Gå til innhold

lecithin

buggi med 2 jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvor lang tid det tar før dette begynner å virke? er drita lei denne betennelsen og disse klumpene nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet dessverre ikke hvor lang tid....

Men tar du nok - anbefalt dose ved tette melkeganger/brystbet er 2 kapsler a 1200 mg på morgen og 2 kapsler på kveld

Skrevet

skal tabelettene innholde 1200g hver? sambo har kjøpt noen der to tabeletter inneholder 1000g.. må jeg da ta fire hver kveld og hver morgen?

Skrevet

nei, da blir det mer en enbefalt dose - daglig dose bør ligge på ca 5000 mg

kan du ikke ta 3 morgen og to kveld av dine 1000mg kapsler? ect to mprgen - en ved middag og to på kvelden

(tar du 4000mg morgen og kveld kommer du jo opp i 8000mg... det blir langt over anbefalt dose)

Skrevet

tusen takk for svar:) vet noen ganger ikke hva jeg skulle ha gjort uten dere amme hjelpere....

Skrevet

ellers varmt bad/varm dusj- og så amme eller pumpe/håndmelke.

Avslapning - massasje før og under amming/pumping....

Alternative ammestillinger kan hjelpe - særlig hvis baby ligger med kjevetaket mot det harde området. Amme mens barnet ligger på stellebord/kjøkkenbenk - stå på alle fire over baby i senga -da får du hjelp av tyngdekraften og!

Skrevet

hvis melka kommer tregt kan det hende du trenger syntocinon nesespray for å få igang utdrivningen... resept hos lege

Skrevet

Har kjøpt Lechitin kapsler ... i tistelolje, 300 mg i hver! Har jeg kjøpt feil? FIkk denne da jeg forklarte hva det var til i helsekosten ...

Skrevet

da må du bare øke antall kapsler - men Kloster har 1200 mg kapsler vet jeg - hvilken helsekost som har det merket vet jeg desverre ikke.

Tar du 300mg må du ta 8 (!) kapsler morgen og kveld ved tette melkeganger/brystbetennelse.

Det er kanskje litt mange å ta (uhvææ...) - så kanskje bedre å finne noen med høyere styrke - 2kapsler på300 mg morgen og kved vil nok dessvere ikke hjelpe....

Skrevet

Jeg vil bruke de bare for å "tynne" ut melka - fikk dette rådet av en veninne ... Er det fortsatt 5000 mg pr dag?

Hva mener forresten _du_ om det - å "tynne" ut melka? Lillegutt strever fælt med at melka er så "tung" å få ut, på tross av nesespray for utdrivningsrefleksen. Kjenner at særlig det ene brystet mitt aldri blir helt "tømt" - det var da jeg fikk dette rådet av en veninne ...

Skrevet

da kan du ta 1200mg ca pr dag tenker jeg - det er den forebyggende dose for tette melkeganger - så da kan du sikkert ta 2 kapsler a 300 mg morgen og kveld ;-) du kan trygt øke litt om du ikke syns det hjelper

Skrevet

glemte å svare på det andre spm ditt da....

joda melka renner ofte letter når en tar lecithin - melka tynnes ikke, men fettet spaltes opp og blir mindre tyktflytende

Lykke til da;_)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...