Gå til innhold

hvem er fare`?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

E blitt veldig usikker på hvem som er faren :( har oppgitt navne til han jeg fra begynnelsen trodde det var å var sikker på det, men er blitt veeeldig usikker:( skal jeg si det til alle sammen? vet ikke hva jeg skal gjøre, har helt panikk.. Han som har fått beskjeden har allerede sakt fra seg alt av ansvar..

Fortsetter under...

Er i samme situasjon......Eller, jeg trodde først det var en fyr og han sa med en gang fra seg ansvaret, så har det vært litt forvirring med termin, og nå står jeg igjen med 3 kandidater!!!

Skammer meg, fordi jeg har veldig dårlig hukommelse fra den tiden jeg ble gravid. Kommer ikke til å si ifra til de eventuelle kandidatene fordi de er ganske ustabile mennesker.

Det spørs jo veldig på kandidatene, om du tror at den eventuelt ville vært en god far eller ikke...Lykke til!!

Det er jo litt vanskelig å si....Er det helt utelukket om han vil komme til å stille opp, er det bare å drite i han, har han ikke brydd seg til nå er det hans problem å holde seg innformert...Jeg har valgt å ikke si ifra til han jeg har informert om at han skulle bli far, at det sansynligvis ikke er han alikavell......

Men det er en vanskelig situasjon....Kanskje egoistisk av meg men jeg er også redd for ryktet mitt og for å såre noen, hvis folk skulle få høre om at jeg har så mange kandidater...spess når alle er så ustabile!!!!

Annonse

Husk nå for all del på at hvis du har skrevet opp han x`n din som far, må han betale barnebidrag, og det skal jo ikke han betale hvis han ikke er faren til barnet... det kan du få problemer med hvis han en gang senere sku ville ha dna test og ikke er faren.. da blir du skyldig han masse penger..

Bare sånn til ettertanke

Må bare kommentere at innlegget over ikke stemmer.

Husker en sak for ikke lenge siden det ble mye styr om, nemlig at dersom far betaler barnebidrag, men senere oppdager at han ikke er far, har han ingen krav på erstattning!

Jeg mener ikke å si at det er riktig av deg å sette han opp som far hvis du ikke er sikker. Men be om en test av begge, så vet du med sikkerhet.

Siden han du har oppført allerede har sagt fra seg alt ansvar, kan det jo hende du har flaks og at det er den andre som er faren, og at han forstår at du ikke har blitt gravid alene, og dermed tar sitt ansvar.

Om du skulle vite at han ikke kommer til å stille opp, eller at du av forskjellige grunner rett og slett ikke ønsker at han skal ha noe med barnet å gjøre, forandrer du det til å bli "ukjent far".

Det gjorde jeg selv, da det viste seg at pappaen til babyen min ikke ville ha noe som helst med noen av oss å gjøre, og sa rett ut at dersom jeg beholdt barnet skulle han lage et helvete for meg, reste av livet.

Da var det ikke vanskelig å sette "ukjent far" nei!

Håper dette hjalp deg noe hvertfall...

Lykke til videre!

Jeg foreslår at du holder på potensiell far og så tar han en dna test. Dersom han ikke er faren, vil du enten måtte oppføre far som ukjent, eller du opplyser om de andre kandidater. Når det gjelder alle andre så er du ikke nødt til å opplyse om at du ikke vet hvem faren er, men du risikerer jo da at barnet forteller det i voksen alder.

Er du "heldig" er det han som faktisk er faren :-)

Synes du jeg da skal si i fra til xn at det er usikkert at han er faren? Dette er virkelig ekkelt, klarer ikke tenke på annet.. Kan jeg nå forandre til ukjent far uten dna test fra xn? Er han nå nødt til å betale bidrag enda han har sakt fra seg alt ansvar, å ikke vil ha noe med det å gjøre? vet veldig lite:( Ekkelt å snakke med jordmor om sånne ting, skammer meg sånn...

Om du setter han opp som far, er han nødt å betale barnebidrag.

Det som da er lurest å gjøre, er å sette opp barnebidraget med trygdekontoret, og ikke muntelig med barnefaren.

Mange som gjør det siste, har ingen penger å kreve dersom far skulle droppe å betale.

Men om du går gjennom trygdekontoret, er det de som betaler til deg, og han betaler tilbake til de.

Da får du pengene dine uansett.

Dersom du setter ukjent far, får du penger rett fra trygdekontoret.

Snakk med x'en din, og be om en test, det sparer dere begge for mye styr senere vil jeg tro.

Men om du velger å sette opp ukjent far, trenger du jo ikke informere noen av karene...

Dette ble kanskje litt surrete skrevet, men håper du får noe ut av det...

Jeg skjønte i alle fall hva lillemaven mente :-) Jeg vil tro at når han ikke ønsker noe med barnet å gjøre så skriver han neppe under på papirene (det gjorde ikke pappa til min i midten), og da kreves det test uansett. Dette kan ta litt tid, men du vet det jo da til ungen er 6 mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...