Gå til innhold

Amme for hånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å amme for hånd, og trenger noen erfarne tips. Har prøvd dette èn gang nå, men synes det var litt vanskelig å treffe glasset. Får best stråle når jeg står rett opp og ned og strålen spruter utover. Denne stillingen er ikke god å samle opp melken i. Dessuten må jeg bruke begge hendene når jeg pumper og kan derfor ikke holde glasset, og da må jeg bøye meg over glasset og får ikke så god stråle. Er det noen som har råd for effektiv pumping for hånd?

Skrevet

Nei, ikke lett det der ;-). Men utrolig praktisk å kunne, slipper å styre med pumper, koking etc.

Husk å bruke en vid skål, som er lettere å treffe med melken! (Så kan du helle over på flaske/glass etterpå.)

Hos meg sprutet det alle veier (!) så jeg endte opp med å sitte på baderomsteppet med skålen foran meg, og pumpe foroverlent.

Man får teken på det etterhvert.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for godt råd! Skal jammen prøve å sette meg ned, og på badet er det godt og varmt!

Skrevet

oppskrift på ammehjelpen.no amming fra a-å håndmelking ;-)

Skrevet

Jeg strei med det samme en periode. Bruk en bredere bolle. Etter noen ganger får du snart teken på det. Bare husk å klemme flere plasser på det brune på brystet slik at du tømmer alle melkegangene. Det tenkte nemlig ikke jeg på, og fikk et skikkelig overfylt melkegang, rødhet, hevelse, hodepine.. You name it! Jeg griset fryktelig, og måtte ha en våt klut å tørke fingrene med for det rant over alt. Om å gjøre å ikke komme i kontakt med melka.

Skrevet

Faktisk viktig å massere hele brystet, begynn med det, fra under armen og innover og rundt hele, det setter også igang utdrivningen så det blir enklere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...