**My little Miss drama and I** Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 jeg gjør ikke det føler meg sååå lat, går inn te byen og tilbake igjenn det er min trening og når jeg er på jobb.. Men blir sykemeldt nå, så det går mye i sofa sliting og spising.. Men jeg blir allerede fort sliten og andpusten, vurderte å begynne å svømme litt;-).. men det blir som regel bare med tanken?! Hva gjør dere?!;-)
Lunas06 Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Hei, akkurat samme her. Har en jobb som krever 50-60 timer uken av meg. Ikke bra for fostret heller... Men skal kjøpe adgangskort til treningsstudieo med svømmehall i januar. Har ikke tid i desember.
Xzux Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Ja jeg trener... ca 2-3 ganger i uka.. Er på litt forskjellig, spinning, styrke, og step.. føler ikke at det er noe tyngre enda vertfall så syns bare det er deilig:)
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Ja jeg trener. Ikke så mye som tidligere, men det er faktisk like befriende å trene nå som tidligere. Får mer energi og mer overskudd, så det er å anbefale. Man må selvsagt tilpasse treningen til formen man er i, og jeg liker å spinne, gå tur (går gjerne på tredemølla 1 time om været er dritt) og svømmer.. Nå har jeg meldt meg på bassengtrening på Martina Hansen, og gleder meg til det! Oppfordrer dere alle, som har lyst og kan til å komme dere opp av sofaen og prøve litt. Kanskje ha som mål å trene 3 ganger i uken, ca 30 min hver gang! Det gir deg og babyen et kjempeutgangspunkt! Lykke til!
27år nr.4 Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 För uke 24 trena jeg ikke i det hele tatt, alt var bare ett stort ork. Orket knapt å löfte armene mine. Og ville gråte hele tiden. Men i uke 24 så snudde det totalt. pluselig var jeg i verden beste form. Så nå pröver jeg å trene 30 min. kondis hver dag. (jeg er 27+0) Ikke bare fordi jeg vil pröve å holde vektoppgangen så lav som mulig. Men fordi jeg vil ha ett bedre utganskpunkt når jeg skal föde. Er livredd for at det skal bli keisersnitt, fordi kroppen er utrena og ikke orker en födsel.
*Mi tesorito* Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 26år nr.3: "Er livredd for at det skal bli keisersnitt, fordi kroppen er utrena og ikke orker en födsel." Det hørtes skummelt ut...! Kan det virkelig skje...? Pga at man er i såå dårlig form mener jeg....??
**My little Miss drama and I** Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2006 Hmm trur ikke trening har noe med det å gjøre altså fødselen ,men det skader jo ikke å være litt trent. Det er nå vell folk som føder som ikke har trent en dag i sitt liv:-)?!? Jeg skal begynne å svømme ,har så lite overskudd at jeg blir gaaaaal!!! Å svømming er det enste jeg kunne tenkt meg:-)
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 da blir det ks her..hehe..jeg kan ikke trene,for da begynner jeg bare å blø..å det vil jeg ikke..jeg må være forsiktig og ta det med ro..er ikke like lett det heller..for jeg har hund..menmen..går nok bra..=)
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Det er sant som 26år nr. 3 skriver at trener du får du et bedre utgangspunkt til å takle en fødsel. Det er faktisk en kjempebelastning på kroppen. - Men at det automatisk blir ks av å være utrent skal jeg holde meg for god til å påstå. - Men trening før, under og etter svangerskapet gir deg et godt utgangspunkt til en lettere fødsel, raskere restitusjon etter fødselen og du kommer deg raskere tilbake til din gamle fasong.. - Samtidig vil jeg jo si at trening, uansett om du er gravid eller ikke gir deg mer overskudd og energi til å takle de tunge takene i hverdagen! Men det er noen som skal ta det med ro i svangerskapet også... Flerlingefødsler etc skal konferere med lege før de begynner å trene. Og har man ikke trent før man ble gravid, så er det ikke tiden å starte hard trening. Men fysisk aktivitet er så mangt. Går tur, ta med deg gubben og ta en halv time hver dag, ta en tur i svømmehallen når det er varmt vann der. Det er bare såååå deilig og avslappende! - Kjøp en skritt-teller på sporten eller bandagisten og sørg for at du går 10 000 skritt hver dag. Det er nok det...
27år nr.4 Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 He he, mener ikke att det automatisk blir KS om man ikke trener Skrev det, siden jeg tenkte mest på meg selv. Siden jeg fikk akutt KS förste födselen, så er terskelen lavere for meg å få keisersnitt, enn for födende som ikke har fått KS för. Min förste födsel var jeg så utrena som det går ann å få blitt. Men om det hadde noe med at det ble akutt KS å gjöre, det vet jeg ikke. Andre födselen var jeg litt bedre trena, og födselen gikk som en dröm SÅ derfor föler jeg at jeg MÅ trena nå, så jeg er best mulig rustet for en födsel. Men det er for min egen del. Men er ikke at andre må gjöre som meg Vil ikke ha noen akutt KS denne gangen. Men man har jo aldrii noen garantier. Man kan jo väre skikkelig topp-trena, men alikavel ikke klare å gjennomföre en födsel.
