Gå til innhold

SVANGERSKAPSKLØE!!!!!! HJELP!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann

jeg har ogsp vært plaget med svangerskapskløe. og har vært til hudlege. Jeg fikk tabelettene poleramin av legen min og de har hjulpet meg, jeg kan nå endelig få sove uten å ligge våken med kløe hysteri..

Spør etter disse hos fastlegen, var min redning..

For meg hjelper det med en veldig feit fuktighetskrem som jeg bruker hver morgen og kveld. Synes Bodyshop har veldig mange fine kremer kalt bodybutter, liker spesielt Cocoa Butter og Shea. Noen av dem lukter ganske sterkt, men føles helt fantastisk når man får smurt dem på.

Hei,

Søsteren min fikk svangerskapskløe (den alvorlige varianten) da hun var gravid med sin yngste sønn. Pga. sykdommen ble fødselen igangstatt 3 uker før tiden. Heldigvis gikk alt helt perfekt med både min søster og barnet, mye takket være rask og riktig legebehandling.

Søsteren min fikk beskjed om at alvorlig svangerskapskløe er forårsaket av flere indre organer (gallen, blæren tror jeg) ikke fungerer som de skal. Det fører igjen til at kroppens avfallsstoffer ikke blir skilt ut på normalt vis- og fostervannet blir forurenset. Det fører også til kløen.. Dersom babyen ligger for lenge i et forurenset vann, kan det være farlig (derfor ble fødselen til min lille nevø startet ca. 3 uker før termin).

Jeg råder deg til å snakke med legen eller jordmoren din enda en gang og forklare situasjonen din skikkelig. Syns du skal nevne at du har hørt at det fins ulike grader av svangerskapskløe og at du vil ha det avkreftet at du har den farligeste varianten.

Vil ikke skremme deg med dette her, men syns det er bedre å si i fra, slik at du får sjansen til å få gjort noe med saken. Som sagt, dersom mor får riktig behandling, er det i følge statistikker minimal fare for at noe skjer med mor og barn.

Helt til slutt: Bad i vann HELT uten såpe eller andre tilsetningsstoffer lindrer kløen din, selv om den ikke kurerer den. Det samme gjør det dersom du vasker klærne dine med vaske- og skyllemiddel uten såpe.

Men igjen, snakk med legen din igjen og sørg for at du får riktige tabletter og behandling dersom det er nødvendig for deg.

Lykke til:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...