Gå til innhold

Trist dilemma :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lillegutten min har nå vært navneløs lenge da vi ikke klarer å bli enig om navn.

LIke etter fødselen fikk jeg vite at min kjære bestefar er døds syk. Flere i familie syns vi burde kalle han opp etter bestefar. Jeg har lyst til det men på en annen side er jeg usikker pga at han kler ikke navnet, føler meg fæl som føler det slik :`( Føler det litt som press, så pga at jeg tviler, har jeg så dårlig samvittighet!!!!!

Er det noen som har forslag til navn som ligner på Torleif? Evt mellom navn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner dilemmaet ditt..

Hva med å bruke Tor + det navnet dere blir enige om, og så kan dere om så bruke mellomnavnet til daglig?

Ellers:

Torarin (fint som ml.navn?)

Torvald

Det er vel også en mulighet å bruke Torleif som mellomnavn?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Liker ikke navnet Tor.

Tenkte på Torleif som mellom navn men hvilket navn som passer til er så vanskelig å finne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags navn kunne du tenke deg uavhengig av oppkalling?

Jeg syns Torleif er et ok navn. Liker forøvrig også

Torgeir

Tarald

Torjus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du ikke skal ha dårlig samvittighet for at du ikke velger bestefars navn!! Dere velger det navnet dere liker best selv :-)

Uansett: Thor er kulere enn Tor synes nå jeg da ;-)

Hva med Thor Erling, Thor Sebastian, Thor Einar, Thor Oskar, Thor Marius, Thor Filip... "Alle" navn funker sammen med Thor ;-) Forøvrig trenger dere jo ikke bruke det første fornavnet til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mange av navna som er foreslått, som Torje og Torkil er fine. Eller hva med Torben?

Litt vanskelig å sette Thorleif i dobbeltnavn ja kanskje? Blir jo litt sånn Jon Thorleif, Jo Thorleif, Dag Thorleif... Ganske staute navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere bare skal kalle han opp, så bruk Torlleif som mellomnavn da, da trenger dere ikke bruke det til daglig, bare velg det navnet dere vil ha og så Torleif som mellomnavn.

Terje og Tarjei er også varianter avTorleif brukt mye før, eller bare et navn som startet på T som mellomnavn.

Om dere velger Torleif eller et annet navn på T som mellomnavn så trenger dere ikke bruke det , eller hvilket annet navn har bestefar da? Som regel så har man flere navn å velhge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Terje og Tarjei er varianter av Torgeir. Men veldig fine navn.

Torleif har en annen variant, nemlig Talleiv/Tellef. Er ikke de fine og morsomme, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at flere har foreslått Torgeir, men hva med Torger ('tårger'). Dette er et gammelt navn, men veldig tøft, synes jeg. Kanskje familien din vil "godta" det i stedet for Torleif? Synes for øverig at Torleif passer best alene, da det i seg selv er 2 navn (Tor + Leif). Hva med Leif (Leiv) liker du det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren heller, sett foten ned og dropp hele navnet! Betyr jo ikke at du er noe mindre glad i bestefaren din for det! Det er jo ikke akkurat fornavnet en forbinder med sin besteforelder - en har da alltid kalt dem - eh - "Bestefar"....

Veldig urettferdig at du skal gå rundt med dårlig samvittighet for noe sånt (og at gutten din av den grunnen enda ikke har fått noe navn!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tord liker jeg! Tord Elias, Tord Marius, Tord Andreas, Tord Mathias osv.. flott navn!!

Ellers syns jeg Torjus og Torkil er kjempefine navn! Og Torbjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har selv mistet mamma, stefar og mormor den siste tiden de 2 første rett før jeg fikk første barnet mitt og mormor for noen dager siden. Er mer opptatt av å gi barnet mitt et pent navn enn å skulle kalle opp for å gjøre andre fornøyde.

Man er jo ikke mindre glad i sine kjære selv om man ikke vil bruke navnet deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...