Novembergutt<3 Skrevet 13. desember 2006 #11 Skrevet 13. desember 2006 Måtte bare svare på denne.. Dette med trening er utrolig individuelt. Selv trener jeg ca 6 ganger pr uke, og jeg vil si jeg til tider trener hardt. Jeg har alltid trent mye, og for meg er det helt naturlig og fortsette så lenge kroppen er med. Jeg selv føler ikke at jeg får noe trenings utbytte av en svømmetur. Selvfølgeig er det er kjempe deilig, men ikke trening for meg. Så derfor tror jeg at vi alle må lytte til kroppene våre å ta de signalene den gir:-) Uansett er det bare fordeler ved å bevege seg, på den ene eller andre måten under en graviditet:-) Det er faktisk forsket ganske mye på området, og fordelene under en fødsel hos en trent kvinne er langt høyrere enn hos en som ikke trener. Det viser seg barnets evne til å takle stress, din bruk av smertestillende, unngå for tidliger/eller overtids fødsler etc etc.
**My little Miss drama and I** Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 13. desember 2006 hmm jeg skal kjøpe meg en skritteller og begynne å gå og svømme. blir sykemeldt i mårn så må jo ha noe å gjøre. Vil ikke være sofagris, er så heldig at jeg ikke sliter med bekkenløsning så jeg kan bevege meg mye;-)
candymams Skrevet 13. desember 2006 #13 Skrevet 13. desember 2006 Trener stryke 2 til 3 ganger i uka, men det begynner begynner å bli tungt!!!n Er 26 uker. Sist uke var jeg bare en gang og har ennå ikke fått dratt meg ned denne uka, dårlig samvittighet!!! Prøver å trene med tanke på å holde figuren (ikke minst etter fødselen) og så er jeg i så dårlig form at jeg føler jeg må trene. Tar med gamla(dvs. hunden) på tur hverdag når jeg ikke kommer meg på trening, alt hjelper:-)
Søtnosmamma Skrevet 14. desember 2006 #14 Skrevet 14. desember 2006 Her trenes det også. Har redusert mengden noe etter at jeg ble gravid pga bekkenløsning, men trener fremdeles 4-5 ganger i uka. For tida går det for det meste i spinning. Det er flere grunner til at jeg fortsetter å trene, men viktigst er rett og slett velvære. Jeg føler meg rett og slett råtten om jeg ikke får rørt på meg. Lettere fødsel pga bedre form er bare bonus - det er ikke det som får meg på trening.
Novembergutt<3 Skrevet 14. desember 2006 #15 Skrevet 14. desember 2006 Rugemor: Du skriver du har bekkenløsning. Bare vær litt obs på bekkenet ditt når du spinner. Veldig viktig med god teknikk hvis ikke vil du belaste det og få mer vondt. Har noe med at du har ulik belastning på hvert bein om du skjønner:-) Jeg elsker spinning, men blir utrolig mye værre i bekkenet mitt etter en spinning time. Lykke til videre med treningen!
Søtnosmamma Skrevet 14. desember 2006 #16 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har helt motsatt erfaring, faktisk. Blir bedre i bekkenet under og etter spinning. Er spinninginstruktør og var redd jeg måtte slutte når bekkenet begynte å skrante, men heldigvis går det bra. Som du sier er det imidlertid viktig å ha fokus på teknikk og hvordan man holder bekkenet. Om man stabiliserer kjernen og holder bekkenet rett går det bra - eller ihvertfall i mitt tilfelle. Vi er jo (dessverre) ulike. Trening som funker for deg funker kanskje ikke for meg - og omvendt. Lykke til selv også! Og om det ikke går så bra får jeg sitere fysioterapauten min på at dette forhåpentligvis bare står på en bitte liten periode av livet. I mai er det jo en liten som trenger at vi er friske og uthvilte - og ikke en sengeliggende treningsmaniac som har ødelagt seg på trening...
Novembergutt<3 Skrevet 14. desember 2006 #17 Skrevet 14. desember 2006 Det er sant:-) Er selv instruktør, og spinningtimene måtte jeg bare fint si fra meg:-( Sliter med smerter i, og rundt halebeinet jeg da, så det er døden å sitte på sykkelsetet. Så da får jeg pumpe litt jern og sprette i salen i stedet:-)
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #18 Skrevet 14. desember 2006 Eg trente masse før eg vart gravid (4 gongar i veka), men har vore såå dårleg, så det har blitt lite trening. Var ein gong førre veka då. Etter jul skal eg melde meg på gravidtrening og kanskje yoga, også skal eg byrje symje att. Og så blir det vel litt trening i treningsstudio inni mellom... Gler meg sånn til å kome heim til jul, då har eg moglegheit til å gå tur. Her i Oslo må ein liksom dra så langt for å gå tur viss ein ikkje vil gå langs akerselva, så det skal bli deilig å kome heim til Volda med turmoglegheiter rett utanfor døra!
Søtnosmamma Skrevet 14. desember 2006 #19 Skrevet 14. desember 2006 :-D Sprette i salgen er helt drepen for meg. Er litt lei meg for det for jeg liker saltimene mine mye bedre enn spinningtimene. Når ammetåka er over blir det spretting igjen! Håper jeg... Om ikke annet blir vi sterke, da! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå