Reddik Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 er det noen som har begynt med leggerutiner på de små babyene sine? Her er vesla snart 6 uker og jeg må arlig innrømme at vi ikke har tenkt på slike ting ennå. HUn sover i sofaen eller oppå oss i sjalet om kvelden og legger seg når vi legger oss. En eller annen gang utpå kvelden, rundt midtnatt tar vi på henne pysjen og gjør unna nattstellet og jeg ammer henne. Så tusler vi i seng. Hun sovner da alt mellom kl 01-03. HUn sover så frem til kl 07-09 og det er vi glade for :-) Når begynner man å legge barna tidligere? Få istand leggerutiner?
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Har en knert på 9 uker. Begynte med leggetid for ca 3 uker siden. Før la han seg samtidig med oss, men så kom økeperioden hvor vi ble vekket kort tid etter at han hadde lagt seg. Nå begynner vi kveldsstellet ca kl 21 og han sovner alt fra 2130 til 2230 og sover da 8-10 timer i strekk. Var på helsestasjonen og en annen mamma la sin gutt kl 20, men han våknet da kl 04 og plundret da til 08..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 vår lille er også 9 uker, og de siste 2 ukene har hun lagt seg for kvelden rundt klokken halv ni. vi tar kveldsstellet med vask og pysj etter at vi har lagt eldstemann klokken halv åtte. vi synes det er deilig å ha noen timer for oss selv etter at hun har lagt seg. hun sovner av seg selv i sengen - er hun i stuen sammen med oss eller om vi bærer på henne klarer hun ikke sovne ordentlig og det blir bare sutring og grining. etter at vi begynte å legge henne oppe i sengen sin på soverommet, sover hun mye bedre/tyngre og lenger. det varierer om hun vil ha ett eller to nattmåltider - og hun sover som regel til klokken halvåtte/åtte neste morgen.
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Hei . Akkurat sånn som du beskriver har vi det også for tiden.Vår gutt er 7uker.Han sovner og mellom 1-3.00 og frem til ca.7.00-8.00. Det med rutiner kommer når de blir rundt 4mnd. mener jeg.Ingen hast.Det sies at babyer har rutinen som de hadde inne i magen ganske lenge , det tar tid å snu og man behøver ikke stresse med det når de er så små.La dem få en rolig overgang er nå min mening åsså.Kos deg med nurket!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 hei jenta vår er 3mnd og hun legger seg i 22:30-23 tiden ennå, tar kveldsstellet i 20-tiden, men hun er lysvåken på kvelden og hun kan få regulere selv når hun har lyst til å legge seg tidligere. foreløpig nyter vi bare at hun sover fra 22:30-9:30 med 2 eller 3 matpauser hver natt ) plutselig begynner de å sovne i 7-8 tia og sambo som er på jobb hele dagen får knapt nok sett henne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå