Jerry 82 Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Går det an å bruke frukt i middagsmosen så den blir litt søtere? brukte banan i potetmosen, og da ble den brunere og brunere, slik bananer ofte blir.. går det fortsatt an å spise denne mosen? Lurer også på hvor lenge er hjemmelaget middag (potet, gulrot, brokkoli, kålrot, osv) holdbar i kjøleskap og fryser, og etter tining?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Usj, nei middag er middag....tenk deg selv frukt i fiskebollene:))iiiiiikk... Middagen skal ikke være søt som grøten, men prøv med gullerøtter, søtpotet, sukkererter?
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg tilsetter litt fruktmos i de middagsrettene som ikke faller så godt i smak. Da glir det som regel ned. Jeg har brukt frukter som er litt friskere i smaken enn banan, men det er bare å prøve... Bebisene har ikke fått de "sperrene" som vi har ang hva som passer sammen og ikke, så de har ikke noe imot litt utradisjonelle sammensetninger ) Fersk hjemmelaget middag holder seg noen dager i kjøleskap (4-5?). Opptint middag synes jeg ofte blir litt rar i konsistensen, så jeg har sluttet å fryse ned. Men den holder seg vel et par dager vil jeg tro.
Loppa- nr2 i magen Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Det kan være veldig godt å ha svisker i middagen! Høres kanskje ikke best ut da men.... Jeg har lagd en oksegryte med grønnsaker og noen få svisker. den ble veldig god! Har ingen fasit på hvor lenge maten kan stå i kjøleskapet. Selv lar jeg den aldri stå lenger enn 2-3 dager. Jeg fryser maten i posjonsbeger, Avent sine beger er ca like store som ett stort middagsglass! Tint mat bruker jeg samme dag!
Lilleh Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har en bok om barnemat, og der er det bl.a oppskrifter med frukt i de hjemmelagede middagene.. eple/ananas f.eks.. Frys middag rett etter de er laget.. Potet er visst ikke så godt egnet til frysing, blir litt rar konsistens.. Holdbarhet ellers vet jeg lite om, men kanskje du finner noe her: www.barnemat.com
Jerry 82 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2006 Takk for svar! får bare prøve meg frem, skal prøve med svisker, for gutten har hatt litt problemer med treg mage. Når det gjelder oppbevaring av middag, så ser de ut til at det ikke er så forskjellig fra hvordan jeg behandler annen mat, leste et sted at man skal gi barna fersk mat, men det er greit å oppbevare 1-2 dager i kjøleskap. Ser at grønnsaksmosen fra nestle også holder seg 1 eller 2 døgn i kjøleskap, og den skal vel ikke være tilsatt noe ekstra den heller? Bruker gamle middagsglass, vasker de og fryser ned i jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå