Gå til innhold

redd for at julestria skal gå ut over magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fortsatt er det julegaver som skal kjøpes. jeg var ute 5 timer i går i forskjellige senter. endte med at jeg kjøpte julepynt. men ble ingen gaver. jeg fikk rett og slett ikke bestemt meg. da jeg kom hjem kjentes det ut som om føttene mine var knust med slegge. var så sliten at jeg trodde jeg skulle svime av.

fortsatt er det julekaker som skal bakes, hus som skal vaskes, babyklær som skal vaskes, til ks 15 januar.

jula blir hos oss i år og da er det visst jeg som har ansvar for innkjøp og planlegging og div. og jeg har igrunn lyst til å droppe jula nå altså..

tåler ingenting for tia, blir så fort sliten. og hjemme har jeg en ettåring som også er en liten apekatt.

foreldrene mine er ikke akkuratt behjelpelige syns jeg, selv om de skal feriere hos oss i jula. fra dem hører jeg bare om "deres" ting og tang i hverdagen og masse syting og klaging på deres normale hverdagsproblemer.

nå sliter begge 2 med helsa. pappa har hjertesvikt og mamma har begynnende leddgikt, men de sitter jo ikke i rullestol uten å kunne bevege seg heller da.

ingen forventer de skal løpe maraton liksom, bare hjelpe meg litt med feks innkjøp o.l.

men jeg gidder ikke spør dem. de vet jeg er sliten og høygravid og at ikke mannen min kan hjelpe noe særlig pga jobbing, og at jeg mangler nettverk som kanskje kunne trådt hjelpende til.

blir bare så frustrert, for når jeg prater med dem og forteller hvordan formen min er. at jeg sliter med bekkenet og blir innmari fort utkjørt er det som om døve ører hører på... de har aldr engang spurt hvordan det går med magen min. de snakker heller om noe annet hvis jeg klager over formen min.

det verste av alt er vel at de er jo snille mennesker. de er veldig snille egentlig. iallfall pappa. mamma er litt mer egoistisk av seg.

åååååååh.. måtte bare få ut noe frustrasjon her.

jeg er selfølgelig redd for at jeg skal slite meg så ut at det går utover lillejenta i magen... det virker ikke som om noen tar hensyn til at jeg er stor og gravid med ganske nedsatt funksjon, og det gjør meg at jeg føler meg maktesløs......

uff, mye klaging dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp julekakene ferdig på butikken i år.

julevasken får bli en vanlig fredagsvask.

Be dine foreldre komme tidligere for å hjelpe til med middagen. Si det på en fin måte, så sier de nok ikke nei;)

Julegaver er litt værre med, sliter litt med de selv... umulig å finne noe å kjøpe, alle har jo alt fra før...

Lykke til:)

Skrevet

Huff, det hørtes slitsomt ut!!Ikke riktig at du skal være nødt til å gjøre alt i din tilstand!

Hva med å ta en alvorsprat med foreldrene dine, ikke noen klage, men bare foreslå en arbeidsfordeling slik at ikke en av dere er totalt utslitt når julemiddagen endelig kan inntas..

Når det gjelder julegavene går det jo an å gi noe som f.eks abonnement på et blad/avis til noen så blir det litt mindre traving i butikkene. Ellers kan det være greit å bestemme seg på forhånd for hva man skal ha, kan være greit å kikke litt på nettet f.eks, så vet du litt hvor du kan finne hva. Så tar det litt kortere tid i butikkene!

Håper du får litt mer hjelp og ikke sliter deg helt ut!

Lykke til!! :-)

Skrevet

Vet du, jul blir det uansett, husvask eller ikke.

God mat er egentlig det viktigste. Det blir det alltid god stemning av. La foreldre være foreldre, og vis at du klarer deg fint uten de. Men at du prioriteter ettåringen og din egen helse fremfor at alt skal være så inni h"(¤/#)= perfekt.

Planlegg hva du skal gi til hvem før du går i butikken, så går det greiere med julegaveinnkjøpene. Eller du kan handle på nettet.

Bekkenet og ryggen din skal du leve med resten av livet, og det er viktigere enn noe annet.

God bedring og opp med humøret!

Skrevet

Bestill julegavene på nett, og få dem levert på døra!! Er mye en kan finne på nettet i dag:)

Ønsker deg masse lykke til!!! Og viktigst av alt.. ta vare på deg selv og barnet i magen..

