Gå til innhold

Nedsatt matlyst etter fødsel

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 3 uker siden og har hatt dårlig matlyst siden da. Raser ned i vekt og nå er jeg tilbake til utgangspunktet før jeg ble gravid. Jeg prøver å spise ofte siden jeg ikke får til å spise så mye, men har store problemer, føler at maten vokser i munnen og jeg blir kvalm. Nå er jeg redd for å gå mer ned i vekt pga miljøgifter som vil bli skilt ut i melken. Min bmi er ca. 18 nå, men fortsetter det sånn vil den bli lavere og det er ikke bra. Er det vanlig å miste matlysten etter fødsel? Isåfall hvor lenge vil det fortsette på denne måten? Trenger gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7434855-nedsatt-matlyst-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, Jeg mistet også matlysten HELT etter fødselen..! hadde ikke lyst på noen ting...=/

men nå begynner den og komme tilbake igjenn tror jeg.. er 5 uker siden jeg fødte!

er bare og prøve og spise, ta den en kjeks eller noe...

Lykke til;)

Akkuratt sånn var det med meg også. Spiste kanskje ett lite måltid for dag. Er først nå i det siste jeg har fått matlyst igjen, og det er 12 uker siden fødsel. Ta iallefall kosttilskudd, og forsøk å spise ofte. Matlysten kommer nok snikende tilbake etter en stund.

• 4 uker senere...

Ja jeg også mista matlysten fullstendig. veide 52 før jeg var gravid og er nå 48, så jeg har blitt altfor tynn og altfor fort, heldigvis begynner den å komme tilbake nå..;)

det jeg kjenner jeg sliter med er det at jeg er så fryktelig godtsyk hele tiden. Under graviditeten spydde jeg bare jeg så en sjokolade. eneste suget jeg hadde var etter frukt frukt frukt..

Nå skal det vell tas igjen tenker jeg..

:))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...