Gå til innhold

Hjelp til navn: Eirik eller Tarald??? (samme som navnedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi kokt det ned til to forslag; Eirik og Tarald.

Jeg foretrekker Eirik, mens pappaen foretrekker Tarald (egentlig vil han ha Torvald, men det nekter jeg) ...

Storebror heter Magnus.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan fungerer de på fransk? Må inrømme at jeg liker begge to, de har til og med vært med i diskusjonen her hjemme, men Tarald falt ut på et tidlig tidspunkt fordi gubben mener hans (engslskspråklige) familie ikke ville kunne uttale det.

Og så liker jeg Torvald, da, men det var sikkert ikke det du ville høre!

Skrevet

Begge navna fungerer paa fransk, men mannen min tror Eirik bare blir til Eric og synes slutten -ald er bedre enn -ik fordi etternavnet hans begynner paa R.

Det jeg liker med Eirik, er at det liksom er et urnorsk navn, likt Magnus, et ordentlig kongenavn. Eirik er en toeffing liksom. Tarald er liksom litt nyere og dessuten en variant, ikke et "original navn" ...

Torvald faar meg bare til aa tenke paa Stoltenberg ... kanskje det kan passe paa babyen naar han er nyfoedt, foer han faar haar liksom (hahahaha!)? Nei, og i tillegg kommer hele familien fra Nord Norge til aa kalle han [Torsvaill] og det kommer ikke paa tale!

Har ikke fortalt mannen min at min ungdomsflamme heter Eirik ... hihi, tenker jeg oedelegger alle mine sjanser dersom dette kommer han for oere, selv om det ikke har noen ting med saken aa gjoere!

Nei, her maa det kvinnelist til ... maa finne paa noe lurt, fordi mine forfoerelsesevner er noe redusert (...) for tiden!!! ;o)

Skrevet

Ja, det er da ikke noe galt med å kalles Eric (selv om han heter Eirik)? Jeg mener, har selv drømt om å få kalle opp en sønn etter min store ungdomshelt Eric Cantona - du kan jo se om den funker?

Eirik går også veldig bra sammen med Magnus, bedre enn Tarald.

Får forøvrig ikke "lov" til å bruke navnet Thomas fordi gymnaskjæresten min het Tom - hvor ulogisk er det???? For meg har de to navnene ikke mye med hverandre å gjøre... Kommer du på noen gode kvinnelistknep får du tipse oss!

Skrevet

Jeg stemmer Eirik - skikkelig gammelt norsk kongenavn, men det er jo sant at det fort kan blir Eric. Eric er forøvrig et pent navn også som jeg forkastet ved første blikk fordi det var for kort, men likte det mer og mer etter det.

Dere må jo begge ha vetorett når det gjelder navn, men kanskje du bør utelate det at din gamle flamme het Eirik :)

"i tillegg kommer hele familien fra Nord Norge til aa kalle han [Torsvaill] og det kommer ikke paa tale!" <-hahaha

Skrevet

TORVALD ;)

passa til Magnus..

Skrevet

Jeg appelerte til hans maskuline og lettere homofobe underbevissthet og sa at Tarald var egentlig litt "tantete" og at en Eirik var mye toeffere og et edlere navn (kongelig). Trodde jeg var lur der ja. Men jeg har naa i oppdrag aa finne fram en liste over alle norske kongenavn. Baaaaaaaaaah!!!!!!!! Vi hadde jo kokt ned til to navn, og naa plutselig vil han se paa alle norske kongenavn! :op

Skrevet

Æ syns no Eirik ;)

Skrevet

Eirik! Det heter broren min og det er såååå fint! Ville kalle gutten vår det, men han kan jo ikke hete det samme som onkel.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...