Gå til innhold

Hvordan skal dere gjøre det med amming på natten?

Anbefalte innlegg

Noen som har tenkt på det? Eller har erfaringer fra tidligere?

Har ikke sånn megastort barnesoverom, men har lyst å prøve å skvise inn en go`stol som jeg kan bruke til å amme på natten:) Men da er det vel kanskje litt lurt å ha en natt-lampe eller noe slik at jeg ikke vekker babyen alt for mye når jeg skal amme...?

Hmm... Begynte bare plutselig å tenke på hvordan jeg skal gjøre dette her...

:)

Fortsetter under...

hvis du skal la babyen sove på eget rom fra første dag,så er det nok en ide at du har en liten stol hvor du kan amme.

jeg for min del, lå i sengen å ammet.

syns det er mer behagelig å ligge å amme.

ligger da på siden å ammer.

en liten natt lampe er god å ha, om det er på ditt eget soverom eller på barnetsrom.

hvis du skal amme i sengen, så er det en ide å ha et håndkle mellom puppen og barnet.

så melk og gulp ikke kommer på lakenet.

ulempen med å amme i sengen, er at man KAN falle i søvn.

men jeg har ikke gjort det.

legger babyen tilbake i sengen sin med det samme.

lykke til

Vi skal ha babyen inne på vært rom i begynnelsen, så jeg har tenkt til å amme i sengen. Har kjøpt en sånn "ammemadrass" med fire vegger rundt som han kan ha i sengen sin (de mener visst at babyene trives når det er litt trangt rundt dem). Og da kan jeg løfte hele madrassen med babyen oppi over til vår seng. Veggene på ammemadrassen kan bare hektes av sånn at man kan trekke babyen inntil seg og amme. Og da er det lett å legge hele madrassen med baby tilbake til sengen sin etterpå. Dessuten er det en sikkerhet hvis man skulle sovne selv, for madrassen har jo fire vegger som hindrer at man legger seg på babyen sin.

He he, merket at dette ble veldig vanskelig å forklare... Håper dere forsto litt av hvordan denne ammemadrassen funker :)

jeg har hatt barne sengen stående ved siden av vår seng.. og bare sittet i senga og ammet.. noen ganger har jeg lagt meg ned men da sovner jeg som regel bare.. har aldri lagt meg på bebisen, men den driver og ruller etter meg.. he he.. så det blir aldri noen god søvn for meg.. liker ikke barn i senga.. men skal man ha bebisen på eget rom bør man nok ha en stol.. men helst pinnestol.. he he så man ikke sovner i godstolen.. he he

Jeg skal ha barnet i vuggen ved siden av senga den første tida, vet ikke helt hvor lenge... Men har tenkt å sitte på senga å amme da.

Ellers så har jeg kjøpt en koselig kurvstol på ikea som jeg har satt på barnerommet ved siden av senga. Skal bruke den når hun sover på barnerommet. Så regner jeg med å sette på litt svakt lys..

Får nesten se an litt etterhvert hvordan vi gjør det :-)

Annonse

Jeg skal ha egen seng inne på barnerommet så jeg slipper å høre mannen min snorke og han slipper å høre babyen gråte. Har kjøpt en sånn sak man setter i stikkontakten som avgir et beskjedent blått lys så det ikke blir helt mørkt. Vil ikke skru på noe lys og forstyrre melatoninproduksjonen. (søvnhormonet)

skal visst ikke være for behagelig for barnet å amme om natten - for å motarbeide uvaner

Dvs at lyset skal være av, man skal sitte (ikke ligge), og ikke for mye kos og dulling....

Men det er jo opp til enhver om man vil følge dette rådet - som sannsynligvis er ett av tusen andre "gode råd"

Jeg skal ha henne i krybbe ved sengen og sitte i sengen og amme..vil prøve å ikke vekke henne for å amme, men heller pumpe om det blir for melkespreng..redd for å ødelegge et godt søvnmønster om det viserseg at hun er flink til å sove på natten som noen barn er.. ..

Vi har tenkt å ha babysengen helt inntil vår seng, og ta ned den kanten på senga som vender mot vår. Så når han skal ammes er det bare å "dra" han over til meg. Har ikke prøvd ennå, men vet andre som har det sånn og det fungerer veldig bra.

Vi har barnesengen inne på rommet vårt, på min side av sengen. Så det blir til å ta babyen over til meg når det skal ammes. Har elektrisk seng, så tenkte å kjøre den opp, så det ikke blir altfor komfortabelt for meg, hehe, liten lyst å sovne med babyen i sengen i frykt for å legge meg oppe på han. Får nok se litt hvordan det fungerer i praksis. Har "ammestol" på barnerommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...