Gå til innhold

siste uken min her...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann m@rie82

Jeg å! 27+ 2 i dag, så da er det vel bare fire dager igjen! Det blir rart og gå inn i tri 3 og være de som har kommet kortest igjen, her er vi jo lengst! Tenk at det nå bare er 3mnd igjen!! JOHOO!!

Hvor i landet holder du til?

Skrevet

hei!

ja, det er sant at det blir rart å gå inn i siste trimester.

jeg bor i bergen, og du?

går alt bra i svangerskapet?

Skrevet

Hei igjen m@rie82

Her går det bra, har slitt med det ene og det andre, men er i super form for tiden!

Mannen og jeg bor i Oslo, men har kjøpt tomr i vestfold og regner med å bygge til våren, hvis alt går bra med meg og gutten vår. Det er vårt første barn vi venter og han er planlagt til minste dealj... Hihi, temping og telling og hele sullamitten! Jeg er som du kanskje har regnet ut 81 modell, mens mannen er 2 år eldre.

Hva med deg?

Skrevet

hihi det er siste uken min også .

har ikke tenkt på det før jeg så dere hadde det :-)

Skrevet

å!! så koselig at det går bra med deg nå, og at dere har fått det til med planlegging og det hele!! :) selv har jeg en gutt på 5 år, og er gift med pappaen. vi venter nå ei lita jente og gleder oss veldig! :)

ingen av barna har vært planlagt, men det er kjempegøy at det skjer! :)

foreløbig leier vi en leilighet hos svigers, men skal flytte så snart vi finner en litt større leilighet. her hvor vi bor nå har vi litt liten plass, små rom, tror ikke leiligheten er større enn ca 50 m2.

vi har prøvd å få kjøpe flere leiligheter, men det blir som regel for høye summer for oss i budrundene... så nå ser vi etter å kjøpe og å leie.

hva gjør du på om dagene? er du i jobb?

Skrevet

hei smurfen og spiren!

ja, det blir rart å kommer over i siste trimester! :)

har du et fint svangerskap?

Skrevet

hei

sliter litt med bekkenet men kommer meg gjennom dagen . smurfen på 11 mnd krever sitt så det er ganske slitsomt , gleder meg til babyen kommer .

hvordan er din form?

Skrevet

Hellu

Jeg er i full jobb, og planlegger og forbli det frem til fødsel så sant helsa holder. Er dagligleder av en butikk i oslo og stortrives i jobben. Er litt rart og tenke på at "life goes on" uten en når man skal ut i perm... merkelig greier det der.. Men men helt naturlig og det er jo godt.

Vi bor også på 55m2, det er lite, men vi har heldigvis to soverom. Driver å plalegger hva vi må gjør om, flytte på før babyen kommer og tror det skal går greit. Der det er hjertrom, er det husrom!

Så gøy med en av hver, kunne vel ikke bli særlig bedre? Hihi, velkommet uansett mener nå jeg da. Drømmer om flere barn, men vi får se hva fremtiden bringer!

Har selv bodd i en leilighet i huset til svigers og det gikk greit det, så lenge de respekterer privat livet er det jo en fin løsning. Vi bor nå tett på mine foreldre, så dermed er barnevakten i boks. Det blir mine foreldres første barnebarn. For min manns foreldre blir det nr 4 av barnebarn, men det er 9 år siden de hadde en baby i familien, så han skal nok bli ordentlig bortskjemt han gutten vår!

