Gunhildl Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Min lille datter har fått nattpupp hele livet så langt. For et par uker siden sov hun rundt 3-4netter uten, men så ble hun forkjølet og det ble tullball igjen. Nå hadde hun 3 netter hvor hun sov igjennom igjen - så da hun våknet kl 01.00 i natt - sendte jeg pappaen inn for nå skulle det være slutt på nattpuppen. Hun spiser godt på dagen. Etter 1 1/2 time kapitulerte jeg (jada, vet at man skal være konsekvent....) og ga pupp. Hun ble såååå glad for litt mammakos og sovnet ved puppen. Det jeg lurer på er om det er flere som lar de regulere nattpuppen selv? Ettersom hun i det siste sover endel netter gjennom av seg selv så øyner jeg et lite håp om at det går seg til av seg selv. PÅ den annen side har jeg hørt at det blir vanskeliger og vanskeligere og avvene nattpuppen jo eldre de blir? Det kjipe med å avvenne henne er den gråtinga som resulterer i at storesøster på snart 3 kommer labbende inn og tror det er morgen...hun avvente seg selv med nattmat 5,5 mnd gammel og sover alltid hele natta - bortsett fra når lillesøster gråter veeeldig lenge. Jeg er mest fristet til å bare gi henne pupp når hun våkner for da sovner bpde hun og jeg fort igjen. Men jeg ønsker jo også snart hele netter med søvn - blir enklere å få barnevakt for eksempel... Synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Vi har en slank gutt med høy forbrenning så han hadde behov for nattmat helt til han var 1 år. Da trappet han ned selv. Tror det varierer veldig fra barn til barn hvor vanskelig det er å endre rutiner. Noen er rutinebabyer, mens andre er mer behovsstyrt. Du er den beste til å vurdere om hun er av den typen som må tvinges til endring eller om hun endrer behov og tilpasser seg selv. Utifra det du skriver om henne høres det ut som om hun kan vokse fra det ettersom hun allerede har sovet noen netter. Du får satse på gode gener, ettersom eldstejenta sluttet selv. ;.))
mai mammaen til to Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 jeg har ingen problemer med å gi natt pupp.. de er bare så små og avhengig av mammaen sin en liten stund..så jeg gir datteren min med glede mat på natten... hvis hun hyler i 1 1/2 time fordi hun vil ha mat så syns eg det høres ut som at hun er sulten.. datteren min kan våkne flere ganger på natten men hvis hun ikke er sulten så holder det at pappaen løfter henne litt opp og bysser to min så sover hun igjen... barn er forskjjellig. noen trenger nattmat lenge, andre slutter etter et par mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå