Crazy mama Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Sist uke, ti dager over ul.termin, fødte jeg jenta mi. En nyyyydelig stor jente på hele 4200 g og 53 cm lang. Og 38,5 cm rundt hodet *gulp*! Men du verden for en fin fødsel, kjempefin fødsel!! Kort fortalt: Jeg måtte dyttes igang, fordi jeg fikk ikke rier, men jeg var veldig moden og hadde 4-5 cm åpning. Jm tok vannet, men det hjalp ikke. Dermed satte de meg på drypp. Etter å ha ventet en time begynte riene, endelig. Det tok 2 vonde og hektiske timer så var det full åpning og tid for å presse. Brukte 12 minutter - og dermed var jeg blitt tobarnsmor. For en glede - stoooor glede! Må si at fødselen var en drømmefødsel uten like. Jeg bruke 10 timer på min første, så dette var noe annet. Forsto nesten ikke at det var over, når babyen var ute. Det gikk så greit. Så for min del, stemmer det at fødsel nr to var mye bedre enn første. Og for dere som venter stor baby og gruer for det, nå har jeg født en av hver, en passe stor og en stor. Og det går an, det går veldig bra! Jeg kan ikke bemerke forskjell, for å si det sånn. Å fødte er vondt uansett, eller godtvondt er vel et bedre ord.. Nå er jeg hjemme med lillejenta, hun er så utrolig nydelig og god. Det er rart å ha en baby i huset igjen, det er en helt spesiell opplevelse. Lykke til til dere alle ventende. Gled dere alle sammen, og vær ved godt mot den siste tiden. Dette er verdt å vente på, både fødsel og tiden etterpå med en god liten kropp!
selfangerkjerringa Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Gratulerer! Og for en flott fødselsopplevelse Godt for meg som andregangs å høre at det går lettere med nr.2, hehe Kos deg masse med lillejenta, gleder meg til det blir min tur snart
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Åååå gratulerer så masse!!! kos dere masse nå da klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå