Gå til innhold

når begynte dere sette grenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente på 9 mnd,verdens skjønneste:D

men tror jeg har skjemt henne bort litt..det er min første unge og da blir man litt usikker på sin rolle som mamma,derfor har jeg tatt henne opp hele tiden selvom det bare er sutring..synes det er en selvfølge når de er veldig små men nå er hun jo snart 9 mnd og vet at mamma kommer bare hun lager en lyd..dette blir jeg veldig sliten av etter vert når hele dagen går til å bære rundt på henne.

skjeldent hun ikke syter om hun må leke alene eller jeg går for å gjøre noe.

tenkte det kan være tenner for hun har fått en del av de.men ga henne paraset for virket som hun hadde så vondt så grinetete som hun var men nei sytingen fortsatte forde.

vet det ikke er noe annet.vært hos legen.tenkte det var magen.

nå er jeg redd jeg har gjort helt feil i mamma rollen og fått en bortkjemt unge:(

jeg som tar feil?noen råd?

Skrevet

Vi er i samme båt...

Jeg har også en jente på 9 mnd som tydelig vet hva hun vil og jeg har skjemt henne bort.

Jeg har begynt å la henne ligge litt å sutre, overser sutringen litt.

Hun begynner til slutt og gråte, jeg legger meg heller ned på gulvet litt med henne da istede for å ta henne opp.

Hun har blitt nedre nå, men det er mye sutring.

Men sutringen kan komme av så mye, utviklingsfaser osv, men de vet jammen hva de vil allerede.

Vi var på en lekebutikk og jeg lot henne holde en lekebil vi skulle kjøpe til fetteren, da jeg tok den fra henne og gav henne bamsen sin siden jeg skulle betale å få pakket den inn begynte hun å HYYYYYLE.

He he, bare 9 mnd men VELDIG bestemt!

Skrevet

godt det ikke bare er her..

men du setter grenser asså?viser hvem som bestemmer..hehe

Skrevet

Akkurat sånn har vi det også...Det går bra å leke på gulvet en liten stund,men så krabber hun bort til meg og drar seg opp etter buksa mi.Hun er 8,5mnd.Og hvis jeg ikke tar henne opp da,blir hun skikkelig fornærma!

Jeg får uansett ikke gjort så mye om dagen,må fotfølge henne hele dagen,hun reiser seg over alt og river ned ting,glemmer å holde seg fast og går rett i gulvet.Hehe,når hun begynte å krabbe ble jeg så lettet,tenkte at nå blir hun litt mer selvstendig.

Joda,veldig mye enklere å ha med å gjøre nå...Men hun er så blid som ei sol (mesteparten av tida)

Skrevet

Snuppa her er også rimelig bortskjemt..

Hun liker godt å leke for seg selv, på gulvet - i lekegrinda - på kjøkken inni kjøkkenskapa.... hehe... men når hun har bestemt seg for at nok er nok nytter det ikke. Da har jeg en mei tei som jeg slenger henne på ryggen i, og så får jeg gjort det jeg ønsker/trenger.. joda, skjemmer henne fremdeles bort, så det får pappaen slite med etter jul :)

Om jeg setter henne i lekegrinda fordi jeg MÅ gjøre noe, og ikke gidder eller kan ha henne på ryggen, og hun hyler... så funker det fint å avlede litt og så glemmer hun at hun egentlig ikke ville være der... hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...