håper jeg !

Når sambo er ferdig på jobb på fredag så har han fri til i januar.. Det skal bli deilig å ha han hjemme = ) Også slipper vi å stå opp tidlig fordi snuppa skal på skolen.. FRI FRI FRI = ) Hehe.. det er liksom det jeg liker med jula, at man har fri..

Nå skal jeg lage pannekaker til snuppa og meg : ) nam nam ....

Skrevet

Hei alle sammen.

Så kjekt at du har skrevet litt Hebbie. Og flott at ting går lettere nå. Er gjerne litt slit og stress de første dagene, og man blir iallfall stresset av alle som skal mene og "hjelpe" på barsel. Beste er å finne ut av ting selv, gjøre det på sin måte og roe ned hjemme. :) Kos dere masse. Og så deilig å ha mamma på besøk da. Godt med litt hjelp og avlastning hjemme.

Theaokt: Er jo kjekt å handle julegaver, men blir litt stress når man blir "pålagt" fra andre sånn rett oppi jula.....

Skjønner at du har nok å gjøre ja. Jeg tar bare alt helt med ro.... ferdig med gavene før fødselen, og jula skal feires i Molde, så da trenger jeg ikke pynte og ordne så mye her hjemme heller. Gidder ikke ha juletre engang i år. ;)

Men bare å si ifra om det blir tid til litt trasking en dag da, nå eller over nyttår. Kan jo også gå inne på senter......-da er det kanskje flere som vil være med??

Skrevet

Så koselig Tillab :o) Er du kona til julenissen ? deler ut presanger ;o)

Nå er det kos og gammen hjemme....

Blir vel litt kos med besøk, men litt stress - forstår deg der Piadi. Håper du blir skjemt bort slik jeg blir - men så sliter jeg med bekkenløsning enda og vondt i stingene så jeg får ikke gjort så mye.

Håper det blir litt mer liv her på bim igjen....nå får jeg jo tid allikevel til å bimme.

Skrevet

Hebbie::: hellu, velkommen hjem.

glemte helt å svare på meld din istad var på jobb, nei ikke fått noen meld av deg men fikk jo info her inne da.

hørte at lille fredrik var såååå søt, tihi håper jeg får treffe han snart da;-)

klem

Skrevet

Hebbie; i år er vi nært beslektet:p har aldri hanfla så mange gaver før EVER! Men er jo litt moro og da!

Skrevet

Heia Hebbie...gøy å ha deg tilbake hit...

Må bare spørre...hva gjorde de for å øke produksjonen din på sykehuset der borte?? Jeg sleit jo som sagt de første dagene jeg også, først kom ikke melka, så ble hun så slapp av gulsotten at hun ikke orket å suge, og så ble puppene suuuuperømme og fulle av sår, og så tok hun bare puppen feil og da når melka kom så fikk jeg problemer med å få ut all melka...nei denne ammingen er ikke bare bare og forstår godt at mange gir opp den første tiden...

men for de såre brystvortene fikk jeg krem og ammeskjold

for å øke produksjonen fikk jeg foreslått amme te, afripan

for å få melka til å renne lettere lecitin og syntocin...

ellers legge babyen til ofte...jeg bruker å legge henne til annenhver time når jeg vil øke produksjonen...har gjort det idag for har stresset sånn de siste dagene at jeg har spist lite og det gikk utover melka:(

Sånn ellers går det bra her....takk gode gud for IKEA!! Var en tur på living og sjekket sofaer der, HEERREGUUD for noe priser... fant nå dømmesofaen min der da....kostet bare 60 000,- og det var ikke skinn engang...huff!!!

Spøker for Spaniaturen min i jula desverre, vi skulle ned dit og kose oss med familien til gubben, døpe Letizia, og slikt...men hundepasseren vår svikta i siste øyeblikk!!!Er så forbanna, avtalte med henne for mange måneder siden at hun skulle ha Gizmo i julen, og så svikter hun EN uke før vi reiser...Nå er selvfølgelig alle Hundepensjonat fulle og ja....så denne julen blir det vovsen, lille gullet og meg som feirer jul....:(

Tillab: Jeg har aldri handla så lite gaver ever!! En gave har jeg kjøpt...enda ikke komt meg lenger..såå flaut...men julekorta har jeg fått sendt....men mangler adressen til det siste kortet så det blir nok sendt en av disse dagene...

ellers da...Jeg har lagt dere til alle sammen som venner på profilen min, ja jeg har profil men det står ikke så mye enda da...:)

Skrevet

uff ser jeg har skrevet samme ting lenger oppe....eeehem...litt glemsk for tiden..hmmmm...det ble ikke no drammenstur allikevel på Gizmo for søs skal seff reise bort den 4 januar....

Skrevet

Trodde det var slutt på sykdom for dette året nå.....-men neida. Nå har Trym fått den værste hosta, så jeg frykter litt at det er kikhoste (han er vaksinert, men kan jo få en lettere grad likevel)......Hosta omtrent i ett i hele natt, så han har pappaen tatt med til legen nå. Greit å finne ut hva det er, for kikhoste er jo veldig smittsomt. Vil ikke at lillegutt skal bli smittet.

Og både jeg og mannen våknet kvalme idag. Småvondt i magen og kvalm, så vi har vel spist et eller annet som ikke var helt topp..... Lei av sykdom nå ja, og vil ikke ha det oppi jula nei.

Fikk forresten beskjed igår om at det går vannkopper i bhg, så da har vi vel det i hus om et par uker eller noe også.

Og jeg som hadde tenkt meg en tur på shopping idag......hmmmmm....

*klage-klage*

Nei, nå han mini sovet lenge.....er vel utsultet når han våkner tenker jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...