AuroraB Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Heisann! Jeg er førstegangs, og har jo hørt endel skumle historier om revning under fødsel (I tillegg er jeg operasjonssykepleier, og har vært med og sydd mange stygge rifter etter fødsler). Grøss.. Jeg lurer på: finnes det noen måter å behandle mellomkjøttet på sånn at det tåler mer? Kremer, oljer eller lignende. Og i tilfelle, hvor kan jeg få tak i det?
Philippa=) Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 jeg ble anbefalt å prøve jordnøttolje, som du/mannen din skal smøre inn vag... me. er førstegangs selv, og har nettopp kjøpt det selv. har to små mnd igjen av svangers (01.02.07). prøvde det første gang igårkveld.... de som har prøvd dette sier de ikke har revnet, men det kan være tilfeldig og da. Men vel verdt ett forsøk!!!!! håper det funker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er livredd for å revne selv.
Philippa=) Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 du får kjøpt det på apoteket eller helsekost! lykke til
Hildrandedu Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Jeg fikk anbefalt hvetekimolje. Gjør sikkert samme nytta som jordnøttolje. Smører morgen og kveld. Så får vi vente å se om det fungerer. Håper det.....
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Er også kjempeviktig å puste riktig under fødselen!! Har ei venninne som fødte på november, en 5 kg's klump. hehe... hun er ganske lita selv så syntes forferdelig synd på henne som skulle fø den store gutten. Men hun bet tennene sammen og brukte ingen smertelindring og hun sier selv at JM som var med var kjempedyktig i å fortelle henne og hjelpe henne med når hun skulle puste og presse slik at hun ikke skulle revne... og hun fikk gutten ut UTEN EN ENESTE RIFT!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå