Gå til innhold

Venter på tlf fra legen

Anbefalte innlegg

Hei - sitter å venter på tlf fra legen. Tok masse prøver fredag og hun vurderer å legge meg inn for intravinøst. Har jo ikke mest lyst til det da, men vet ikke hva som er verst, være "tom" for energi hjemme og fortsette å kaste opp og miste enda mer krefter og energi, eller å være borte fra familien midt i førjulstiden og få litt mer krefter. Ja, ja. Føler meg bedre nå enn på en stund, men vekta pekter bare feil vei, 7 kg ned nå og ingen kg opp og 16 uker på vei (termin 29 mai, trodde det var 1 juni lenge). Legen beg bli bekymret for fortsatt fostervekst, min energi nå og energi nok til å produsere morsmelk siden. Mange tanekr i hodet. Bestemte meg for 2 mnd siden for å skifte jobb, og har vært sykemeldt siden, dvs sykemeldt i oppsigelsestid. Beg i ny jobb 2 januar . . .og vet enda ikke om jeg klarer jobbe da. Men, men. Er glad for ny jobb, m dumt å ikke få avslutta gm jobb slik jeg synes e tilfredstillende. Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7432450-venter-p%C3%A5-tlf-fra-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du

Høres ut som du har det tungt om dagen, da er det greit å vite at du har mange rundt deg som støtter deg.

Får håpe snart kvalmen gir seg.Prøv å spise kyllingsuppe/kraft.

Det binder.

Selv går jeg til kiropraktor for kvalme/oppkast - nå kaster jeg ikke opp lengre, men er "bare kvarlm.Er i 12 uke.

Lykke til og la oss få høre hvordan det går med deg !

Masse klemmer !

Huff, ingen god situasjon å vere i!

Håper det løyser seg for deg, og at du og legen din kjem fram til eit alternativ som passar begge to. Det er jo viktig å tenke på babyen no. Og dersom du skal ut i ny jobb er det kanskje lurt å få eit lite energikick no, og få ei lita pause frå stress og mas (sjølv om du må la familien vere "åleine" litt i førjulstida)

Takk for gode tanker og svar. Legen ringte ikke og da er nok prøvene "positive" i den forstand at jeg ikke trenger intravinøst. Vet ikke hvordan de vurderer det - for jeg er egentlig en veldig fysisk aktiv person, trener mye og er "sprek", men nå går jeg liksom på tomgang, t/r postkassa og barnehagen 2 x daglig er nok. Og det er ikke meg! Men jeg forsøker nå å putte i meg mat selv, m vanskelig uten matlyst og når kvalm. Men jeg kaster jo heldigvis opp mindre enn jeg gjorde tom uke 14. Nå uke 16. Kunne jo ringt legen for sikkerhets skyld, men vil jo helst slippe sykehus, så da greit å være "passiv". Gleder meg til 29 des, da skal jeg/vi på UL. Blir spennende, vil vite kjønnet nå om de kan se noe.

Kos dere m St Lucia idag! Gleder meg til barnehagen i etm, de er så nydlige de små, i altfor store t-skjorter etc som luciakjoler etc...

heisann. ikke noen gøy situasjon det der, spesielt ikke når du har familie hjemme, å så på denne årstiden da...

jeg var nettopp innlagt med intravenøs selv for noen uker siden, kasta opp hele tiden.. jeg fikk flytende føde i tre dager, og kvalmen ga seg! dvs, jeg har ikke kasta opp etterpå.. er MYE bedre!

ei jeg delte rom med som var enda dårligere enn meg, lå også inn tre dager, å hun ble og frisk! nå har ingen av oss kasta opp siden sykehus-oppholdet- noe vi begge synes er helt utrolig- med tanke på hvor dårlige vi var..

så det er en utrolig effektig behandling.. ingen av oss drømte om å bli kvitt den verste kvalmen på tre dager- etter 2mnd daglig oppkast.

vel- nå ser det jo ut som du slipper , men om du skulle bli dårlig igjen, så vil jeg anbefale det på det sterkeste! det å få næring gjennom blodårene noen dager, å avlaste magesekken- er ofte det som skal til.

håper uansett at det ordner seg for deg! lykke til.

Hvordan føler du deg om dagen ?

Håper formen din er stigende, bekymret for deg :-)

At du ikke orker stort er jo ikke så rart når du ikke holder på næringen.

Prøv å spise kyllingsuppe, eller suppe laget på kyllingkraft.

Det binder.

Selv går jeg til kiropraktor for å løsne på et punkt, som gjør at man blir kvalm det første trimesteret.Det hjelper slik at jeg ikke har spydd, bare vært kvalm.

Heldigvis har kvalmen gitt seg.

Annonse

Hei, får helt vondt av at jeg har sutra så mye - men dette er tøft for meg. Og jeg gråter litt innimellom. Skal komme igjennom det og begynner å glede meg til ultralyd neste uke slik at jeg før en følelse for at det faktisk er verdt å gå igjennom denne tøffe perioden. Takk for alle gode tanker. Jeg har hatt noen bedre dager nå, men hadde en tøff dag igjen igår hvor alt som ble inntatt kom opp igjen og er derfor maks tom og energiløs idag og vekta - ja den er på bunn. Skal prøve å spise kyllingsuppe nå som noen her har anbefalt meg. Lykke til alle andre og og kos dere i jula!!! Og takk for alle gode tanker igjen!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...