Gå til innhold

veldig kvalm på natta!


Gjest

Anbefalte innlegg

Huff, har sikkert egentlig ikke noe å klage over, siden kvalmen går over i løpet av ni-tiden på morgenen, men natta er et mareritt å komme gjennom!

Er så kvalm at jeg ikke får sove, og tør nesten ikke røre meg av frykt for å kaste opp. (haterhater å kaste opp!!)

 

Andre som har det sånn?

Råd som kan hjelpe?

Det som er "bra" med å være kvalm om natta i stedetfor på dagen, er jo selvfølgelig at man ligger i senga likevel. Har ikke så mye annet å gjøre enn å ligge i ro da likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ingen gode råd spesielt for natten. Jeg har fram til i dag "bare" vært kvalm og brekt meg. Skulle prøve meg på jobb i kveld. Men det gikk ikke mer enn tre timer så ble jeg uvenn med personaldoskåla.

Så jeg måtte bare takk for meg og bør vel kontakte legen i morgen. Kan jo ikke gå å spy blant pasientene på jobben. Er bare 5+0 i dag... og hadde jo håpet at det skulle gå et par uker til før evt oppkast skulle komme. Men men... sånn er det nå en gang. Heldigvis går både kvalme og oppkast til noe godt.

 

Klem

 

Ps. det eneste jeg kom på er at det kan hjelpe om du bygger opp ryggen litt når du skal sove. Da blir det ikke så veldig press på lukkemuskelen i magesekken og det kan hjelpe litt på kvalmen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt med kvalme om kvelden når jeg skal legge meg.. det som har hjulpet meg er å spise et lite måltid rett før jeg legger meg.. i tillegg til at jeg synes det er best å ligge på siden samtidig som min samboer stryker meg på ryggen til jeg sovner... Prøve å slappe helt av.... Dette har funket på meg vertfall.. er nå 8+4 og kvalmen har begynt å gi seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...