Skrevet

kan tenke meg at det er greit å være i full jobb frem til permisjonen. det hadde jeg også villet hadde jeg vært det. jeg er student og holder på å avslutte en 8 ukers lang praksis. skal bli sykepleier. synes studentrollen er krevende, da man er i full jobb i tillegg til oppgaver og evalueringer osv... men nå skal det bli deilig med juleferie, 15. desember. :)

det går helt fint å bo i leilighet i huset til svigers. de er så snille, og flinke til å ikke blande seg for mye. kommer veldig godt overens med svigers og vi sparer mye på å bo billig her. :) men det blir også godt med større plass. vi har også byggeplaner forresten. :) vi har tomt, men sparer penger slik at vi kan begynne å bygge om ikke så altfor lenge. kanskje 1-2 år eller noe.

ja, det blir spennende med en jente i huset! he he! velkommen er hun iallefall! :) gutten vår er veldig opptatt av babyen, og skal ut å handle julegave til henne i morgen. håper han er like positiv til henne når hun kommer ut... he he!! det blir spennende å se... :)

har dere begynt å tenke på navn til gutten da? kjøpt noe utstyr?

Skrevet

huff, bekkenplager er ikke gøy!! jeg hadde en del bekkenplager i uke 22-26 (ca) men nå er jeg faktisk ganske bra!! jeg kjenner det av og til, ved enkelte bevegelser, men det er ikke på langt nær så vondt som det var. skjønner ikke helt hva som har skjedd... :)

så du får to tette! :) det er jo gøy, men som du sier er det jo slitsomt også. jeg har en gutt på 5 år, så jeg synes det var litt på tide nå, he he! :) gleder meg til å bli jentemamma også. har du gutt eller jente fra før? hvor i landet bor du?

Skrevet

Så kos at han bryr seg da! Spennende å se om han blir sjalu, det er jo helt naturlig, men kan visst være litt til bry. Gutten skal hete Elias, dette har vi vist siden ultralyden, det ble bare sånn! Siden vi ike har barn fra før kan jo slippe unna med det.. Hihi, vi har ingen små barn som digger Elias båten HIhihi

Har arvet helt sinnsykt mye baby klær, og har kjøpt kommode så klærne bare kunne vaskes og legges ned i den, ellers avventer vi litt, kanskje er vi heldig å finner noe på januar salg!!

Hva med dere, navn?

Skrevet

Elias er jo et veldig fint navn! :) da vi ventet gutten vår sto det mellom robin, mads og mathias. det ble robin, han passer veldig godt til å hete det.

denne gangen er vi (jeg og min mann) veldig uenig. robin er enig med meg at jenta kan hete mathilde, men han er jo veeeeldig mammagutt da... men vi har snakket med han om at vi må vente å se om det passer når babyen kommer ut. pappaen liker veldig godt ronja. men vi får se.

det er koselig å arve! siden robin var første barnebarn på begge sider var det ikke så mye klær å arve, men en del utstyr fra min manns søskenbarn. denne gangen har vi det meste.

det er jo kos å gå rundt å se på babytøy! :) jeg har ikke kjøpt så mye enda... vil vente litt med det.

ja, så blir det spennende å se om han blir litt sjalu da, he he! heldigvis er han vant til å dele oppmerksomheten fra tanter, onkler og besteforeldre med fettrene og kusinen sin. men jeg tror kanskje han kan bli litt sjalu når det kommer til meg. han er så mammagutt! heldigvis har han begynt å bli mer opptatt av sin far også nå, de finner på mye "gutte ting" sammen. det er kos! :)

men nå må jeg finne meg noe å spise. vi sees nok mer her på bim!! :)

kos å prate med deg!

Skrevet

hei igjenn

vi har gutt og venter jente.

bor i hardanger og er i bergen flere ganger i uken ,er fra bergen. hvor i bergen bor du?

håper bekkenet mitt stabiliserer seg også snart .

har dere funnet navn på jenta?

