Gå til innhold

Liten ved fødsel - stor baby nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi veide 3000 gram da hun ble født, nå er hun 4,5 mnd og veier 8000 gram! Har nettopp sett på percentilskjemaet, hun gikk fra å være på den nederste kurva til å nesten hoppe litt over normalen! Flere som har hatt en sånn utvikling på babyene sine?

På barselgruppa er hun yngst, var minst ved fødsel, er tyngst nå!

Skrevet

Gutten min var også 3 kg akkurat. Han er 6 mnd nå og 9 kg, så ikke like stort hopp som hos deg, men ikke langt i fra. Helsesøster sa han var litt på den runde siden, men ikke noen krise. De går nok av seg etterhvert. :-)

Skrevet

Min gutt var under skjemaet da han ble født, men ligger på den øverste streken for vekt/lengde nå. Fra midten av juli til slutten av august gikk han fra 8-percentilen til 60-percentilen!

Er nå 71 cm og 9,8kg.

Skrevet

Glemte å skrive at han er vel 6 mnd.

Skrevet

Gutten vår var 3360g ved fødsel, og 7000g ved 3 mnd kontroll. Får bare mm. Er ikke så enormt, men stort nok, han er tung å bære.

Skrevet

Og er fremdeles fullammet - vil ikke ha fast føde ennå.

Skrevet

Det sies at de som er litt små når de blir født, er ganske raske til å ta igjen "det tapte". Snuppa mi var 2857g ved fødsel, skal på 3mnd-kontroll til uka, og tipper det blir ca 6 kg, så sprengt endel vektkurver ja.

Skrevet

Jenta mi er nok unntaket.

3 kg ved fødsel, i underkant av 7 kg ved 6 mnd. Skal veies imorgen, er sikkert akkurat kommet seg over 7 kg.

Skrevet

Mitt lille nurk var 1730g da han ble født, er 3,5 mnd nå og veier 5.3 kg...spiser til den store gullmedalje..;)

Skrevet

Min lille snuppe var 3220 da hun ble født. På 3-mnd-kontrollen veiden hun 7800.

Hvor finner man skjemaet alle snakker om?

Skrevet

Godgutten min var 3085 gram ved fødselen og 8080 gram nå ved 4-mnd-kontrollen i dag! En skikkelig godklump :) Begynnt så vidt med noen teskjeer maisgrøt på kvelden.

Skrevet

jenta her veide 2845gram og var 47cm ved fødselen. 7 mnd 8480 og 70 lang. men hu har strekt seg 5 cm og bare gått opp 300gram på en mnd.så klærne som var trange er nå store:)

Skrevet

gullet vårt var 2220 ved fødsel... snart 4,5 mnd og 6800

Skrevet

Syns bare det er et par her som imponerer he he

her er våre tall

fødsel 2950

3mnd 7540

4 mnd 8200

Det er goingen sin det:)

Skrevet

jenta mi va 2595g v fødsel..

å på 3 mnd kontroll va ho 5260..

bare amme eg å..

Skrevet

Lukas var 2,8 da han ble født,ved 1 års kontrollen veide han 10,030 så ja,blitt stor gutt ;o) Fullammet til ca 7 mnd. (ammer enda)

Skrevet

Gutten min veide 2910g når han ble født. Når han var 4mnd veide han 7490g og nå som han er 7mnd veier han 9610g :) Så kan si han har vokst bra ja..store gode gutten :)

Skrevet

skikkelige store gode babyer dere har da..;) datteren min var 3220 når hun ble født.. 6240 på 3 mnd kontrollen og nå på 7 mnd dagen var hun 7810...det har bare gått saktere og saktere etterhvert her.. men det skal sies at jeg har en utrolig aktiv liten jente som ikke har lagt i ro på gulvet på sikkert 3-4 mnd nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...