Gå til innhold

Vondt i halebeinet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig hoven nederst i ryggen/der rumpesprekken starter (sorry...), og det gjør vondt å trykke der, og å sitte. Slo halebeinet for ca et år siden, men ble bra etter noen uker. Nå har imidlertid smertene kommet tilbake. Kan det ha noe med graviditeten å gjøre. Er i uke 27.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg sliter med noe ala det samme. Dvs at jeg har en slags kniping rundt halebenet som klemmer på en nerve i rumpeballen.

- Det som var konklusjonen var at jeg hadde en låsning i bekkenet, som satt i det området, og at det klemte litt til. - Ikke noe alvorlig, men ubehagelig. Det hjelper å dra til kiropraktor. Du kan jo snakke med en som har spesialisert seg på bekkenplager, så får du kvalifisert hjelp.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også store plager rundt hale beinet + nedover langs låret. Så ille at jeg nesten ikke klarte å gå. Jeg tok meg en tur til naprapat her i Oslo og etter 2 behandlinger var jeg helt fin. Det er nå 6 uker siden, og det har ikke kommet tilbake heller. Anbefales!!

Skrevet

Jeg har også litt plager fra halebenet. Det føles rett og slett litt "løst" og gjør vondt hvis jeg f.x går en tur. Har ikke peiling om det er gravidrelatert.

Skrevet

Det er helt normale graviditetsplager! Jeg fikk vite av jordmor at hele bekkenet blir så mye mykere under enn graviditet, og hos noen litt mykere og elastisk enn hos andre. Derfor gjør dette så vondt! Jeg har vært plaget med dette siden jeg var ca 9 uker på vei...har det enda! Min mor trodde også at det kunne være isjas, at det er en nerve som ligger litt i klem. Det er i alle fall ikke bekkenløsning, noe som visstnok er mye vondere.

Du som har vært hos naparapat i Oslo, hvem var du til?

Skrevet

Helt riktig ACH79:-)

Jeg var hos naprapat 1 - det ligger i Fred Olsens gate 1 - rett ved børsen:-)

Kjempe flink kar som er vandt til å behandle slike plager. Tror det kostet 550 for 40-45 min, men jeg er helt kvitt alle plager, så heller det enn å gå 20 ganger til fysioterapi. Hadde nemlig dette før jeg ble gravid også.

Skrevet

Hvordan kan de si at det ihvertfall ikke er bekkenløsning?

Og at det er mye vondere?

Virker som de ikke vet hv abekkenløsning er.

Ja, mye slark i bekkenet er bekkenløsning.

Bekkenlåsing er når leddene har låst seg og det kan man løsne igjen.

Noen har begge deler, bekkenlåsing og bekkenløsning.

Hvor vondt det er, hvor vondten sitter er også veldig forskjellig, kan tilogmed variere dag for dag .

At det føles som isjas er også et symptom på bekkenløsning.

Noen har veldig god erfaring med naprapat, kiropraktor og andre har ingen virkning av det. Uansett hva det egentlig er.

Å h avondt i halebeinet og at det stråler utover, nedover og innover og faktisk kan gi stikksmerter i korsryggen er vanlige normale Bekkenløsings smerter .

Bekkenlåsing kjenner man fordi da blir man stiv der låsningen er og man kan få muskelplager i områdetogså.

Skrevet

Det hørest veldig ut som bekkenløsnings smerter, som er vanlig i det området, avlastning er det beste, altså finne andre sittestillinger, bruke puter og rett og slett sitte mindre.

Få en henvisning til en fysio med erfaring i bekkenløsning å få bekreftet og hjelp.

Skulle det være noe annet så vil en med erfaring finne det ut også.

Mye mulig at du har en kombinasjon og har slitt med litt betente muskler sener i området som ikke er blitt behandlet og nå har du i tillegg fått bekkenløsning og da merkes det mere.

Vanlig slark i ledden er vanlige ved graviditeten, mange får derfor problemer med ledd de har hatt problemer med før, fordi man da har kun musklaturen til å holde på plass.

Og særlig musklaturen i bekkenområdet,mage,bak blir også slappere av graviditetshormonene og da blir det mere belastning på kroppen.

Ville nok anbefalt deg å sitte så lite som mulig til du har fått sjekket det opp, og kansje det hjelper med den avlastningen.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk til alle for gode svar og tips! Får komme meg til en lege eller naprapat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...