Gå til innhold

Ulceriøs Colitt og gravid? noen med erfaringer!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite nettopp at jeg har dette og må begynne på noen "farlige" dvs risiko medisin .. Lurer derfor på om det er noen her som har det og om de går på medisin eventuelt hvilke?!

Takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg fikk UC for 6 år siden og gikk på medisin helt til vi bestemte oss for å bli gravid... Jeg brukte pentasa men sluttet fordi jeg ikke ønsket å ha medisinene i kroppen så lenge jeg delte kroppen min med flere:)

Vet ikke hvor langt du er kommet i graviditeten. Veldig mange med UC blir bedre/bra under en graviditet uten at det kan forklares hvorfor. Desverre er det også noen som utvikler sykdommen først når de blir gravide....

Har ikke hørt at medisinene er direkte skadelige for forstret så det vil sikkert gå fint for deg.

Jeg ønsker deg lykke til. Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Etterhvert som du blir mer kjent med hvordan sykdommen påvirker kroppen din kan du kontrollere den mye mer selv. Husk at legene har ikke alltid rett, kjenn etter hva som føles bra for deg.

Skrevet

Har du sett på LMF sine sider? I forumet der tror jeg det står en del om det.

Skrevet

Heisann!

Jeg har selv slitt med dette i mange år. Nå venter jeg min første, og er i bedre form enn på lenge!

Legen min mener det er fordi kroppen ordner opp i en del ting selv da man er gravid, og at veldig mange blir kvitt sykdommen etter en graviditet.

Krysser ingrene og håper det stemmer for deg også:)

Skrevet

For meg er det slik at jeg har gått med dette en stund og blitt verre i SV ,men ikke så ille at jeg føler at jeg må starte på medisin nå.. Jeg rett og slett klarer ikke med tanke på den lille.. Jeg er nå 22.uker.. Har hørt om flere med UC og de går ikke på medisin under SV, så jeg skal få en annen lege til å vurdere dette.. Han som undersøkte meg mente medisin var best ,men ga meg ingen alternativ.. Skal bli litt bedre i matveien å...;-)

Takk for svar, måtte snike meg inn på alle trimesterne for å se om det var svar å få;-)

Lykke til ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...