shanghaimoon Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 MIn gutt på 2,8 mnd begynte og bli småforkjølet igår, noe som vi ventet siden far nettopp har vært det. Måtte opp inatt og gi litt medisin (astma med b.annet), da han har hatt astma siden han var 8 mnd. Våknet idag og var pakka forkjølt, men grei form. Litt lengre utpå dagen begynte astmaen og merkes, og vi har gitt max dose hele vegen, vi er vant til det. Han hoster også fryktelig, han har orntlig Gjø-hoste og hostet kontinuelig i 2,5 time uten stopp nesten, og da hadde han litt feber (ca 38,0) Fikk gitt han hostemedisin og stoppe hosten litt så han fikk sove. det var kl 14.15. Men jeg fikk ikke vekt han før nærmere halv 6 ikveld, og nå ligger han bare på sofen og il ikke komunisere med noen. bare ligger rett ut og ynker seg. Han har ikke feber lengre, og er mye bedre i pusten. men allmentilstanden er alltså betydelig forverret. Vil jo ike ha mat, men heller ikke drikke. Han svarer ikke så mye og er egentlig bare sløv! Vil jo ikke virke hysterisk, det er jeg heller ikke, men man blir jo lit bekymret da når han er så innmari slapp, uten feber.. noen med råd til meg?
dama Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 ring legevakta du og snakk med de der.... ikke stol på de svarene du får her inne...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 syns det kan høres ut som kik hoste i tillegg til astmaen.. når du beskriver hosting som gjøing.. akkurat som når en hun bjeffer!! er ikke farlig, men veldig ekkelt å høre på. Kan sikkert vente til im, daringer du bare fastlegen din.. Men selvfølgelig om du er veldig usikker så ta en telfon til legevakten.
Sebastienne Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Ring til legevakten! Du trenger ikke være veldig usikker engang - de er der for å hjelpe!
Salsa Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Gjø-hoste er ofte tegn på falsk krupp. Vi har hatt det. Prøv å holde ham i kald luft (kle godt på ham, selvsagt). Men sjekk med legevakta først!
La Perla Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Når han ligger slapt og ikke vil kommunisere, vil jeg si at han har dårlig allmenntilstand. Kontakt lege. Eller, det har du vel gjort, siden innlegget var skrevet i går kveld. Hvordan går det med ham nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå