Gå til innhold

Kan det være kanel han reagerer på?? eller er det mest sannsyblig bare tilfeldig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt 8 mnd grøten med eple i 1 mnd, har og hatt i kanel, det har jeg brukt i 2 mnd...(ca)

den siste uka har jeg av og til sett noe elveblest liknende rundt munnen.. men har trodd det kom av at han sleva så mye, og at han ble litt kald der!! har ikke lagt merke til om det er soesielt etter mat... men nå istad fikk han graut, og idag tok jeg oppi litt ekstra kanel, like etterpå var han kjempe rød rundt munnen igjen.... og litt oppover kjaken.. såg ut som det var der han hadde "søla" graut....

Skrevet

Min gutt fikk også elveblest, det var tørrmelkpulveret. Testet det med å ta noen dråper kumelk på fingeren og smurte det på leppene og litt utafor. Slo ut med èn gang.

Er selv allergiker og har hatt mye elveblest, men har aldri hørt om allergi mot kanel. Men hvis du tror det kan være kanelen, så gi grøt uten i 3 ager til utslettet er borte, og så gi en porsjon med masse kanel. Da ser du det med en gang.

Jeg har begynt å skrive mat-dagbok selv, hver gang han får ny mat. Hvilke ingredienser som er i maten, og om han tålte den eller ikke. Så langt har jeg banan, melk og kålrot på nei-lista mi.

Skrevet

men det blir borte etter 5-10 min... var ei som svarte inne på skravle, der ungen reagerte på akkurat samme måten med kanel...

men takk for svar.. men håper det bare er kanelen.. men skal teste ut i noen dager...

Skrevet

Sånn var det med grøten jeg ga med tørrmelk også, skikkelig elveblest som var helt borte etter ca 10 min. Me prøv deg fram. Jeg koker grøt av lettkokte havregryn som jeg tilsetter fruktmos jeg da, med vann. Er jo tørrmelk i alle grøtene til Nestle, og i småfolk og Hipp også. Teit, de skal jo liksom helst ikke ha kumelk før de er over 1 år jo.

Lykke til med utprøvingen ;o)

Skrevet

eg har opplevd det samme når eg har brukt kanel!!

Skrevet

trodde faktisk det var MME som var tilsatt i grøten jeg...

Skrevet

akkurat slik med min baby da jeg ga kanel. helt rødt akkurat der grøten hadde vært. slutta med kanel og har ikke hatt det siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...