Gå til innhold

Er det vanlig å få ul når en ikke vet hvor langt en er på vei?

Lillegull,2 på jorden,1 engel

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt mensen siden jeg fødte for ett år siden, og er gravid igjen. Gikk på pillen, og tenkte derfor ikke over å "registrere" tegn på graviditet.. Har time til lege neste mandag for fastsettelse av hvor langt på vei, men lurer på hvor vanlig det er med ul til slike ting?

Fortsetter under...

Godmorgen.

Hadde samme "problemet" jeg. Bestilt på privatklinikk. Kostet 1000,- Men det var verdt det. Jeg tror ikke du får gratis UL av sykehuset for det. men hør med din lege om dette. Penger spart om du får det:)

Lykke til

Heisann;)

Jeg hadde det problemet med at jeg ikke hadde noen anelse om hvor langt jeg var på vei. Og kunne ikke huske siste mensen. Gikk til legen og hun kjente på livmoren min. Deretter bestillte hun en time hos gynokolog til meg, for og finne ut hvor langt jeg var på vei. Han foretok en ultralyd (innvendig) og fant ut at jeg var 7,5/8 uker på vei. Og jeg betalte ikke noen ting.

Han sa også til meg at jeg kunne få så mange ultralyder jeg ønsket, hvis det var noe jeg engstet meg over. Fordi jeg skulle ikke gå å engeste meg, og det var deres plikt til å gjøre det de kunne for pasienten.

Dette her var på Volda sykehus, gikk på skole der. (Hører til Bærum sykehus) Men vil tro det er likt over hele landet.

Nå er jeg over halvveis, og gleder meg som bare det;)

Masse lykke til;) Det er i hvertfall mulig å få tidlig ultralyd!

• 3 uker senere...

Ultralyden viste at jeg var 13 uker på vei, og det stemte med beregningene til legen men han mente at livmoren min ikke var stor nok til å ha kommet så langt så derfor sendte han meg på ultralyd. Men under ultralyden undersøkte to jormødre meg og begge var enige om at 13 uker stemte :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...