Skrevet

er veldig enig med de forrige her. jula kommer uansett..

bakeriene har masse godt,vanlig butikk likeså..

om du veldig gjerne vil ha et helt rent hjem,så går det ann å leie inn folk til slikt,ellers går det ann å ta en liten vask,bare med spray og fuktig klut.

da forsvinner støvet,og det lukter rent.

skjønner godt du blir litt frustrert mht foreldrene dine,du burde nok kanskje ta en liten oppvask med dem.

burde jo ikke være noe problem for dem å hjelpe til litt.

har heldigvis sambo hjemme til over nyttår nå,så han gjør nesten det meste her hjemme for tiden,i alle fall ting som han mener ikke jeg skal slite meg ut med.

håper du finner en løsning.

Skrevet

takk for gode råd og meninger dere!

hjelper litt på humøret det at noen fremmede der ute bryr seg om å komme med forslag :o)

takk for det jenter.

Skrevet

Det får jo an å bare si det som det er? I år ønsker jeg meg husvask i julegave (kan være greit å ha en skikkelig storvask før nummer to kommer, og jeg har _ingen_ planer om å gjøre det selv!), og hvis noen hadde forlangt stor julemiddag og forventet at jeg skulle lage den tror jeg det hadde blitt fra Fjordland. Hva med å si til foreldrene dine at du ønsker deg at de skal lage maten sånn som da du var barn eller noe - "barndomsminner om mammas ribbe" osv kan vel slå an? Og julekaker fra bakeri og julemesser, definitivt!!!! Samt nettshopping, hvis du er høygravid med en ettåring i huset har INGEN rett til å forlange noe av deg, gitt! Snakker om å gjøre en samfunnsinnsats:)

Skrevet

Jeg har termin 1. januar..... Søstrene mine+ barn og min far har pleid å feire jul hjemme hos meg, men i år har jeg rett og slett sagt at det blir ingen julefeiring her, og at de får ordne seg selv! Jeg har 4 barn fra før og sambo, så vi kommer bare til å ta det helt rolig i år.... Vi skal bare være alene å kose oss. Vasking hopper jeg over i år, og julebakst får man kjøpt i butikken. Syns du skal slutte å tenke på alle andre, og heller tenke på deg selv og babyen, så får folk bare bli så sure de vil :P Du trenger absolutt all den hvile du kan få, før den lille kommer.

Skrevet

Sett ned dine egne forventninger. Kjøp julekakene ferdige, skru ned gavepresset litt (gavekort er glimrende!!!!), finn ut hva som er det aller viktigste, og det skal du gjøre!

Jeg er også ganske slakk, og selv om det er mye å gjøre før jul, lagde jeg en liste, og prioriterte 5 på topp av viktige gjøremål.

Kakene er kjøpt, litt er bakt (det vi MÅ ha..). Huset er halvpyntet, og i morgen kommer ei nabojente og tjener noen ekstra slanter på å vaske gulv og tørke støv...

Kjenner litt til følelsen og presset, har foreldre selv som ikke akkurat hjelper særlig til, og en pendlende mann. Blåser i vindusvask og takvask, kjøpte noen fine blomsteroppsatser i stedet!

Lykke til både med jul og ks. Det er lov å endre på tradisjoner, vet du...

Skrevet

Vi gjør det med gaver sånn som dette vi...jeg finner ut hva vi skal kjøpe, og har gjort det stort sett ved å surfe og spørre folk. Så får jeg min kjære snille mann til å handle med tingene hjem når han er ferdig på jobb. Akkuratt som deg er det VELDIG begrenset hvor mye jeg orker å trave rundt i butikker. Dessuten orker jeg nesten ikke bære ting, og får vondt av å bruke handlevognene...så da så. Det eneste jeg selv har kjøpt hittil er gave til mannen min (kunne jo ikke la ham handle inn den da) og papir og sånt. Måtte bare innrømme at det ikke ville bli gaver i år om jeg liksom skulle stå for handlingen som vanlig. Ellers er jeg enig om at den store julevasken får vente til senere. Ta det til våren dere :) Ingen vits i å stresse nei.

Skrevet

Å gå rundt i butikker på denne tiden av året er en påkjenning hvert år, men i år er det jaggu ikke antydning til kos engang! Så jeg har vært litt "sleip" i år :) "skal vi spleise på gave til lillebror? Ok, gidder du å kjøpe, så overfører jeg penger?? " hihi, ingen som sier nei : ) Så i år blir det mange som får spleisegaver! Må vel skaffe gave til sambo selv da, men det er jo bedre enn å finne til hele slekta + venner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...