Benni-min Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Jeg skal reise til Island på mandag med sambo og vår 4,5mnd gamle sønn. Jeg har hørt/lest at det er lurt å amme barn på vei opp og ned med flyet. Meg jeg som ikke ammer må jo gi flaske. Og når vi skal ta to fly, så kan jeg jo ikke gi sååå mye melk på så kort tid. Han blir jo mett på det han drikker på de 10min oppstigningen varer. Har prøvd å gi sviskesaft og fruktsaft, men ingen stor suksess. Så det eneste jeg kan tenke meg er sukkervann. Men det blir jo masse sukkervann på en dag. Vanligvis vil han ikke ha så mye av det. Så hva kan jeg gjøre? Jeg pleier alltid å ta nesespray før jeg går i fly. Uansett om jeg er forkjølet for det hjelper på ørene. Burde jeg dryppe saltvann i lillegutt sin nese for å forhindre / lindre øreverk?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Bruker han smokk? Det hjelper og.
Benni-min Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2006 ja, han bruker smokk. Iallefall når han skal sove. Pleier ikke å ville ha den ellers. Men kan kanskje ha med litt sukker å dyppe i den....hmm
palia Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 har flydd masse med jenta mi og har aldri vært noe problem, har ikke ammet på fly siden hun var 4 mnd. Gir hun smokken, men har også gått fint uten noe.... hum sovner ofte på opp og ned turen. du kan jo prøve å gi vann og??? trenger jo ikke være sukker idet....
Babyonboard ;-) Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Jeg stresset fælt med det der i begynnelsen... Men babyen min plages ikke med ørene når vi flyr, så jeg prøver bare å gi henne melk når vi begynner å gå ned. Prøver å få måltidene til å passe med nedstigning men det er umulig.... Saltvann er fint å dryppe en stund før dere skal fly.
Benni-min Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har ikke ennå testet bare vann. Helsesøster sa det ikke var nødvendig så lenge han drikker så mye melk ennå. Men det kan jo ikke skade. Skal teste ut om han liker det. Takk.
"min villemo" Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 du bør ikke dyppe smokken i sukker..., da må du iallefall koke den smoken slik at d ikke blir sukkerbelegg på den .... grunnet tannråte, dårlig ånde etc... 1.vent helt til dere er ute på rullebanen og så gir du melka....,kanskje babyen sovner med smokken når dere er på vei ned igjen...slik at dere kan gi enda mer melk på tur opp igjen....for ettersom jeg skjønte så skal dere skifte fly...dette tar jo tid, så han rekker nok å bli litt melketørst før dere skal lette igjen tenker jeg...
Benni-min Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2006 ups, var det koking av smokken også å tenke på. Jeg skal heller ta med på flaske (det trenger vel ikke være så varmt som melken), og så melk. Tror det blir ca 1t venting i Oslo før flyet går til Island. Håper ikke lillegutt plages med ørene slik jeg vanligvis gjør, for det er kjempevondt.
"min villemo" Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 vet ikke hvordan dere gjør det har gjort det men vi har temperert vann i termos som vi har hatt med og så har vi med MME-pulver....(dette har vi gjort også etter disse nye fly-reglene)..ta med minst 300 ml vann så bør du iallefall ha nok ;O) da blir den perfekt varm slik som disse bebissene liker det ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå