Gå til innhold

En jeg kjenner er narkoman, å det går veldig dårlig.....( jeg kan ikke legge ut på skravle siden jeg vil være anonym)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har en støttegruppe rundt seg å han har møter sammen med dem en gang i uka ca. Han har div andre sykdommer som gjør misbruket hans "værre" enn hvis han hadde vært en frisk person som dopet seg.

De har en plan der de skriver ned mål for uka/mnd. Å da jeg leste planen for forrige uke ble jeg sjokkert.....

Ene planen var sitat: Å holde han ilivet til etter jul (for da skal de nok ha et sted å legge han inn)

Det jeg reagerer på er hvorfor de ikke kan tvangsinnlegge han når de vet det er fare for livet hans? siden han er narkoman forstår han ikke selv hvor ille det er å vil ikke legges inn.

med hensyn til min bekjente signerer jeg

Skrevet

Har selv en søster som er narkoman og tro meg dette er helt vanvittig.

I Norge må de selv bestemme om de vil eller ikke. De kan kun tvangsinnlegge dersom det er fare for andre f.eks graviditet.

Norge er et sykt sykt land...

Skrevet

Det er jo veldig problematisk da, å frata et menneske retten til å bestemme over seg selv. Jeg tror vi skal være glade for at det er vanskelig å umyndiggjøre mennesker i Norge, det er en menneskerett å kunne bestemme over sitt eget liv og jeg synes ikke det gjør Norge til et sykt land. Men jeg skjønner selvfølgelig at det føles veldig frustrerende når mennesker ikke forstår sitt eget beste, og det er nok et stort forbedringspotensiale i rusmiddelomsorgen i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...