Gå til innhold

Takk for hyggelig treff på Barolo i dag:), koselig å møte dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker nok ikke alle navnene deres, men får skylde på ammetåka...

Hvilket apotek er det forresten som fører Medela? Må visst løpe og kjøpe ny pumpe, den gamle Avent`en synger på sitt siste vers. Er det forresten samme system? Altså med flaske som kobles på pumpa? Hvor mye kostet den igjen?

Jeg maser videre med bading; noen som blir med på Skinnarberja til fredag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!!

Takk for treff ja, hyggelig å møte deg også! Navnene får du jo med deg etterhvert;-)...kan ikke skryte på meg at jeg kunne alle navnene jeg heller etter bare ett treff...Men det hjelper fint å treffes igjen!!

Jeg kjøpte Medela pumpen min på Sølvkronen, apoteket i storgata. Der hadde de ihvertfall den Mini electric, som kostet litt over 700... Og den er MYE mye enklere enn avent...færre deler, veldig enkelt! Man fester på batteri/ strøm delen, og fester flasken under (skrus på, samme som avent). Men det er ikke alle de der små delene som må festes i tillegg som det er på avent pumpa!! Og den er bare så super effektiv! Absolutt verdt de 700 kronene!

Jeg blir ikke med på bading... kanskje en annen gang?

Jeg ser at Gry T har skrevet inn på en annen tråd her med forslag om å treffes til julegrøt lunsj nå før jul. Noen som stemmer for det? Evt hvor? Hadde vært veldig koselig det...

Hilsen

Skrevet

Halloen igjen!

Takk for nok et koselig treff!!

Helt enig med Mona, den pumpa er kjempebra! Skal på apoteket igjen selv og se om de har smokk til den flaske som fulgte med. Men noe jeg lurer på: Dere snakket om to og tre hull i smokkene til Avent-flaskene.. Kikket på de to jeg har her hjemme, og jeg kan bare se at de har ett hull. Er det bra eller dårlig? Virker som det fungerer bra for Martine altså, men jeg lurer litt da...

Jeg blir heller ikke med på bading, ikke enda. Håper å få henne med på babysvømming på nyåret, føler det tryggest å "lære" litt om å ha så små i vannet først.

Men julegrøtbord høres veldig koselig ut!! Hva med tirsdag 19.des? Noen som er gode på å lage grøt? :D

Hvordan gikk det med Torbjørn på synginga i dag Tonis? Trøtt og sliten?

På tide å ta kvelden nå kjenner jeg. Martine holder på å sovne nå for annen gang i kveld. Og når hun sovner for annen gang pleier det å holde hele natta. *Håper*

Hvordan går det forrestesn med den oppdaterte mail-lista? Kanskje greit å få med Endelig mamma- Prinsesse 19/9 også!?

Anette

Skrevet

Hei!

Tenkte å ha julegrøt hjemme hos meg. Den 19. kan gå veldig bra HVIS alt er på plass på kjøkkenet med vann, ovn og slikt... Vi skal fornye kjøkkenet og dette skal da skje den 18. Får be rørleggeren om å komme tidlig på tirsdag og legge inn vannet igjen!

Mona; jeg har hørt at rødvin skal fungere, men øl hadde jeg ikke hørt om før. Det må jeg prøve! Har noen Aas Uten liggende i kjøleskapet. Prøvde en slurk rødvin en kveld da Hannah var 3 mnd gammel og hadde sugd puppen min tom. Det fungerte kjempebra og jeg hadde melkespreng på morgenen da jeg våknet, men kjipt å åpne en hel flaske vin for en liten sup...

Kos dere i det fine desember-været og nyt "julestemningen".

Skrevet

Koselig treff i går, ja! Og koselig at Endelig mamma- Prinsesse 19/9 dukket opp:-)

Julegrøt høres kjempekoselig ut, men er litt usikker på åssen det er med oss til uka. Har barseltreff på helsestasjon og 3-mnd kontroll og KANSKJE babysang. Var jo på babysangen i går etter Barolo og det gikk ikke så veldig bra i grunnen... Torbjørn sovna like før babysangen begynte, så jeg hadde egentlig bestemt meg for å la han sove. Men så våknet han selvsagt - etter ti minutter eller noe - og han var ikke direkte blid... Tidspunktet for babysangen passer bare så dårlig, så jeg er usikker på om jeg skal fortsette. Mulig jeg hopper av nå og fortsetter på kurset som begynner i mars, men vi får se. Det kan jo hende sovingen har justert seg litt etter jul, slik at det går bedre da. Vi får se! Uansett så er det babysang tirsdag, så vi får se hva det blir til med oss...

