Gå til innhold

Ubegrunnet bekymring

Anbefalte innlegg

Har lest ganske mye i forumet her og ser at veldig mange går på UL flere ganger,tar privat UL,fostervannsprøver,div ting.Er det fordi dere har opplevd tidligere ting som gjør at dere er så bekymret elelr bare spenning.Selv er jeg førstegangsfødende og ble gravid ved første forsøk .Har vært hos fastlegen min og skal på normal UL i januar.Bortsett fra det prøver jeg å leve sunt og er positiv i forhold til hvordan det skal gå.Orker ikke å bekymre meg allerede nå eller å fly til legen eller ringe hvert femte minutt .bare litt nysgjerrig.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7437734-ubegrunnet-bekymring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk vår første UL (i uke 6) på sykehuset fordi vi mistet i uke 11+5 forrige gang. Derfor valgte vi også å ta en priv UL før vi fortalte alle om det for at vi skulle slippe å først fortelle gode nyheter også dårlige nyheter. Vi synes dette var veldig greit, og passet veldig for oss. Man trenger ikke være mer bekymret fordet, for oss handlet det om å være sikker.

jeg fikk tidli ul i uke 10, for jeg mista i uke 17 på mai.

var inne på ul i uke 8 pga blødning, og skal på ordinær ul på slutten av mai.

er litt mer forsiktig siden jeg har mista en gang før, tror ikke det gjør så mye fra eller til hva jeg gjør, men om jeg misteren gang til så kan samvittigheten være litt bedre, om du skjønner??

Skjønner:)

Seriøst noen ganger har jeg lurt litt på om det er meg det er noe galt med eller at jeg er en bekymringsløs uansvarlig vordende mor som ikke har vært ofte til UL eller lege.Men skjønner jeg godt de som vil være sikker når man har mistet før.Uansett er jo det viktigste hva man selv føler er viktig.

Ikke noe galt med deg.

Var slik jeg også, i mine første to svangerskap. Bekymret meg så godt som aldri, bare koste meg og var glad og fornøyd.

MEN, når man leser her inne mye, er det veldig lett å bli fokusert på alt som kan gå galt, og glemme at det mest naturlige er at det går helt fint...

Merker det godt, for jeg brukte ikke BIM med de to første.

Og denne gangen har jeg vært litt mer obs på alt som kan være farlig.

Forøvrig, om man tar tidlig UL og alt d der, så tror jeg det er veldig sjelden man kan påvirke det som skjer. Er det noe galt med fosteret, ordner naturen opp, det må man bare godta.

Men for dem som mister flere ganger og slikt kan d jo være andre ting som ligger bak, så da er det jo greit/nødvendig med tett oppfølging og hjelp ja!

Men, du er helt normal, og skal se at dette går nok helt fint :)

Lykke til!

Hei. Har vært på 3 UL nå og det er like spennende hver gang:) Jeg har fått tidlig UL (8+0 og 12+2) fordi jeg hadde ekstreme magesmerter. Den siste UL hadde jeg på onsdag (13+2) Da var jeg i Trondheim for å ta grundig UL for å sjekke at alt sto bra til med rygg og nakke på beibisen og det gjorde det heldigvis. Hadde en diagnose som barn som kanskje kunne være arvelig.

Annonse

Jeg har mistet flere ganger før, både tidlig og sent i svangerskapet. Forrige gang var jeg på veldig mange UL, den første allerede i uke 5. Denne gang har jeg vært på en i uke 14 og så skal jeg på ordinær UL i uke 19.

Jeg merker jeg er mye mer avslappet denne gang enn forrige fullførte svangerskap. Da hadde jeg akkurat mistet sent i et svangerskap og var nok litt hysterisk og angstfyllt. Og så gikk det bra og jeg fikk lillemor, som kom til termin. Tenker selvsagt på ting som kan skje, men prøver å avlede meg selv når de tankene setter inn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...