Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Noen som kan hjelpe meg å få en oversikt over hvilke økonomiske rettigheter jeg har med en datter på 1 1/2 år som er hos faren annenhver helg? dette skjedde nylig så jeg prøver å orientere meg litt. skriv gjerne beløp også.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Overgangsstønad de tre første årene, dette varierer utfra din inntekt. Dobbel barnetrygd, 75% dekning av bhg plass, farsbidrag
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Trur det ligger noen beregningskalulatorer på NAV sine hjemmesider. Overgangsstønad kan også utvides med inntil 2 år hvis du tar utdanning.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Overgangstønad 9696kr, utvidet barnetrygd + småbarnstillegg 2600kr og barnebidrag kommer ann på inntekten til barnefaren. minstebidraget er 1250. Du kan også søke om kontantstøtte ca. 3200kr. fra måneden etter barnet har fylt ett år dersom du ikke benytter deg av offentlig barnehage. Den kan du ha frem til barnet fyller tre år. Overgangstønaden varer i tre år men man kan få den utvidet i to år ekstra dersom man går skole, og da har man også krav på å få noe til skolegang. er ikke sikker på hvor mye. Man får også dekt en viss prosent til barnetilsyn, det var 64% men jeg tror det har økt. Men du kan forhøre deg hos ditt nermeste nav/trygdekontor, du har krav på å få veiledning og hjelp der til å bl.a. fylle ut søknader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå