Gå til innhold

Ciproxin (antibiotika)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gått på ciproxin i svangerskapet? Har fått det av legen, men er litt skeptisk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, sjekk felleskatalogen.no, stemmer det at det er "Ciproxin Bayer" medisinene heter så står det følgende om det:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Reproduksjonstoksiske effekter kan ikke utelukkes. Skader på brusk i voksende ledd kan ikke utelukkes. Skal ikke brukes under graviditet. Overgang i morsmelk: Går over. Beregnet dose barnet får i seg er 0,15-0,57 mg/kg og er 2-8% av terapeutisk dose. Skal ikke brukes under amming.

I så fall ville jeg hørt med legen om alternative antibiotika, tror jeg også ville vært skeptisk ja...

Skrevet

Takk. Og det står at fosteret påvirkes, og "rådfør deg alltid med lege før bruk av ciproxin". Har jo forsåvidt gjort det, men aner meg at legen ikke var helt våken......

Skrevet

Da ville jeg absolutt dobbeltsjekket. Kan jo tenkes at det fins andre alternativer som er tryggere...bare at legen ikke tenkte på det. Ellers så kan man jo høre med en annen lege da. Det er jo lov å be om "second opinion" selv om vi har fastlegeordning i Norges land.

Skrevet

Ringte føden og sjekket jeg. Lege der sa at ciproxin var det beste mot nyrebekkenbetennelse hos gravide, men at det ikke burde brukes i starten av svangerskapet.

Da er den saken oppklart, så da kan jeg spise medisinen og bli frisk :).

Skrevet

Så fint da :) Nyrebekkenbetennelse er sikkert veldig vondt. Bra du kan bruke medisinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...