SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #26 Skrevet 12. desember 2006 Så hyggelig å se deg, liten2! Nå har jeg fått spist lunsj og er klar for å slappe av ved skrivebordet en stund, ja...
fikk prins 11.01.07 Skrevet 12. desember 2006 #27 Skrevet 12. desember 2006 Hei igjen ja...jeg syntes det er godt å høre at flere her har en liten tendens til å la seg stresse av julestria...trodde nemlig det bare var meg som hadde det sånn...offameg...skal hente pinnekjøtt idag også...bestilte ferdig oppskjært i forrige uke...skulle være ferdig til idag..hehe...gleder meg til julematen på juleaften jeg da.. Nå skal jeg ganske snart møte en venninne i byen og det er noe jeg gruer meg litt til faktisk...sikkert ikke lite mennesker nede i Oslo om dagen..har et par julegaver igjen jeg må ha...så da er det ingen bønn...må sette meg på bussen ned til byen og det kan være en prøve nå som jeg er superforkjøla og pluggen presser såpass godt på mellomgulvet at pusten er så som så om dagen...hihi..mye å putte fingrene på ja.. Har vært mye forkjøla i denne graviditeten...flere her som har erfaring med det om dagen?? Litt deppa over at jeg kanskje ikke kommer til å kjenne lukta av jul i huset når treet er inne og julematen på ovnen..men men..
fikk prins 11.01.07 Skrevet 12. desember 2006 #28 Skrevet 12. desember 2006 Da gjenstår det bare å si ha en fortsatt fin dag her folkens...har litt dårlig tid nå...jeg regner med at jeg sitter bak skjermen igjen til kvelden..hehe...kommer an på hva man får tid til... HA en fin dag da.. klemmer fra meg
emilie og thea sin mamma Skrevet 12. desember 2006 #29 Skrevet 12. desember 2006 Hei.Lurer bare på om denne leandervugga dere snakker om er sånn hengekøye lingnende sak som en henger opp i taket??Jeg har ei venninne som har en sånn som jeg skulle få låne,tørr ikke å ha vanlig vugge da jeg er redd Emilie på snart 2 år bekker den rundt.Hun var iallefall veldig fornøyd med den,så håper den funker her også.Må jo ha en plass å legge minstemann noen ganger uten at Emilie kommer til...Men har ikke helt skjønt hvor på stua den passer å henge men...Mye spotter i taket+redd viss for nert veggen,viss evt Emilie skyver for mye fart på den?? Jeg har termin 24.januar og har absolutt ikke gjort noe til babyen kommer enda.Har jo det meste framme enda sia Emilie er bare 2 år men...må vell ta fram eskene på kvisten å begynne å vaske opp snart,men vet ikke kjønnet så ikke lett det der..
SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #30 Skrevet 12. desember 2006 Mine babyting ligger stort sett i esker i kjelleren, heldigvis rommet ved siden av vaskekjelleren... Nå har jo jeg termin dagen etter deg, så jeg har jo _mye_ bedre tid! Tror vi mener samme vugge - nok en stemme for altså. Får se om jeg snart finner en nettbutikk som selger den, ser ikke ut til at det er noen nord for polarsirkelen som fører den bortsett fra i Tromsø - hvor jeg typisk nok var fram til søndag, men det var jo før jeg forelsket meg i denne modellen...
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #31 Skrevet 12. desember 2006 Åh den leander vuggen er så fin :-) Heldig er dere som har sånn,vi kan ikke feste noe i taket her.. Jeg har lyst på vanlig vugge,men alle sier det ikke er vits fordi babyen kommer til å vokse så fort ut av den..vi skal heller kjøpe en lekegrind som man kan ta opp bunnen på, der babyen kan ligge litt :-) Begynner å bli stressa med denne bagen nå jeg..Merker det er mye å tenke på for tiden. I går skulle jeg være flink å vaske opp,vaske klær,stryke noen duker.. og da begynte plutselig handa mi å forsvinne fra synet.. jeg kaldsvetta og måtte bare legge meg ned.Ble skikkelig redd jeg,har aldri besvimt før. huff må vel roe litt ned heretter.. Skal dra å kjøpe meg jern tabletter idag, så at jernlageret mitt var sunket hos legen sist gang,syntes det var rart legen ikke sa noe.. Vet dere om man kan ta det helt frem til fødselen? Skal få unna de siste julegavene idag.. må få sendt de nordover før 15, leste ett sted at det var siste frist de kunne garantere at pakken kom frem til jul :-) ha en fin dag everyone!
SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #32 Skrevet 12. desember 2006 Huff, høres ut som du bør overlate jobbingen til noen andre, ja! Tror du kan ta jern helt fram, har i alle fall aldri hørt noe annet? Lykke til med julegavene, men husk å ta vare på deg selv:) p.s. Noe må jeg jo kunne bruke den stygge bjelken i stuetaket til!
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #33 Skrevet 12. desember 2006 Får håpe det.. tror jernlageret var på 9,8 eller no sist gang..er ikke det litt lavt da..? da jeg var 4 mnd på vei fikk jeg beskjed om å ta jern selv om lageret var på 12. Jeg tok de bare en stund,ble så dårlig av de. Heldigvis er julegavene straks i boks..Kan ikke si det ble de mest kreative og personlige julegavene i år,men håper folk skjønner det. Er nok litt stressa for tiden ja.. Er veldig sånn perfeksjonistist med husarbeid og vil gjerne gjøre alt ferdig når jeg først har begynt.. Men samb sier jo til meg at jeg må ta pauser da..ehe Lykke til med vugga,heldiggris ! =o)
SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #34 Skrevet 12. desember 2006 Vel, først må jeg jo finne den i en nettbutikk eller noe... Hvis du ble dårlig i magen av jerntablettene du tok må du bare prøve deg fram, selv tror jeg at jeg har vært gjennom alle som finnes på markedet før jeg endte opp på Hemofer. Helsekostbutikkene selger også en del typer som kan være snillere mot magen - det siste du trenger nå er jo magetrøbbel:)
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #35 Skrevet 12. desember 2006 Hehe ja :-) Kanskje jeg skal prøve de hemofer tablettene--.Er de vanskelige å svelge(store) ? jeg får nesten ikke til å svelge tabletter, eneste er de glatte tran tablettene..
DiddiDaddi Skrevet 12. desember 2006 #36 Skrevet 12. desember 2006 Hei igjen ) Hatt koselig besøk, full fart på 1 åringen! Artig å se hva en har i vente! Sponge: Tror du ikke enten Småtroll eller Tøffeliten kan skaffe vuggen hvis du bare ringer dem? Vi har ihvertfall god erfaring med at Småtroll er veldig behjelpelige! Vi fant jo aldri stellekommode vi likte, men de tok kontakt med en produsent og ordnet slik at de malte i den fargen vi ville ha - fikk super service )
SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #37 Skrevet 12. desember 2006 Synes det går greit, men alle er jo forskjellige:) Tror de har mixtur på helsekostbutikkene osv, heter vel Floradix eller noe sånt - da slipper du hele problemet?
SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #38 Skrevet 12. desember 2006 Og til avslutning - jeg har kjøpt vugge. Fant den til slutt på barnashage.no, så nå blir det politisk korrekt vugge på småtten. Hurra!
DiddiDaddi Skrevet 12. desember 2006 #39 Skrevet 12. desember 2006 Så bra det ordnet seg ) Blir nok helt supert med den vuggen! Gratulerer! Har forresten samme problem som deg Sponge, dørstokkmila hos meg ligger i det å få både brev og pakker til postkontoret...et utrolig tiltak av en eller annen grunn, og det blir ikke bedre nå som jeg vet det er lange køer! Lurer på om jeg også skal sende mamma....hm, godt tips...tror ikke hun har sendt alle sine enda.
SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #40 Skrevet 12. desember 2006 Mammaer er helt supre å ha, og ofte villige til å gjøre ekstra mye for sine gravide døtre:) Hva skulle vi gjort uten dem? Torsdag har jeg bestemt meg for å ta fri og få bakt litt til jul - pepperkakedeigen ligger klar, men hva burde jeg ellers produsere?
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #41 Skrevet 12. desember 2006 Puhh. Da er 5 julegaver og en bursdagsgave unnagjort... Bare 2 gaver igjen så er jeg ferdig, hurra... Planen var å være ferdig med alt i forrige uke, men er født litt for seint til å få til det.... Er jeg riktig heldig, klarer jeg å få unna det siste i morra. Skal hente skinnposen til babyen på renseriet da, så det er håp!;-) Skal hente guttungen i barnehagen nå, så er det en kjapp tur alene på Ikea mens mormor passer, og da er vel dagen min over siden jeg ikke har sovet på dagen idag... Ja, og så må jeg huske å kjøpe Dagbladet så jeg!
konvall Skrevet 12. desember 2006 #42 Skrevet 12. desember 2006 God ettermiddag samtlige damer... I dag har jeg bare vært på kaffebesøk og shoppa litt.... Fikk streng beskjed av sambo om ikke å gjøre husarbeid i dag... Skulle bare slappe av sa han... I morgen er det jm igjen, og det gleder jeg meg til.... Da skal jeg legge meg på gulvet forran henner og folde hendene....PLEASE.... skal jeg si, sett meg igang så jeg er iform til jula med mine to andre barn.....Hvis ikke skal jeg hjemsøke deg om natta...... da tror jeg nok hun blir så redd at hun tar vannet eller noe.... hvem vil vel bli hjemsøkt av en feit flodhest med rosa slipperser???? jepp... da er planen klar.
Gullemor Skrevet 12. desember 2006 #43 Skrevet 12. desember 2006 -dette ble langt- *advarer* ;o) ------------------------------------------------------------- Hei på dere! Leeenge siden sist! Jeg er så sjelden på BiM for tida, og egentlig sjelden på nettet i det hele tatt. Det vil si; jeg er vel innom ca annenhver dag for å sjekke mail og skumlese litt på BiM. Tar en fast runde: Sjekker overskrifter på skravlesiden og 3. trimester, leser alltid Twilighttråden, og dét nokså grundig, også... Det er jo HER jeg "hører til"...! ;o) Tilslutt er jeg en tur innom terminklubben og jeg tar også en sveip innom treff-sidene...! Så jeg spionerer vel nokså aktivt, men har ikke skrevet noe på lenge! ;o) I grunnen er jeg nokså "lei" hele BiM... Er jo ikke lei dere jentene, da, men bare det å sitte her "i min egen lille verden". Som noen av dere sikkert har fått med dere, sliter jeg en del med angst og depresjon, og har nok ikke godt av å "isolere meg" sånn. Har nå vært lite på nettet i det siste, og guuuuud så mye jeg har fått gjort! I tillegg har både humøret og formen blitt bedre (vel, kanskje ikke den fysiske formen, men...)! ) Jeg har termin 10. januar og nå er ALT babyutstyret i hus. Senga er montert og faktisk også oppredd; til og med inkludert en liten hjerteformet pyntepute hvor det står "Sov godt", og min bamse fra da jeg var liten! Herlig! Har savna’n og nå er han hos ”mammaen sin” igjen! ) Julegavene er i boks, julekortene er skrevet og ligger klare til sending (bør vel gjøre det snart) og sykehusbagen + stelleveska er pakket! ;o) Nå skal jeg slappe av og nyte tida godt resten_av_året! Herlig! I forrige uke var jeg hos fotograf og tok ordentlige gravide-bilder/mage-bilder! Jeg hadde to forskjellige antrekk og i tillegg kledde jeg faktisk "helt av meg"! ) *modig* -Først tok vi noen bilder hvor jeg hadde på meg penbukse, en slags strikket "sølv-topp", høyhelte sko og noen smykker. Deretter ble det tatt noen bilder iført en pen kjole som virkelig får frem magen; ved hjelp av en "rynkeeffekt" foran. Tilslutt tok vi altså noen bilder hvor jeg kun hadde på meg truse; noen med puppene tildekket og andre ikke. På noen av bildene hadde jeg med den tidligere nevnte bamsen hvor han tittet "utålmodig og undrende" på magen, mens jeg smiler og ler... ;o) Har vært hos fotografen i dag og plukket ut bildene som skal i album, som skal gis som julegave til kjære Gullefar! ) Tenk så glad han blir! Jeg tror det ble ca 13-14 bilder + tre bittesmå i ørsmå "firkanter/passepartout" på forsiden; som en slags ”innholdsfortegnelse”. Det er et lite og pent album som legges ned i en eske (ca A6-format). Totalt betaler jeg ca 1400 kr. Jeg har aldri kjøpt "så dyr julegave" før, men for et par år siden fikk jeg mobil til jul av Gullefar, og nå ENDELIG (med god hjelp fra engangsstønaden) tar_JEG_meg _råd_til en skikkelig gave! Vi pleier vel å ligge på rundt 500-600 kr som maks. til hverandre, men dette MÅTTE jeg bare gjøre! ) Åååååhhh, jeg gleder meg sånn til julaften!!! <---- ooops! x antall utropstegn! Ellers, da? Hvordan er det med alle dere andre? Jeg har jo fått med meg at det har blitt satt noen Twilight-babyer til verden, og det er sååå koselig å lese! GRATULERER SÅ MYE TIL DERE SOM HAR FÅTT GULLENE DERES! ) -Rasker med meg det meste av fødselshistorier for tida, og griner like fælt hver gang! Gleder meg sånn på deres vegne, og selvfølgelig også til Gullebaby kommer. ) Var forresten på føden en tur 1. des. med kraftige og relativt regelmessige kynnere. Trodde vel EGENTLIG ikke at fødselen var i gang (noe den heller ikke var!), men måtte sjekke hva som var galt. Fikk påvist urinveisinfeksjon og fikk beskjed om at de skulle ringe inn resept på antibiotika dagen etter, sånn at jeg kunne starte kur med en gang. Tre dager senere var jeg på kontroll hos legen og hadde noe høyt sf-mål, men han mente det ”ikke gjorde noe”. To dager etter DET igjen, var jeg på jordmorsamtale på sykehuset, og da hun så sf-målet, fikk jeg ultralyd med en gang. Gullebaby ble estimert til 2700-2900 g, og jeg fikk vite at, hvis jeg gikk til termin OG ting fortsatte sånn som dette, ville h*n bli mellom 3500 og 4000; noe som forsåvidt er helt ok og relativt gjennomsnittlig (heller litt i overkant, kanskje...?). Og jeg som har vært så redd for at Gullebaby ikke har fått nok næring da jeg har litt trøbbel med kostholdet mitt! Ingen fare der i gården, nei! Deilig! Jaja, takk til de som gadd å lese min ”lille oppdatering”! Blir nok ikke å finne så veeeldig ofte her inne fremover heller, tenker jeg. Men jeg titter jo innom, da... Masse lykke til videre, jenter! ) Stor førjulsklem fra
SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #44 Skrevet 12. desember 2006 Hei på deg Gullemor, så trivelig med lang oppdatering. Vi er nok flere som kunne hatt godt av en BiM-pause, selv leser jeg stort sett bare 3.tri og Twilight nå, det er for mange gærninger her inne. Mange rare folk som skal bli foreldre, for å si det slik! Har akkurat hatt en lang prat med pappaen min, og vi ble enige om at årets julegave går til veldedighet, så nå skal jeg nettshoppe geit til ham tenkte jeg:) Så får jeg visst vannpumpe eller suppekjøkkenbidrag tilbake, høres ikke det ut som akkurat det jeg trenger?
#Prinsemor# Skrevet 12. desember 2006 #45 Skrevet 12. desember 2006 Tenkte jeg skulle være flink i dag og ordne klart til i morgen så nå har jeg bakt 2 brett med lusekatter, Trodde jeg. Hehe, en smule forvirret og gravid ja. Kom på da jeg jeg var ferdig med utbakingen at jeg hadde glemt av sukkeret, så i morgen skal vi har gule fine rundstykker med rosiner som er formet som sneglehus(snurring). Mannen min prøvesmakte og kunne innrømme at han savnet litt sukker. (Det er helt utrolig hvor lite som skal til for å sette meg ut for tida, ble en smule sint da batteriet på kjøkkenvekta gikk når jeg holdt på å veie opp melet, da glemte jeg sukkeret.) Er det bare jeg som er en smule hormonell? Flirer av meg selv nå, så jeg er ikke langsint.
SpongeBob Skrevet 12. desember 2006 #46 Skrevet 12. desember 2006 Hehe, så det er ikke bare meg som gjør sånt? Bakte brød uten gjær i går, jeg:) Mest fordi jeg var så oppskjørtet over å ha måttet bruke 3 timer på å lete etter en adressebok - som til slutt viste seg å ligge der jeg trodde jeg hadde kikket først.
#Prinsemor# Skrevet 12. desember 2006 #47 Skrevet 12. desember 2006 Godt å høre det er flere! Mannen min skjønte jeg var sint/ forbannet så han kom kjapt inn på kjøkkenet og hjalp meg med å finne nytt batteri og gikk stille ut, han sa til meg senere i kveld at jeg er en smule ustabil(var stabil i detøyeblikket) og at jeg lett kan vippes av pinnen for småting. Stakkars mannfolk, de får gjennomgå ganske mye, Ikke så greit å være rundt en person som er jojo! Er det noen av dere som har bestilt tskjorter her fra bim? Tenkte å overaske den blivende far med verdens beste pappa, eller er det noen butikker i Trondheim som selger de? Kjøper dere gaver til den blivende far dere og ev hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå