Gå til innhold

Hvordan forebygge revning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er førstegangs, og har jo hørt endel skumle historier om revning under fødsel (I tillegg er jeg operasjonssykepleier, og har vært med og sydd mange stygge rifter etter fødsler). Grøss..

Jeg lurer på: finnes det noen måter å behandle mellomkjøttet på sånn at det tåler mer? Kremer, oljer eller lignende. Og i tilfelle, hvor kan jeg få tak i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble anbefalt å prøve jordnøttolje, som du/mannen din skal smøre inn vag... me. er førstegangs selv, og har nettopp kjøpt det selv. har to små mnd igjen av svangers (01.02.07). prøvde det første gang igårkveld....

de som har prøvd dette sier de ikke har revnet, men det kan være tilfeldig og da.

Men vel verdt ett forsøk!!!!!

håper det funker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er livredd for å revne selv.

Skrevet

du får kjøpt det på apoteket eller helsekost!

lykke til

Skrevet

Jeg fikk anbefalt hvetekimolje. Gjør sikkert samme nytta som jordnøttolje. Smører morgen og kveld. Så får vi vente å se om det fungerer. Håper det.....

Skrevet

Er også kjempeviktig å puste riktig under fødselen!! Har ei venninne som fødte på november, en 5 kg's klump. hehe... hun er ganske lita selv så syntes forferdelig synd på henne som skulle fø den store gutten. Men hun bet tennene sammen og brukte ingen smertelindring og hun sier selv at JM som var med var kjempedyktig i å fortelle henne og hjelpe henne med når hun skulle puste og presse slik at hun ikke skulle revne... og hun fikk gutten ut UTEN EN ENESTE RIFT!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...