Gå til innhold

soppinfeksjon- hvor lang tid tar det å bli bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har soppinfeksjon på brystene, og lillegutt (1år) har litt trøske i munnen. Var hos legen for to uker siden og fikk mycostatin mikstur til lillegutt, og mycostatin krem til meg. Men enda er jeg sår, og huden rundt brystvortene er rød. Hvor lang tid tar det å bli bedre? Var et par dager hvor det virket som det var på retur, men ikke nå.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye erfaring, har hatt sopp siden gutten var 6 uker, han er nå snart 7 måneder. Har skrevet en del om det her i det siste, se andre sopp-tråder. Men:

Krem på sprekker og sår er ikke akkurat helende. Setter seg bare nedi og bevarer fukten. Vi brukte Mycostatin i bøtter og spann i månedsvis og det kom bare tilbake etter at vi slutta. Til slutt var jeg hos min nye lege og fikk hjelp. Jeg skulle smøre mm på brystvortene og rundt etter amming, la det lufttørke. Smøre på lapisløsning (sølvnitrat 0,5%og vann) som de lager på apoteket. Må ha resept. Da var det borte innen ca ei uke. Legen min sa det ikke var noe poeng å behandle gutten, han plages ikke av det uansett. Men jeg skulle følge med om det lot seg skrape av (bra) og hvis det blødde når jeg skrapa (ikke bra.) Dette har vært fint for oss. Min erfaring er at sopp ikke lar seg drepe så lett, uansett hvor mye du koker smokker og bh'er og innlegg.

Før jeg begynte med lapisløsninga merka jeg at det var bedre å bruke miksturen til barnet (Mycostatin) på puppene enn kremen, må ikke vaskes bort og setter seg ikke nedi på samme måte. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...