Crazy mama Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Jeg fikk en nydelig jente sist uke, og nå er vi kommet hjem til hverdagens bekymringer. Jeg har en jente som nettopp har startet i barnehagen, og derfor er mye syk. Nå har hun skikkelig tett og slimete hoste, og snørret renner. Hun er litt over året, og veldig begeistret for babyen. Vi holder henne på avstand, men samtidig må hun jo få se og ta litt på lillesøstra si. Vi voksne vasker nesten av oss hendene, og passer så godt på vi kan. Men jeg er veldig bekymret, strever for å forhindre at babyen blir smittet. Vet jo at en så liten kropp ikke tåler å få en slik smitte, den hosten er jo vanskelig nok å takle for eldtstejenta. Ser for meg rs-virus, sykehusinnleggelse og det som værre er, jeg blir helt svett. Har noen gode råd å komme med? Skal jeg holde hardt, og ikke la storesøster få særlig kontakt med babyen? Hva med meg selv, jeg kan jo ikke slutte å kose med eldstejenta, det går jo bare ikke. Dermed er jeg en vandrende smittekilde. Nei, huff, dette er vanskelig!!
Babykilo Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Babyen er ganske beskytta, da. I hvert fall hvis du ammer. Tror jeg ville ha prøvd å begrense kontakt så mye som mulig, som du gjør. God bedring og lykke til.
Crazy mama Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg ammer heldigvis. Jeg får prøve å være hard, men huff, det er ikke greit for storesøster stakkar. Hun har holdt seg forholdsvis frisk, med bare snørr i lang tid, og så skulle denne ekle hosten komme nå. Så typisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå