Gå til innhold

Ringte gyn idag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen for en mnd siden for oppfølging pga utbrenthet (bra igjen nå etter en periode med sykemld). Under timen nevnte jeg at vi prøver å bli gravid, og at jeg har pco. Sa også at legen jeg gikk til da jeg fikk påvist pco hadde sagt at hvis jeg ikke ble gravid innen 6 mnd når vi bestemte oss for å begynne prøvingen så skulle jeg ta kontakt med han igjen for å få hjelp. Siden den gang har jeg flytta (til finnmark) og dermed fått ny fastlege. Min nye lege var helt enig med min gamle lege og henviste meg til Gyn i Hammerfest.

Siden har jeg ikke hørt noe,så idag ringte jeg til Hammerfest for å spørre om når jeg kunne få time. Fikk beskjed om at jeg står på venteliste og at jeg vil få time innen mars neste år.

Fikk tantebesøk i helga, og da også sterke smerter... Det eneste jeg har prøvd som hjelper er naproxen, så jeg krøp inn på badet på natta, opp med medisinskapet og fant to naproxen som jeg tok før jeg krøp tilbake igjen til senga. Hvis noen lurer på hvorfor jeg krøp så er det fordi det er så sinnsykt vondt at jeg ikke klarer å reise meg opp.... Om morgenen stod jeg opp, da hadde tablettene begynt å virke så jeg følte meg bedre. Smertene forsvinner likevel ikke helt... Skulle på korøving + synge konsert, så jeg fant fram pakningsvedlegget for å se hvor mange og hvor ofte jeg kunne ta tablettene. Og hva leser jeg der? Jo, der stod det at man ikke burde ta naproxen hvis man prøver å bli gravid, og at bruk av naproxen kan føre til vanskeligheter med å bli gravid!

Hva i alle dager skal jeg gjøre da? Må jo ta noe for smertene, men det eneste som hjelper er naproxen! Sa dette da jeg ringte gyn, og da svarte dama noe slikt; hmmmm... Ser du har pco og prøver å bli gravid... og så må du ta naproxen... hmmmmm... Hvis det blir like ille neste gang må du ringe så får du sikkert en hastetime.

Så nå får vi bare vente og se hva som skjer. Kommer til å gjøre som hun sier og ikke ta smertestillende neste mens, heller ringe til lege og få haste time i Hammerfest. Kan bli forferdelig slitsomt i og med at det er to timers kjøretur til Hammerfest... Ser for meg hvordan jeg raser av gårde i taxi på vinterføre med enorme smerter....

Så jenter: ikke ta naproxen!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff! takk for tipset!

Hva er pco, egentlig? Litt uviten....Ok om du ikke vil svare..

Skrevet

det var jeg ikke klar over! har selv fått utskrevet naproxen på sykehuset av samme smerter som du beskriver.. og da har jeg gitt beskjed om at jeg forsøker å bli gravid! dårlig greier... i alle fall takk for tipset!

Skrevet

du kan ta det i mens perioden,da kan du uansett ikke bli gravid.

var hverfall det min gyn sa.

Skrevet

Kajada:

pco er en tilstand hvor man har flere cyster på eggstokkene. Hormonbalansen i kroppen er ujevn, og mange har for mye testosteron. Hvis jeg har forstått riktig kommer er cystene egg som har blitt modnet men som ikke kroppen klarer å slippe ut, da vises de på UL som svarte prikker på eggstokkene. Mange med pco har sjelden eller ingen eggløsning, og menssyklusene kan være lange og/eller ujevne. Anbefaler deg å lese 15 spørsmål og svar om Pcos på pcos debatten. Der står mer ;-)

Dollypopp:

Det var igrunnen litt beroligende å lese. Takk skal du ha! :-) Har gått med en vond magefølelse helt siden jeg tok tablettene i helga, men føler meg mye bedre nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...