Gjest Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 På siden av brystvorten er det rødt og tørt og klør sinnsykt. Huden har sprukket litt også, evt blitt klort litt av babyen. Hva gjør jeg? Har tatt på purlan, men det svir.....
Crazy mama Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Purlan vet jeg ikke hva er, men har du ikke en skikkelig god brystvortekrem? Jeg har en som er så tykk/seig at den tetter slike sprekker, og den mykgjør brystvorten veldig bra.
Babykilo Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Sopp? Høres veldig ut som det. Har babyen hvitt belegg i munnen?
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 JA han har litt sopp, fillern jeg som var hos fastlegen med han i går. Skulle bedt henne sjekke det. Men hun sa at alle babyer har litt sopp og så lenge det ikke gjør vondt når jeg ammer så går det greit. Dette klør som bare rakkeren og er et lite parti ved den ene siden av brystvorta. Søren klype om jeg har fått sopp. Ammet nr i nesten 2 år uten noen sånne problem.
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Det der må få du fikset, Fertila! Du skal jo snart på an igjen, og ødelagte pupper kan man ikke ha :-) Høres forresten skikkelig vondt ut!
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Det må være koldtbrann! Amputasjon er eneste løsning! Bare fleiper dah.. Jeg brukte mm på puppa mine når de var ødelagte, og pumpa og gav ungen flaske et par dager så de fikk hvile litt. Da ble de glade igjen:)
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 hihi det rare er at selve brystvorten ikke er rød. Ikke gjør det vondt heller...bare klør....jaja, nå går jeg hvertfall rundt og lufter uvesnet =)
Snupidupi Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Lufting e bra Har hatt vældi såre puppa etter lisj snuppa tyggd pupp di første dagan, før ho sjønnt prinsippet... men nu bynn di å bi krute go.... fikk nå salve som e smort på sjukhuset... også klømt æ ut litt mm og lot dem tørk.. gjør underverka...
Babykilo Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Hvis det ikke hjelper med mm og tørk bør du få hjelp hos legen. Jeg brukte Mycostatin i månedsvis, det hjalp men ble fort ille igjen hvis jeg slutta. Så gikk jeg til min nye lege og fikk lapisløsning, en helt tynn løsning man smører på etter lufttørking. Vips - borte! Ikke nødvendig å behandle ungen, dere blir ikke ordentlig kvitt det uansett, nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå