Gå til innhold

Kan det være at man ikke har el selv om man har regelmessig mens?

Anbefalte innlegg

Hmm...jeg skulle hatt el i dag etter mine utregninger, men det er ikke antydning til strek på el testen i det hele tatt. Har regelmessig mens, slutta på pilla i august. Har 31 dagers syklus og er på dag 18 i dag. Kan det være at man ikke har el selv om mensen er regelmessig? Gikk bare på pilla i et år.

Fortsetter under...

Ja, dessverre kan du ha regelmessig mens uten å ha EL... Jeg var til gynekolog i går (hadde positiv EL test søndag morgen), og han sa at egget hadde løsnet, og dermed EL. Forrige pp hadde jeg ikke positiv EL test, men mensen kom som vanlig. Det er heller ikke sikkert at EL er kraftig nok selv om den gir utslag på testen. Jeg fikk resept på Pergotime for å få kraftigere EL neste gang (hvis jeg ikke allerede har blitt gravid :-)

Selv om man har regelmessig mens så går det fint an at man ikke har EL. men når i syklusen man har EL, kan være individuelt. man kan ha el alt fra 10-16 dager før IKM( noen har enda mindre, men de bør oppsøke lege). hadde jeg vert deg så hadde jeg begynnt å tempe. Når det er sagt så hender det at alle har sykluser uten eggløsning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...