Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Hun er 7 mnd og nå er tiden inne for å få sove litt på natten for mor!!! Har til nå ammet fra 3-6 ganger på natten! Hun spiser godt på dagtid(2*grøt og middag + pupp 4-5 ganger),men tror hun ville spist enda bedre hadde det ikke vært for all småspisingen på natten! Hun legger seg kl 20 ! skal hun da klare seg uten mat til 07 neste morgen? (synes det høres leeenge ut jeg da).....eller hvordan gjør dere det? Det hele snarter i natt!!!!!!!!!!!!!!!!!, så jeg trenger noen tips
Mathoka Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har ikke gjort dette selv, men kan jo komme med noen tips allikevel =) Hun skal fint kunne klare seg uten mat fra kl 20 til 07. Lillegutten her spiser siste måltidet kl 19 og får ikke noe da før kl 06 (derfor gidder jeg ikke nattavvenne han...). Det som er lurt er at pappa`n går inn når babyen våkner, legger babyen ned (dersom hun står/sitter), gir smokken (hvis hun bruker det) og prøver å roe henne i sengen uten å ta henne opp. Det er viktig at ikke mamma kommer dersom det tar lang tid, for da roer hun seg ikke uten pupp (kjenner lukta)...det kan bli noen slitsomme timer for pappa, så er kanskje lurt å gjøre det når pappa ikke må tidlig opp på jobb, eks en helg eller noe... Som sagt, jeg har ikke prøvd, så vet ikke om det fungerer...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Takk for tips;) pappan skal ta seg av dette ja, og jeg skal ligge med ørepropper på et annet rom....,håper jeg får sove Har ikke sovet mer enn toppen 3 t sammenhengende disse 7 mnd, så jeg har på en måte sett litt fram til dette! Er fortsatt litt tvil om hvor lenge det skal gå før hun får pupp...., ser for meg at hun ikke sovner igjen om hun våkner i 4-5 tiden og er litt sulten...??
Mathoka Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Har vært litt i tvil på det jeg også, og frem til nå (straks 8 mnd) har jeg gitt pupp kl 04-05 dersom han våkner, og funnet ut at han da sover like lenge som dersom han fikk pupp kl 06...prøv deg litt frem, er bedre med en nattmating enn fire iallefall =)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Jepp, det er veldig sant å ha mulighet til å sove helt til 4 vil jo være helt fantastisk.....da bør jo jeg egentlig være klar til å stå opp....har sovet 4-5 t per natt de siste 7 mnd!!! Er såååå klar for å få litt bedre nattesøvn.....håper jeg fungerer litt bedre på dagtid da....har vært veeeldig nær å depresjon opp til flere ganger, men har i siste liten hentet meg inn.....! Kan umulig ha godt av å holde på slik over så lang tid, så nå MÅ noe gjøres....! Selv har jeg veldg vondt av å høre lillejenta mi gråte, og tar henne alltid opp for å trøste, så dette må¨pappan fixe
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Jeg også lurer på dette, men siden jeg gir mme nå, så lukter hun ikke noe pupp...er det bare skrikemetoden igjen da?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Velger å kalle det "trøstemetoden" jeg da .......hvis ikke synes jeg det høres så bryutalt ut :\
Mathoka Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Det er nok det ja...men det er viktig å trøste og kose også...ikke bare høre på skrikingen...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Har ingen oppskrift,men sånn gjorde vi det :Det her tar litt lenger tid,men vi begynte med å utsette amminga om natta,f.eks at snuppa ikke skulle få før kl 0100,så 0200 osv...Nå får hun mat i 04 tida .(hun er allikevel våken flere ganger om natta,men nøyer seg med smokken)Hun er 8 mnd,og det er strengt tatt ikke nødvendig å amme om natta lenger,men hvis jeg ikke gjør det,starter dagen kl 0500.Det er heller ikke å foretrekke:)Men uansett,jeg tok det selv,hun ble roligere av at jeg trøstet enn at pappa`n trøstet. Lykke til! Unner deg masse søvn!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå