Gå til innhold

Frysing av hjemmelaget middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvis jeg koker potet og gulrot og kålrot og moser. Hva kan jeg fryse det ned i? Tenkte å fryse det posjonsvis. Hva kan jeg gjøre for å få litt smak i middagen. Kokte poteter smaker nå ikke deilig akkurat når en spiser det alene. Når kan de begynne å spise slik middag. Min sønn er nå 4,5mnd.

Skrevet

Jeg har lest et sted at for en liten baby så oppleves alle nye smaker som veldig spennende, selv om vi voksne ikke syns det smaker så mye! Og at dermed kokt potet evt blanda med noen andre kokte grønnsaker, litt kokt kjøtt eller fisk (etterhvert) og litt olje eller margarin var mer enn nok smak... Vet ikke hva andre tror, men kanskje det er helt greit å begynne med mos av en av disse tingene og så introdusere mer "smak" i form av salt og krydder når barna er eldre?

Ellers har jeg hørt at sma babyer elsker hvitløk f.eks:) (jeg er ikke ironisk nå altså)

Skrevet

Du kan etterhvert bruke gulrot, mais, brokkoli, kålrot i poteten for å variere smaken, men husk å introduser en og en vare slik at du vet hva det er hvis han evt reagerer på noe.

Har også hørt at hvitløk i små mengder er bra, noe jeg ikke har prøvd (tør ikke ennå, gutt med følsom mage).

Skrevet

Takk for gode råd. Men hvordan kan jeg fryse det ned i små porsjoner? Hva kan jeg ha middagen i som ikke ødelegger maten.

Skrevet

Jeg bruker slike små beger fra avent til å fryse morsmelk i, kanskje de kan brukes til å fryse middager i også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...