Skrevet

Heisann Marie :-) Koselig å "se" deg igjen... Jeg har ikke vært inne på msn på evigheter pga en pc som først blacket ut, (mistet alt på pc'en og måtte installere windows på nytt), og så mistet vi nettet og var uten i et par uker. Har vært innom et par ganger på svigerfar sin pc, men ikke mye. No er endelig nettet og pc'en i orden, men eksamen står for tur... gjør ikke annet enn å lese, er drittlei! I tillegg tror jeg at jeg stryker, er enten bestått/ikke bestått og jeg har virkelig problemer med konsentrasjonen! Klarer ikke tenke på annet enn baby og alt jeg skal ordne i stand før jul.Heldigvis kan jeg ta opp igjen eksamen i januar hvis jeg stryker. I tillegg holder sambo på å pusse opp, så det er rot og bråk overalt... Småen er helt umulig for tiden angående legging. Jeg begynner å bli skikkelig frustrert. I kveld sovnet han ikke før 22.30 så det sier seg selv at det blir lite lesing. Ja, ja på fredag er eksamen over og da skal jeg vaske ned leiligheten til jul og prøve å få innarbeidet noen gode soverutiner på småen. Kan ikke ha det sånn når nestemann kommer... og det er faktisk ikke så lenge til... (gulp!)

Håper det går bra med deg og magen :-) Trives du fortsatt i praksis? Når tar du permisjon? Jeg skal gå helt til dagen jeg føder... hvis jeg orker... akkurat no har jeg ikke mye overskudd og krefter. Har lagt ut nye magebilder forresten :-) Jeg er 32+4 i dag, begynner å merkes ja... jaja, no skal jeg legge meg og drømme om psykologi, pediatri og helselover...... urk!

Nattaklem fra

Skrevet

hei igjen!

jeg bor i bergen vest, i nærheten av sotrabroen. egentlig er jeg fra arna, men jeg flyttet hit da jeg flyttet sammen med min mann. :)

vi har ikke bestemt oss for navn enda. jeg liker godt mathilde, men vi får se. vi er ikke helt enige... storebror på 5 vil være med å bestemme også, he he! :) hva med dere? har dere funnet navn?

Skrevet

hei hei thale!! :)

ja, nå er det virkelig lenge siden! det går fint her. bekkensmertene har gitt seg, heldigvis, og på fredag har jeg min siste vakt på kk (praksisen). det blir godt med juleferie, men litt trist å forlate avdelingen. jeg trives så godt der, men studentrollen er slitsom... så ser veldig frem til å få juleferie, ja. skal ha heltidsevaluering i morgen, så det blir jo litt spennende, men tror det går bra.

så kjedelig med pc-trøbbel!! lurte litt siden jeg ikke hadde hørt noe på lang tid, men tenkte at du kanskje var veldig opptatt med studier ol nå. siste innspurt. håper det går fint på eksamen. huff, bestått/ikke bestått er litt kipt da. føler at listen ligger mye høyere da, jeg. men det går nok bra, første eller andre gangen. skal krysse fingrene for deg og sende positive "vibber"! så satser vi på at du ikke trenger å ta den opp igjen. :)

etterpå skal jeg inn og se de nye magebildene. ;) tenker magen din har vokst en del nå, ja. du er jo snart i uke 33! min mage har iallefall vokst nå! nå kan man faktisk se at jeg er gravid! he he! :) jeg er i uke 28 nå (27+1), tiden FLYR!!

hvordan går det med oppussingen? håper du får lest litt også da, selv om jeg kan tenke meg at det blir litt forstyrrelser...

og småen din streiker ved leggetid også. er det ikke typisk at alt skal skje på en gang? det er jo travelt... huff! håper det ordner seg snart, så får dere litt roligere kvelder.

håper du orker å gjennomføre en del av studiene før du føder, det er jo godt å få gjort unna mest mulig. :) kanskje det hjelper med litt juleferie? :) jeg har avtalt med skolen at jeg går ut i permisjon 19. februar. da skal de andre i kullet mitt begynne med forberedelser til neste praksisperiode, og så er det 12 ukers praksis.

vel, nå skal jeg se magen din. så "snakkes" vi! :)

klem

Skrevet

hei ChanZei m BaBYiMaGeN=D!!

velkommen i klubben!!

vi ser nok litt til hverandre videre vi da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...