Gå til innhold

Lite melk- igjen! Øke med pumping?

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd å øke med pumping? Økt stimuli= økt melk liksom? Kan nevne i samme slengen at hun har begynt å sove lengre økter på natten, tror dette er litt dumt for melkeproduksjonen. Vil ikke vekke henne på natta for å amme, naturlig nok;) Pumpe mer på dagtid for å kompensere, eller funker ikke det tro? Har lyst til å fortsette å fullamme (vi gir en sporadisk flaske mme også da, men har ikke lyst til at dette skal være fast rutine..)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7432357-lite-melk-igjen-%C3%B8ke-med-pumping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper med pumping, spesielt dobbeltpumping, altså pumping av begge brystene på likt. Jeg har leid en fabelaktig medela symphoni fra babyshop, og det går så det griner. Pumper masse melk. Får derimot lite ut av små, enkle elektriske.

For all del, ikke vekk barnet ditt om natta, er du gal!!!! Hun trenger ikke mat da. Ikke vær så stresset på melkeproduksjon, jenta er tre måneder og du har allerede gjort en fabelaktig jobb, om du skulle måtte supplere nå er det ingen katastrofe!

feliksen!

Tror jeg skal kjøpe elektrisk pumpe ja, har gammel råtten man.pumpe som synger sitt siste vers i disse dager.. Synes det blir feil å vekke om natten for å opprettholde ja, men det står jo i teorien at nattamming er bra for mengden, så jeg tenkte at det er sikkert derfor jeg har fått mindre nå. Siden hun har begynt å sove lengre om natten altså..

Vil jo liksom fullamme mye lenger enn dette..

Jeg vil absolutt anbefale å leie, de du leier er vanvittig mye bedre enn de små elektriske du kan kjøpe, og en god pumpe er alfa og omega. Jeg har fullpumpet ett barn i et halvt år, og er nå på tredje måneden med nummer to, så jeg har mye pumpeerfaring. Jeg pumper ikke om natten og klarer fint å opprettholde produksjon. Pump heller oftere om dagen, det er viktig å få godt med søvn, og du ammer i alle fall en gang per natt, eller?

Slutter meg ellers til andre her som sier at mamming er viktigere enn amming, så ikke stress det for mye. Kos deg med babyen!

Hei:)

Tror det er kombinasjonen: jeg stresser rundt og hviler for lite + økedøgn som gir meg denne situasjonen innimellom. I går kveld ammet jeg konstant(!!!) i 1,5 time, hihi.. Fra den ene puppen til den andre, hele tiden. Snuppa ble mett til slutt, og sovnet fornøyd. Har hatt mer melk i dag, så tror det virket gitt! Har fått anbefalt en pumpe, så vært og handlet i dag:) Tror nok at jeg har nok melk, bare til litt feil tider på døgnet, så må nok begynne å pumpe fast på morgenen, slik at jeg har litt ekstra. Kjekt å fylle fryseren litt også:)

Ammer 0-2 ganger pr natt nå forresten, varierer litt. Ja, sove er viktig, og mamming er mye viktigere enn amming:) Synes ikke jeg stresser med ammingen egentlig, men takk for omtanken, og gode råd:)

Annonse

Hei!

Jeg hadde det slik som du beskriver med mitt første barn, han sov om natta og jeg slet med å produsere nok melk. Løsningen for meg ble nattpumping, på med vekkeklokke og opp å pumpe i 2-3-tiden. Investerte i to små elektriske pumper slik at det gikk fort. Fordelen var masse melk i fryseren som muliggjorde å være borte fra babyen både planlagt og spontant. Tenkte også at jeg var heldig som gjorde unna nattevåket på 10-15 min. og ellers fikk sove.

Prøv deg frem med pumping på dagtid, holder ikke det anbefaler jeg at du forsøker natta. I min pumpeperiode merket jeg fort på mengden melk hvis jeg hoppet over pumpinga et par netter. Kloster sin ammete hjelper også for produksjonen her.....tror jeg da! På denne måten ammet jeg sønnen min til han ble 13 mnd. og ikke ville mer selv.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...