Gå til innhold

Juni: middag


bibi bee

Anbefalte innlegg

Er det noken som har begynt å gje barnet sitt middag? Vi har så smått begynt med smaksprøver, men uten særlig hell. Ho liker rett og slett ikke middag på glass...Iallefall ikke de sortene vi har prøvd:( Tenkte eg skulle gje ho heimelaga mat i dag (fisk, poteter og gulrot.) Håper det faller mer i smak.

 

Tenkte kanskje eg skulle lage fiskeboller i kvit saus også en dag, men så er det jo det med kumelk produkter. Spiller det noen rolle når melka er kokt, eller bør vi holde oss vekke fra det uansett?? Noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mathias får 1/2 middagsglass til middag hver dag. han elsker det :) Lille matmomsen min hehe.

 

Du kan jo prøve å lage egen middag til henne ja. Men skal de ha fisk/kjøtt når de er så små? trodde ikke det jeg, mulig jeg er helt på bærtur altså hehe :)

 

Har laget litt hjemmelaget middag jeg også, men bare kokt potet og gulrot i mixern. kjempegodt det også synes mathias :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt middag til Mathias...han var ikke særlig glad i Nestle sitt middagsglass...altså de to-tre skjeene jg har prøvd hver middag har gått ned, men han grynta litt på nesa og d tok veeeeldig lang tid! noe d ik pleier å gjøre når d gjelder mat og mathias:) svigermor lagde middag til han (kun grønsaker) men det likte han ikke! måtte blande m masse grøt før han ville svelge! så...jg skal kjøpe noen middags glass som går fra 6 mnd tenkte jg...lage noe selv...av poteter og gulrøtter...kanskje d faller i smak?

 

og...jg trodde heller ik de skulle ha fisk og kjøtt enda...men r ik sikker altså....:) vet ik om de kan få kumelk produkter som r kokt jg...uff...har satt mg lite inn i hjemmelaget mat til de små...jg r ik født til å være på kjøkkenet for å si d sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimelaga mat var en litt større suksess...Såg ut til at ho likte det, men som sagt ho fikk bare et par skjeier no til å begynne med. Etter å ha lest innleggene såg eg i boka ABC for spedbarnsforeldre, og der stod det at de bare trengte grønnsaker frem til de var 8 mnd. Då kunne vi begynne med fisk/kjøtt. Så greit å få avklart det;) På glassene til nestle stod det kalv, kylling og sånn, så derfor tenkte eg at det ikke var så farlig. Mamma pleide nemlig og gje oss fisk, fiskeboller, kjøttkaker og sånn når vi var små, så tenkte derfor at eg kunne gjøre det samme...(Vi har jo overlevd, til tross for at vi fikk sanasol og masse matvarer en helst ikke skal gi til sånne små no til dags :) ) Så no er det kun grønnsaker her i gården:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget middagen selv til Martin og han elsker det. Kokte ca 8 poteter, 1 1/5 pose frosne babygulrøter og 2 kyllingfileter og en dæsj smør og miksa sammen. Han hater grøt og frukt men middag spiser han mer enn gjerne. Bruker ikke mm/mme i den for da spiser han det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare prøvd grønnsaker med kalkun og det var godt, men liker best å få melka si først... når det er grøt vil han ha melka sist... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...