Gå til innhold

Mannens overambisiøse pepperkakehusprosjekt

Anbefalte innlegg

Nå må jeg nok løsrive meg fra BiM og ta turen ut på kjøkkenet for å kjevle, stikke ut og steke delene til mannens overambisiøse pepperkakehusprosjekt... Vi skal feire vår første jul i nybygget hus i år, og mannen har altså en ide om å lage en miniatyr av vårt eget hus av pepperkaker! Det innebærer 10 vegger i diverse vinkler! Og vi som pleier å slite med å få 4 vegger til å henge sammen...

"Du har ikke troen på meg!" sier han, mens jeg sukker og ler, og prøver å hinte om tidligere pepperkakehus som ble ganske så fine de også selv om de bare hadde 4 vegger...

Han har tegnet former på bakepapir, og jeg prøver så godt jeg kan å være støttende, så jeg har altså (litt oppgitt)påtatt meg oppgaven med kjevling og steking...

Ønsk oss lykke til med meliskaoset i kveld etter småen har lagt seg... ;-)

Fortsetter under...

Høres ambisiøst ut! Vi har bygget borg i år, med ett tårn inni.. Litt skjevt tårn, men er så fint atte.. Hvis huset ikke skal spises kan det limes med limpistol... det gjør de med pepperkakehusene i pepperkakebyen i Bergen. Selv bruker jeg selvsagt smeltet sukker ;-) (som jeg også i år klarte å stappe fingeren nedi, au!)

Annonse

Jeg klarte å få ferdig delene i går, men vi måtte utsette lime-sammen-prosjektet da vi hadde litt andre ting på programmet i går som tok lengre tid enn beregnet. I dag har vi ikke tid, og heller ikke i morgen, så vi får se om vi får det til i løpet av fredagskvelden. Jeg blir jo ikke akkurat mer optimistisk når jeg ser alle delene...men det er jo forsøket verd da. Jeg skal se om jeg får lagt ut bilde i løpet av helgen. Skal foreslå limpistol for mannen...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...