Gå til innhold

hva bruker barna deres i bhg? regntøy eller dress?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenta mi på 4 bruker både regntøy og vinterdress. Regntøyet er Reflex, det er litt tykkere enn bare regntøy. Hun har også en viterdress hvis snø og kaldt.

Har ikke sett Askepott regntøy, men hvis det er minusgrader og snø tror jeg ikke fleece holder. Da er det nok en god vanntett vinterdress som holder. Tror jeg da.

Jeg skjønner hva slags regntøy du viser til, og det synes jeg er bra på milde regnværsdager. Når det er kaldt og surt, er dresser å anbefale. Reflex har en knakende god vinterdress som er veldig vanntett, med fleecefor. Ullundertøy innerst i en slik dress, så er ungen din garantert tørr og varm!

Begge barna mine (2,5 år og 4 år) har en hel regndress med fleecefòr og en vinterdress hengende i barnehagen. De ansatte velger hva de skal bruke etter været.

Regndressen med fòr er veldig varm og god. De bruker den mye og de ansatte er veldig fornøyd med den.

Jeg synes ikke det går an å si at regntøy ikke er varmt nok. Det kommer jo bare an på hvor mye klær man har under, det! Og om det er såpass vått at man tar på regntøy, er det neppe mange kuldegradene.Et par -tre lag med ull er godt og varmt, og ikke vanskelig å bevege seg i!

"Vanlige" dresser er ikke vanntette. Det finnes nok noen som er det, men de koster som regel flesk. Og selv om jeg vet at mange er uenige, så synes ikke jeg det er verdt det. Mye viktigere, synes jeg, at den dressen man har er varm nok og bevegelig nok når det det ikke regner!

Her i Bergen er det nok kun regntøy som har vært i bruk de siste par månedene.... Tror barnehagen har brukt vinterdressene et par ganger. Vi har Reflex regndresser, og jeg er meget imopnert over kvaliteten! Tror ikke mine har vært våte mer enn et par ganger, og da har de gjerne ligget å plasket i dammene...

Mitt råd er i hvertfall å heller kjøpe en varm dress og skikkelig regntøy, enn å tro at en vanntett, varm dress er nok.

Ikke kjøp varm vanntett regnsdress. Kjøp skikkelig regnstøy-gjerne reflex sitt, og i tillegg en vinterdress-gjerne Troll, den er fantastisk :-)

Regnstøy skal være bevegeligt å gå i og kunne brukes året rundt så viss du kjøper slik med for` i begrenser bruken seg. helelr godt ullundertøy og strikkeklær, det holder ALLTID på varmen .-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...