Medela-pumpa koster ganske nøyaktig 734 kroner, hvis jeg ikke husker feil. Og nok en gang: Den er DRITBRA!!!

Ha en fin dag:-)

Tonis

Skrevet

Ja, så var det bading... Tror jeg dropper det på fredag og venter til etter jul. Har vært litt mye på programmet de siste ukene, så jeg får ta det litt rolig. Merker at Torbjørn blir litt stressa hvis det skjer for mye...

Men etter jul er vi med:-)

Skrevet

Takk for hyggelig treff ja!:-)

Koselig å få treffe deg Endelig mamma- Prinsesse 19/9.

Jeg skulle gjerne badet på fredag! Men er jo litt tidlig for oss enda..

Jeg regner med at jeg må vente til etter 6-ukerskontrollen med å bade, og aner ikke når snuppa kan begynne. Har hørt så mye forskjellig. Alt fra 6-10 uker.

Men skal jo som nevnt tidligere dra å se på når poden og pappan bader.. Blir jo ikke det samme det da.

Skrevet

Halloen:)

Har nå vært på apoteket og kjøpt den berømte pumpa, ser bra ut, teste i morgen tidlig:)

Septemberstjerna: De aventflaskene; på selve smokken står det et tall der hvor smokken er bredest, de som jeg har kjøpt på meny (2,5dl eller noe sånt), er nr 2, altså 2hull. De aller minste flaskene, har bare sett de på Spareland-baby-butikken, de er nr 1 (0-1mnd), de er fine for at melka ikke skal komme så fort.

Svømming: Jeg har vært på svømming i dag med Drammensjentene:):) Det var kjempegøy!! Jeg har ikke fått meldt meg på kurs enda, og var utålmodig, så... Der var det mange som går på kurs, så de viste meg hvordan det gjøres første gangen. Men hadde nok vært mer skummelt hvis ikke de var der og viste meg ja:) Er en liten badenymfe selv, så deilig å komme seg i vannet med snuppa. Hun likte det også, koste seg masse i vannet. Til de som vi vente, kan jeg anbefale å ta småttisene med i badekar og eller dusjen, slik at de blir vant til vann:)

biajja: sikkert tryggest å vente på legens godkjenning ja.. Jeg fortsetter å mase etter jul jeg da, hihi...

Angående grøt til uka; vi skal på 3mnd-kontroll og barseltreff, og er ikke ferdig med alt styret til jul enda, så tror jeg må vente på neste treff. Det blir vel kanskje ikke før etter jul det..?

Synd at sangtimen er kl 2, ellers ville nok vi også dratt på det, men snuppa er gjerne trøtt eller sover da, så skjønner problemet TS.

Skrevet

Hallo jenter.

Noen som har kontroll på hvor lang tid 6 ukers kontrollen tar? Vi har time 20. kl 1230, hvis jeg ikke husker feil.

Gry: vi vil gjerne ta oss en tur men det er litt avhengig av hvor fort de jobber på helsestasjonen. Vi får se hvordan det blir.

Vi har lagt AM for ca 1 time siden 2230 og håper det skal gå greit. Vi kan kanskje få fordelt søvnen vår også litt annerledes med et slikt tidsskjema.

God natt alle små og større.

Bjørg

Skrevet

Hm, såvidt jeg husker gikk det ganske raskt - kanskje 40 minutter eller noe?

Jeg tror jeg også skal på helsestasjonen onsdag for 3 mnd kontroll, og TROR jeg har time halv elleve. Men jeg er innmari usikker på om jeg kan komme, for jeg har også mye julestyr igjen... Har utsatt altfor mye til siste uka... Huff!! Men Gry - jeg kan jo melde litt nærmere når jeg vet åssen ståa er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...