Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Er SÅ tungpustet hele tiden, uansett hva jeg gjør eller hva slags stilling jeg befinner meg i. Trodde først det var babyen som presset mot lungene, men har nå hadd dette konstant i flere dager. Begynner nesten å bli bekymret for blodpropp på lungene, men vil ikke være hysterisk heller. Hva ville dere gjort? Sett det an litt til, eller kontaktet legen? Er i uke 30.
rødhette* Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Jeg er også veldig tungpustet nå, og er ikke bekymret i det hele tatt. Er vel helt normalt, babyen begynner jo å bli stor... Jeg er lengre på vei enn deg da, men... Men hvis du bekymrer deg veldig, er det bedre at du tar en telefon for mye enn for lite, så kan heller legen berolige deg evt. ta en ekstra sjekk
Liten luring... Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Det er helt normalt å være tungpustet så langt ute i svangerskapet. Lungevolumet øker, og det er trykk fra babyen opp mot lungene. Blod omløpet er større, har jeg lest, og trenger mer oksygen rundt i kroppen. Er også tungpustet, men snart synker magen litt, og da føles det litt bedre. Akkurat nå er magen så høyt oppe at det er ubehagelig med bh på, men det er verre å ikke gå med det...
seff Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Tror dette er veldig vanlig. Har pustet som en døende hval i mange mange uker ...Men fra uke 34 ca ble det MYE bedre :-) ( Nå har lungene litt ferie, mens blæra er under konstant hardkjør..) Er enig i at det er veldig ubehagelig, og man blir jo også redd når man føler at man ikke får puste. Men, det blir sannsynligvis mye bedre når magen din synker litt :-) (Hvis du derimot skulle få direkte smerter ved inn-/utpust, ville jeg ha tatt en tlf til føden).
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 er i uke 31 og skikkelig tungpustet. men med enkelte kynnere så kjenner jeg at trykket på lungene minsker litt,om det er fordi magen tar mindre plass vet jeg ikke,men da benytter jeg sjansen til å puste masse. sambo bare ler av meg,han har endelig fått med seg hva som skjer når jeg puster slik.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå