Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Pleier alltid spise grønnsaker til middagen og trenger tips til noe sunt og godt som ikke tar alverdens tid, som jeg kan lage...noen med ideer, jeg er tom for de Nå er jeg så lei: - kjøttkaker, poteter, gulerøtter, erterstuning - fiskepinner, poteter og gulerøtter - fiskekaker, poteter og gulerøttrer - laks, poteter, paprika, løk - spagetti og kjøttsaus med salat - suppe med kjøttboller og grønnsaker - lapskaus - kyllingfilet i wok med fryste wokgønnsaker - pizza - taco - gammeldags fiskegrateng med poteter og grønnsaker - blomkålsuppe - fiskeboller i hvit saus Stort sett slike ting vi pleier ha hos oss...trenger litt variasjon
SurreGuri Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Forstår deg godt jeg! Når jeg er skikkelig matlei så pleier jeg å kjøpe et knallgodt grovt brød, agurk, paprika, tomat o.l så kjøper jeg masse godt pålegg i delikatessen eks, roastbiff, skinker, rekesalat,reker,røykelakst, karbonader osv så har jeg det på skiven kanskje litt potetsalat ved siden av, godt og til dels sundt!! nam nam!! (minikoldtbord)
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Wok! Der kan man variere i det uendelige med kjøtt, fisk grønnsaker, ris, nudler og sauser, og det meste er veldig sunt.
ღneneღ Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Her i huset lager vi ofte minipizza...det er utrolig kjapt og enkelt! Bruk pitabrød som bunn, smør på litt tomatpuree, hiv på krydder etter ønske (feks. urtekrydder og paprikakrydder er godt), så pleier vi å bruke sånn smårettskinke, litt champigon og gjerne ananasbiter.... og så ost på toppen. I ovnen i 10-12 min. Dette er en middag du lager i en fei og oppvasken blir minimal!! Kjempegodt!
Babykilo Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Litt indisk-inspirert og lett (selvkomponert): kyllingfilet til antall personer, 1 til hver, skjæres i biter grønnsaker du har, f.eks (gulrot,løk,sjampinjong,brokkoli ) skjæres i like store biter hvitløk etter ønske ca 2 ss karripulver soyasaus yoghurt naturell eller kesam salt og pepper stek kyllingbitene sammen med pressa eller hakka hvitløk, 1-2 fedd og karripulver. Når de er litt brune, ha i grønnsakene som stekes lett. Ha i soyasaus, en dæsj. Skru av varmen og hell på yoghurt, ca 3-4 ss. Bland det, salt og pepper etter ønske. Serveres med ris eller cous cous, gjerne kokt med en buljongterning. Dette spiser vi støtt og stadig med variasjoner.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 takk for tips, og helene, det hørtes bare kjempegodt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå