Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Kan noen komme med noen forslag som har hjulpet deres barn å legge seg fint og ikke våkne opp om natten og gråte..? Sønnen min er ett år og har de siste 2 månedene våknet opp flere ganger om natten og sutret, hvis vi ikke går bort og setter oss ved sengen hans til han sovner (og gjerne rugger han på hoften) så begynner han å gråte, og holder det gående til vi hjelper han å sovne igjen. Når vi legger han om kvelden er det akkurat det samme, vi må sitter der til han sovner og rugge han i søvn. Han sutrer og vil aller helst ikke legge seg. Leggingen er jo grei egentlig, men syns det er utrolig slitsomt å holde på sånn om natten. Har prøvd å la han ligge å sutre litt, men det går over til skikkelig grining og det greier jeg ikke høre på Syns så synd på lille vennen min. Så på frokost TV for litt siden at en helsesøster der anbefaler å legge de, gå ut av rommet, så komme inn etter noen minutter for å vise at du er der (når de gråter) ..til de finner frem til søvnen selv. Det samme skulle man visst gjøre om natten ..men jeg greier bare ikke å høre på den såre gråten hans. Er så redd for å gjøre han utrygg og redd ...men begynner samtidig å bli desperat etter søvn! Jeg om min mann skal egentlig bort på stort middagsselskap hos venner på lørdag, men tror ikke jeg greier å la han være hos mormor over natten når han våkner og gråter etc. Han overnattet hos henne en gang da han var 6 mnd, og det gikk fint, da vi skulle prøve igjen da han var 7 mnd så våknet han og var utrøstelig og vi måtte komme.... Prøvde igjen da han var 10 mnd, og det gikk fint. Har ikke prøvd siden.. Han kjenner mormor godt, og leiligheten hennes, men siden han begynte med denne natte-greia så vet jeg ikke om jeg tør. Savner å finne på ting med mannen min innimellom. Noen som har erfaringer og råd? Velger å være anonym, håper noen orker å svare allikevel
Pita81 Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Vi har hatt mye av de samme problemene som deg. Det har stort sett gått greit å legge gutten, men han har våknet en del på natten. Etter å ha forlest meg på alskens søvnlitteratur, oppdaget jeg at hvis jeg sørget for at han sov nok på dagtid, og til riktig tid, sov han også gjennom natten. Det vi hadde gjort feil var at vi la ham alt for sent for lur nr. to. Nå sover han en lur i halv ni-tiden, og en i halv ett-ett tiden. Han kan heller ikke legge seg noe senere enn sju om kvelden. Til gjengjeld sover han stort sett gjennom natten, med mindre han er syk, eller det er tenner på gang e.l. Vet ikke om dette gjelder i ditt tilfelle, men det var iallefall slik jeg fikk tilbake nattesøvnen min;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå