Gå til innhold

Knøttet vårt har kommet! (Fødselshistorie)

Anbefalte innlegg

Da har jeg summet meg litt etter å ha kommet hjem fra sykehuset.

Jenta vår kom med kanonfart fredag 8 des, 1 dag etter termin.

Vannet gikk kl 7 på morgenen. Det var en merkelig opplevelse å ligge å kjenne at det sildret vann. Jeg lå i sengen (ikke sikker på om hodet var festet) og var så spent at jeg skalv. Vi var på kontroll på sykehuset kl 9, og ble sent hjem fordi riene ikke var startet.

Kl 13 startet riene, og jeg var på sykehuset kl 15. Da var det 3,5-6 min mellom riene, riene varte i 2 min.

Jeg ble undersøkt, men kun 1 cm åpning. I normale tilfeller hadde jeg nok blitt bedt om å dra hjem, men siden min mor fødte sin førstefødte på 2 t, så syntes jordmor at det var like greit at jeg ble - det var jo liten aktivitet på føden.

Jeg var anspent og skalv, så jeg fikk beskjed om å sette meg i dusjen med varmt vann så jeg kunne slappe av. Der satt jeg i 2 t, men ikke noe mere åpning av den grunn. Sliten begynte jeg også å bli , så jordmor satte en morfin sprøyte kl 18 slik at jeg skulle få en sovepause.

Jordmor gikk ut av fødestuen, og jeg lå der med riene mine. Syntes ikke akkurat at jeg ble mer avslappet... for hver rie fosset det fostervann, og etter kort tid følte jeg at jeg måtte presse. Jeg kunne rett og slett ikke la være å presse - så jeg ringte på jordmor. Jordmor undersøkte meg og jeg hadde 6 cm åpning - kl 18.20. "Dette er jo helt fantastisk!!!" utbrøt jordmor, "Føler du at du må presse så bare press du". Fødselen var i gang og jordmor hadde det virkelig travlet med å finne fram ting og stelle på fødestuen.

Jenta vår ble lagt på brystet mitt kl 19.34, og en stolt far felte en tåre eller to :)

Nå sitter jeg her da, med en liten jente i bagen ved siden av pc stolen. Vi koser oss begge som foreldre og ønsker alle dere andre lykke til!!

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...